• Anonym (Fet)

    Står inte ut med min feta kropp

     Jag står inte ut med min överviktiga kropp. Min mage som är lös och slapp efter 2 graviditeter. Jag tänker på min vikt varje dag, flera gånger om dagen. 


    jag  tränar 4 gånger i veckan, både kondition och styrketräning. Jag försöker tänka på vad jag äter men klarar inte av att vara hungrig varför jag aldrig lyckas ligga på ett underskott för att gå ner i vikt. 
    Jag går alltid 8-10000 steg om dagen utöver träning. 


    En vanlig dag
    frukost: smoothie på mandelmjölk, frukt, spenat och proteinpulver
    lunch: tex kycklingfile med grönsaker och tex quinoa (en mindre middagstallrik)
    middag: hellofresh måltid
    kvällsmat: 1 fralla med Bregott och cola zero

    Jag tycker inte själv att det är så mycket mat men går inte ner i vikt.

    Jag är 1.63 och väger 66 kg. Vad ska jag göra för att stå ut med mig själv? Kan jag ner i vikt utan att svälta? Hur gör ni andra som är smala?
    Jag mår verkligen dåligt av allt det fläskiga. Är en operation enda lösningen? 

  • Svar på tråden Står inte ut med min feta kropp
  • Anonym (zorba)
    Friger skrev 2022-05-20 09:08:05 följande:

    Jag har en sådan här pulsklocka. Den visar bland många saker hur många kalorier du förbränner.

    Jag tycker att den fungerar bra och det känns som att den stämmer rätt bra. För min del så förbränner jag mellan 3.000 - 5.000 kalorier om dagen lite beroende på vad jag gör.

    Då vet jag ungefär hur mycket jag kan äta. Sitter inte och räknar kalorier sådär men får ändå en uppfattning.


    Oj! Hur kommer du upp i såpass höga nivåer? 

    Jag förbränner ca 2000 kcal/dag. Dvs som de flesta andra kvinnor.
  • Anonym (Hl)
    Anonym (zorba) skrev 2022-05-20 09:38:11 följande:
    Oj! Hur kommer du upp i såpass höga nivåer? 

    Jag förbränner ca 2000 kcal/dag. Dvs som de flesta andra kvinnor.
    Kan lägga till här. Att även om en person inte rör sig så förbränner organen kalorier ständigt, för att kunna fungera som de ska ovh hålla oss vid liv. Så ingen människa förbränner 2000 kalorier dagligen i form av motion.
  • Anonym (zorba)
    Anonym (Hl) skrev 2022-05-20 09:47:28 följande:
    Kan lägga till här. Att även om en person inte rör sig så förbränner organen kalorier ständigt, för att kunna fungera som de ska ovh hålla oss vid liv. Så ingen människa förbränner 2000 kalorier dagligen i form av motion.
    Nej, så är det. Det är pga att jag promenerar 10-17000 steg/dag som jag kommer upp i ca 2000-2300 kcal/dag. Kroppen har ju en basal förbränning även om man bara ligger i sin säng hela dagen. 
  • Sanna6688

    Kan komma med lite tips som fungerar för mig 

    Jag rör mig inte mer än att gå 10 till och från jobbet. Så håller bara vikt utifrån kosten. 

    Jag ät mkt fisk, lax. Då med grönsaker till, alternativt gör hamburgare med köpt grovt hamburgerbröd.   


    Äter även vegetariskt. Då är det sånt man köper från märket hälsans kök, Peace of heaven, felix . Jag tar då oftast bladspenat till 

    Även tortellini äter jag ofta, men inte några mängder åt gången


    Andra tips är soppa av morot, spenat, blomkål

    Lättfil med bär. godis från tweek och pändy som är sockerfritt och lågkalori

    Om du tränar mycket så ska du ju också äta mer dock

     

  • Anonym (Hl)
    Anonym (zorba) skrev 2022-05-20 09:52:35 följande:
    Nej, så är det. Det är pga att jag promenerar 10-17000 steg/dag som jag kommer upp i ca 2000-2300 kcal/dag. Kroppen har ju en basal förbränning även om man bara ligger i sin säng hela dagen. 
    Hur kan du gå så mycket?
    En människa ska ju äta ca 2000 kalorier per dag, hur hinner du förbränna och sedan äta för att kompensera allt
  • Anonym (Bästa knepet!)

    Jag har ett jättebra tips som funkade för mig:

    TERAPI!

    Japp, det var faktiskt det enda som fungerade, för att få bort de sjuka tankarna och flytta fokus från vad jag trodde var viktigt, till det som faktiskt var viktigt. Jag fick ett helt nytt förhållande till min kropp och mat, och har dessutom massa tid till annat, nu när jag inte längre konstant funderar på hur jag ser ut. 

  • Friger
    Anonym (zorba) skrev 2022-05-20 09:38:11 följande:
    Oj! Hur kommer du upp i såpass höga nivåer? 

    Jag förbränner ca 2000 kcal/dag. Dvs som de flesta andra kvinnor.
    Jobbar som tjänsteman men flyttade ut på landet till en bondgård. Alltid något att göra. Just nu håller jag på med veden. Eldade 50 kubik ved i vintras som behöver ersättas.

    Sen har jag lite större kroppshydda är de flesta tjejer. 184cm lång och väger omkring 90kg. Behöver mer mat i grunden. Brukar avsluta dagen med 4-5 nattmackor med rikligt med smör. Eller två påsar mikropopcorn. :P
  • Lönnsirap
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-20 08:35:58 följande:
    Du är anmäld för ditt sista ord där.

