Anonym (stud) skrev 2022-06-15 08:43:18 följande:
Jag har släppt detta och bryr mig inte längre! Behövde ventilera mig lite, eftersom jag tyckte det var lite jobbigt när de två (som egentligen hatar varandra) tillsammans i deras fd gemensamma hus ordnade inför studenten hela dagen och kvällen när jag var i min lägenhet. Kände mig lite utanför, eftersom det kändes som att de på nytt var mamma, pappa, barn. Det är kanske lite omoget av mig, men känslor går inte att styra. Likaså när jag kom på själva studenten så kom jag som en gäst. Mamman som inte gillar mig, hälsade knappt på mig och de två sprang där i huset som att de bodde där tillsammans igen och fixade och donade. Huset där jag har bott i många år kändes nu som deras hus igen.
Studenten är slut nu och det är passé, jag bryr mig inte längre, men enligt mina vänner och familj så hade de ALDRIG kommit om de varit i min sits. Jag är social och trevlig och kände en hel del människor på festen, men drack nog lite för mycket pga ångesten jag känt innan.
Jag tyckte på något sätt att jag inte blev tillräckligt inkluderad i det hela helt enkelt. Kanske för att jag flyttat ifrån huset.
"Kände mig lite utanför, eftersom det kändes som att de på nytt var mamma, pappa, barn."
De är mamma, pappa och barn. Det går inte att göra det "ogjort" eller göra "på nytt" igen.
Skall man bli ihop med en person som har barn sedan tidigare förhållande så får man faktiskt acceptera vissa saker som följer med det.
Som då i ditt fall att din särbo planerar studentfirande med sitt EX, för deras gemensamma barn.
Tycker det är styrka på föräldrarna att de kunde lägga sin olikheter åt sidan, och samarbeta ,ed varandra för ett par dagar för barnets skull, för att ordna med en bra firande barnets studenten.
Hur hade du tänkt att blivit mer inkluderad? Mamman gillar dig inte, och jag är övertygad om att din särbo är väl medveten om detta.. Han ville nog ha det så friktionsfritt som möjligt för barnets skull. Det var nog därför du inte blev inkluderad utan bara en gäst.