• Anonym (Sara)

    Min man vill aldrig ha sex

    Jag och min man har varit tillsammans i nio år. Första året hade vi sex varje dag. Med åren som gick låg väl i snitt 2/ggr i veckan. För två år sedan fick vi barn. Under graviditeten så började det. Vi hade först i princip inget sex första tiden på grund av illamående, sedan för att bebis rörde sig så mycket. Efter bebis kom så ammade jag och tog väl ett halvår till innan vi började ha sex. Jag trodde här att nu kommer vi att börja hitta tillbaka. Han har aldrig lust och skyller alltid på trötthet. De få gånger vi har sex så känns det nästan som en kamp att få till det och det är alltid på mitt initiativ. Efter vårat barn var 18 månader började vi försöka med ett till barn, gick fort att bli gravid igen men dessa sexgånger så var det bara produktionsex, han ville bara ha det överstökat. Nu har jag igen haft illamående och är över den biten. Vi har inte haft sex på tre månader. Jag är tydlig med att vi kan ha det igen.

    För att få en bild hur det nu sett ut:
    För två dagar sedan sa jag, kan vi inte gå och lägga oss tidigare och mysa (vi kan bara ha sex efter vårt barn sover). Han tycker det är för tidigt, klockan är 22. Han kommer och lägger sig med kläder på och jag säger ifall han inte kan klä av sig. Han vill inte, bara krama mig och sen gå upp och titta på mobilen igen. Slutar dåligt och jag gråter lite för mig själv innan jag somnar. 
     
    Nästa dag är klockan 23, denna gång försöker jag på annat sätt. Jag säger att kan vi inte bara göra varandra kåta. Vi blir lite kåta men han vill sluta. Jag säger att kan vi inte ha lite sex iaf. Han säger att det är sent och vi måste sova (vårat barn vaknar 07). Jag fortsätter och försöker få honom att vilja ha lite. Men det slutar med att han säger att han inte vill. Jag börjar nu gråta jättemycket, tyst för mig själv. Tillslut vänder jag mig om och han säger att han älskar mig. Jag gråter och säger att det gör han inte alls, varav han säger Jo, jag älskar dig jättemycket. Jag är så himla ledsen och låser in mig på toaletten och gråter så mycket. Känner mig så himla förkrossad att han gång på gång avvisar mig och jag försöker på alla sätt jag kan. 

    Han är inte otrogen, han jobbar hemifrån och vi har lite tid för annat. Han är bara genuint helt ointresserad av sex. Han är inte asexuell. Sex och närhet är viktigt för mig, det är inte viktigt för honom. Han kan gå dagar utan att röra mig överhuvudtaget som i kram eller puss. Jag vet inte vad jag ska göra mer.....jag har testat att vänta in honom men det kan lätt gå ett halvår utan intiativ från han sida. Jag saknar sex och närhet så mycket. Han är en bra pappa och man i hemmet. Vi delar mycket gemensamma intressen och passar bra på alla andra sätt. Jag vill inte missa halva mina barns uppväxt för det här. Jag har i övrigt varit en sådan som kan få de flesta män jag velat i singellivet så attraktiv är jag. 

  • Svar på tråden Min man vill aldrig ha sex
  • Anonym (Fri och  nöjd)
    Tsprit skrev 2022-05-27 12:05:23 följande:
    Hur menar du med att de är korkade? Det handlar ju om att många inte längre ser kvinnans kropp som attraktiv efter att barnet kommit, och då brukar sexet minska. Det var väl just det tråden handlade om?
    Har aldrig hört talas om nån man som inte finner sin fru attraktiv längre. De verkar t o m gilla deras kroppar både med trivselkilon och 30 år senare utan minsta tvivel. Det är nästan bara kvinnor som slutar vara attraherade i av sina män. Har hört dessa historier till leda och männen fattar aldrig nånting.

    Kvinnor och män passar väldigt dåligt ihop. Har aldrig fattar vurmen. Trivs allra bäst själv och att slippa förhållanden och sex.
  • Anonym (123)
    Anonym skrev 2022-05-27 19:37:51 följande:
    Du kan få min sambo
    Han vill inte ligga men väldigt snäll
    Hade  det inte varit för ungen i bagaget så hade det varit en deal.
  • KimLinnefeldt

    TS sätter sexbristen i relation till graviditet och födande. Men det kan ju ha flera andra orsaker. Han kanske har tappat kärleken, han kanske är gay, han kanske är deprimerad. 

    Jag tycker att TS ska bestämma sig för vilken risk hon är beredd att ta, våga ta tjuren vid hornen: "Du, jag vill inte leva så här längre. Att leva utan sex är som att inte få äta eller dricka när man är hungrig eller törstig. Hur vill du samarbeta med mig för att vi båda ska få ett lyckligt liv tillsammans?"

  • Anonym (Eva)

    Min misstanke av att ha hängt på familjeliv i några år är att det absolut är vanligt att sex slutar bara viktigt för en i förhållandet efter att paret fått barn.

    Vissa är väldigt nöjda med det, men tämligen ofta så är denna person ihop med någon som absolut inte tappat lust, utan som sörjer det förlorade sexlivet.

    De utan lust ser inget problem med det hela. Men den som har lust vill inte leva hela livet utan sex utan överväger att lämna. Och att lämna är väldigt typiskt antingen det enda rätta, eller väldigt själviskt beroende på hur viktigt det är med sex...