    Förövrigt behöver hon sluta umgås med vänner eller sina barn. 
    Hon behöver bara finna ett sätt som fungerar för henne. 

    Och hon skriver ju själv att hon inte trivs med allt fläsk.  Det förstår jag att hon inte gör. Då hon bär på väldigt mycket fläsk.
    TS skriver inte alls att hon inte trivs med sitt fläsk! Hon skriver att hon är det, vilket hon per definition faktiskt inte är. 

    Din felskrivning ang. att hon kan sluta umgås med vänner och sina barn och hitta ett sätt som fungerar för henne, är tragisk. För alla som träffat någon som insjuknat i ätstörning vet att sjukdommen tar kraft och energi och ger konsekvenser för privatliv och socialt liv.

    Att du försöker namnge om normala kroppar till feta, att du försöker benämna vanligt fett som fläsk ÄR att sprida propaganda emot normalvikt och övervikt. Det är ätstörda tankar Pelle! Och jag tänker inte låta dig sprida sådan bullskit!
  • Anonym (Fia)

    TS, du behöver prata med någon. Inte gå ner i vikt. Lära dig tycka om din kropp som är helt fantastisk på så många sätt. Du är garanterat vacker som du är. Din bild av dig själv behöver vinklas lite, så att du kan se det. Ta hjälp! 

    Pelle behöver sluta tala om för kvinnor hur de ska se ut eller vara. Jag bryr mig inte om dina personliga preferenser, men här gör du skada. Hon har inte övervikt, PER DEFINITION! 

  • Anonym (blä din korta skit)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-20 08:37:54 följande:
    Inte sluta umgås med vänner eller barn menar jag.
    du är anmäld din jävla clown
  • Anonym (123)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-19 02:41:45 följande:
    Du är smalfet.  XS säger ingenting.  Utan fettprocent.  

    traningslara.se/smalfet-kvinna/
    Fettprocent går inte se via bmi. Du vet mycket väl att muskler väger med än fett. Så en person med högt bmi som är smal bör alltså ha mindre fettprocent.

    Jag är smalfet.162 cm, 57 kg. Bara fett och daller.
  • Anonym (N)

    Tycker vikten låter ganska normal?
    Förra året innan jag fick mitt tredje barn vägde jag 65 , är iförsej lite längre (167), har vägt både mer och mindre men då var jag nöjd med min kropp och vikt. Har iförsej silikonbröst som väger lite mer än 1 kg sammanlagt och lägger på mig ganska mycket på rumpa och lår men ändå, ingen jätteskillnad mot din vikt. 


    Du MÅSTE ju egentligen inte gå ner men vill du det så är ett tips att kanske försöka äta väldigt lite (nästan fasta) en eller två dagar i veckan.. det funkade för mig (+promenader och träning och så är jag vegetarian). Lite som 5:2 dieten fast jag var inte så strikt. Nu kan jag inte göra det eftersom jag ammar men kanske ska försöka det sen om jag inte lyckas gå ner gravidkilona..

  • Anonym (Hl)
    Anonym (blä din korta skit) skrev 2022-05-20 10:54:19 följande:
    du är anmäld din jävla clown
    Han är sjuk. Dyker upp i varje tråd som handlar om kvinnors vikt
  • Sanna6688
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-19 02:41:45 följande:
    Du är smalfet.  XS säger ingenting.  Utan fettprocent.  

    traningslara.se/smalfet-kvinna/
    Haha är du seriös med den länken. Har du gjort den själv? Och fet är inte ens ett korrekt ord för att beskriva vikt, det är ett skällsord man använde i mellanstadiet 
  • Anonym (Jo)

    Du bör dricka mycket vatten, det stillar hungern. Skippa kvällsmackan, ta en morot i stället.

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Jo) skrev 2022-05-20 22:36:53 följande:

    Du bör dricka mycket vatten, det stillar hungern. Skippa kvällsmackan, ta en morot i stället.


    Nej, hon behöver äta normalt och prata med någon. 
  • Anonym (Pelle)
    Sanna6688 skrev 2022-05-20 17:41:39 följande:
    Haha är du seriös med den länken. Har du gjort den själv? Och fet är inte ens ett korrekt ord för att beskriva vikt, det är ett skällsord man använde i mellanstadiet 
    Nej, det är inte jag.

    Det är helt korrekt beskrivning.   Över 30% kroppsfett är farligt.   Hälften av alla kvinnor med normalt BMI har det.   Runt BMI 22 brukar gränsen gå.  

    "Excess fat can be dangerous to your health, raising your risk of heart disease, stroke, type 2 diabetes and some cancers. When your body fat measures more than 30 percent, regardless of your gender, you are considered to have obesity."
  • Anonym (Hl)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-21 16:58:08 följande:
    Nej, det är inte jag.

    Det är helt korrekt beskrivning.   Över 30% kroppsfett är farligt.   Hälften av alla kvinnor med normalt BMI har det.   Runt BMI 22 brukar gränsen gå.  

    "Excess fat can be dangerous to your health, raising your risk of heart disease, stroke, type 2 diabetes and some cancers. When your body fat measures more than 30 percent, regardless of your gender, you are considered to have obesity."
    Du har gjort det extremt tydligt att det är utseende du är besatt av ej hälsa, men bra försök där
Svar på tråden Står inte ut med min feta kropp