    Det finns naturligtvis lite saker att göra för att försöka väcka upp ett slumrande sexliv, men det finns också saker som man gör som definitivt kan försämra situationen.

    Jag tänker att man i ett förhållande behöver ta upp saker som inte fungerar och försöka hitta lösningar. Samtidigt så är sex något som kan bli ännu svårare om ens partner känner sig pressad och om man själv ständigt blir avvisad.

    Titta på forumet efter tråden med tips på bra böcker om sexualitet. Minns inte vad den heter, men personligen tycker jag det är viktigt att läsa på lite om olika saker som skulle kunna vara ett problem .

  • Anonym (V)

    Tycker det är så intressant när någon säger ?hen är inte otrogen?. Det är inte som att otrogna människor brukar berätta det för sin partner. Min f.d älskare var gift och hans fru trodde nog honom när han sa han var trogen. Är det inte otrohet kan det ju vara så att attraktionen dött eller att han är deprimerad. Känns ju märkligt att vara vifta bort sin partners behov när den ligger och gråter. 

  • Perjonsson

    Tá ett fett snack med han om var problemet sitter. Säg att du har fanimej behov och fråga om det då är klartecken att ta en KK.
    Jag är ledig i sommar????????

  • Anonym (Kanske)

    Kan vara så enkelt att han inte tänder på dig men är nöjd med relationen i övrigt.

    Har varit med om samma sak.
    Var tillsammans med en kvinna som jag till slut slutade ha sexuell attraktion till.
    Sex var omöjligt då jag inte blev hård med henne.
    Hon var en god vän och en trygghet men jag ville inte ha sex med henne.

    Trodde ett tag att det var mig det var fel på men träffade sen en annan kvinna som jag hade enorm attraktion till.
    Då fungerade erektionen utan problem.

    Har du blivit tjock, luktar du konstigt, har något hos dig förändrats?

    Anledningen att jag frågar om du luktar konstigt är att en människas doft har stor påverkan på attraktionen.

  • Anonym (Zex)

    Det framgår inga vidare detaljer om hur du försöker, men antar att du försöker nåt men kanske inte tillräckligt. 
    Ett tips på att får igång han och samtidigt få upp ämnet om varför han inte vill. 


    När du vaknar och han fortfarande sover, kryp ner under täcket för att ge en avsugning. Kanske morgonen efter samma sak, fast då går du upp och rider honom lätt för att sedan gå över till den ställning du vill. Lagom period efter när du känner att det är dags, gör det spontant mitt på ljusa dagen som ett ex, när han sitter i soffan. Ner på knä, dra fram den snabbt och utveckla det sexuella till det du vill. Gör såna spontana saker. 

    Vill han inte nån av dessa tillfällen, om han drar dig undan som ?låt-mig-va?. Efter att du gjort spontana försök 4-5 ggr. Då kommer du fråga rakt ut, det lovar jag..

    Vet att ni har en liten, men spontana saker är man nästan tvungen att göra för att hålla sexlivet igång i små barns åren. Gjorde detta med min fru, blev nekad alla gånger tills jag frågade vad problemet va. Svaret blev ganska normala små barns årens problem. Men ämnet togs upp och båda jobbar på det.
    Jobba och prata om ämnet håller förhållandet i schack tills problemet löst sig, antingen till det bättre eller göra slut.

  • Anonym (Apan)
    Stefano82 skrev 2022-05-27 08:31:57 följande:

    Hos mig är det nästa tvärtom, jag vill mkt men inte min fru.


    . ., ly .f t     .vi  k.tetr  så bl.r    du    . -mA n :,    d. u   få  ¨¨  int ä   sk. af fa     .k ..k   bara  k.Vina n   "
  • Kockobello
    Anonym (Apan) skrev 2022-06-24 08:19:27 följande:
    . ., ly .f t     .vi  k.tetr  så bl.r    du    . -mA n :,    d. u   få  ¨¨  int ä   sk. af fa     .k ..k   bara  k.Vina n   "
    O.k  TA  Ck .... dÅ v   et v i.
  • Anonym (Olika)

    När vi män beklagar oss över att frugan inte vill så är det alltid för att det är något fel på oss och att vi får skylla oss själva för vi orsakat situationen på något sätt (sättet kan variera). Skulle en "man" lägga sig och gråta fär att han inte får ligga så hade det varit taskigt och bara för att skapa skuldkänslor hos sin partner.

    Han vill inte. Punkt. Bara att acceptera.

  • Anonym (123)
    Anonym (Olika) skrev 2022-06-28 07:08:07 följande:

    När vi män beklagar oss över att frugan inte vill så är det alltid för att det är något fel på oss och att vi får skylla oss själva för vi orsakat situationen på något sätt (sättet kan variera). Skulle en "man" lägga sig och gråta fär att han inte får ligga så hade det varit taskigt och bara för att skapa skuldkänslor hos sin partner.

    Han vill inte. Punkt. Bara att acceptera.


    Exakt, och det korta och koncisa svaret gäller för både män och kvinnor.
    Och det SKA accepteras.

    Rådet om att begå övergrepp för att få sin vilja fram fick mig illamående.
Svar på tråden Min man vill aldrig ha sex