• Misssandra88

    IVF efter sommaren 2022

    Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????


    Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

  • Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-08-30 11:04:07 följande:

    Hur går det gått? Hjärta

    Jag var på VUL igår och det var 7 som hade växt ska fortsätta med samma dos och gå på ny VUL på fredag. 


    Jag hoppas vi får äggplock på söndag, men vi får se :) 


    Jag har återföring imorgon så ska bli kul 🥰 

    Åh spännande håller tummarna för er ❤️
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-30 20:02:44 följande:
    Jag har återföring imorgon så ska bli kul 🥰 

    Åh spännande håller tummarna för er ❤️
    Lycka till idag, jag hoppas från hela mitt hjärta att det fäster ordentligt och blir en bebis Hjärta
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-08-31 08:46:42 följande:
    Lycka till idag, jag hoppas från hela mitt hjärta att det fäster ordentligt och blir en bebis Hjärta
    Tack 😍 

    Ja det hade varit så kul! Jag hoppas för eran skull också ! Nu får de vara bra med väntan 🙈❤️
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-08-31 14:26:02 följande:
    Tack 😍 

    Ja det hade varit så kul! Jag hoppas för eran skull också ! Nu får de vara bra med väntan 🙈❤️
    Vi ska ha äggplock imorgon :) 

    När ska du testa dig? hur känns det?

    Hjärta
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-09-04 11:27:50 följande:
    Vi ska ha äggplock imorgon :) 

    När ska du testa dig? hur känns det?

    Hjärta
    Gud va kul ! Håller tummarna för er att de blir många mogna ägg 🤗 

    12/9 har jag testdag, men tänkte börja smygtesta imorgon 🙈 
    Ja men känns inte så mycket, blev dunder sjuk dagen efter återinföring och har testat positivt för covid så man är ju orolig för de att de ska gå sämre för embryot då men även mår så pass dåligt så knappt tänkt på embryot 🙈 
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-04 18:56:46 följande:
    Gud va kul ! Håller tummarna för er att de blir många mogna ägg 🤗 

    12/9 har jag testdag, men tänkte börja smygtesta imorgon 🙈 
    Ja men känns inte så mycket, blev dunder sjuk dagen efter återinföring och har testat positivt för covid så man är ju orolig för de att de ska gå sämre för embryot då men även mår så pass dåligt så knappt tänkt på embryot 🙈 
    Din stackare, covid! Min ogrundade idé är att nedsatt immunförsvar vid återinföring har mer positiv än negativ påverkan, som sagt helt ogrundad haha. Jag håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}
  • Sola13
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-04 18:56:46 följande:
    Gud va kul ! Håller tummarna för er att de blir många mogna ägg 🤗 

    12/9 har jag testdag, men tänkte börja smygtesta imorgon 🙈 
    Ja men känns inte så mycket, blev dunder sjuk dagen efter återinföring och har testat positivt för covid så man är ju orolig för de att de ska gå sämre för embryot då men även mår så pass dåligt så knappt tänkt på embryot 🙈 
    Känns som att vi har en liknande situation, jag har också väldigt oregelbunden mens och fick missfall för två veckor sedan. Väntar på att se när mensen kan tänka sig komma, sen måste vi ju vänta ytterligare en cykel. Har en fryst blastis i frysen som vi hoppas på ❤️❤️ har du börjat smygtesta än? Fortfarande långt kvar till den 12 ju, men förstår att du är nyfiken och alltid spännande att se när man plussar, om man nu gör det! Håller tummar! 
  • Sandralinnea123
    streli­tzia
    Ja men de sägs ju att de ska vars positivt att vara sjuk för då prioriterar kroppen det istället för embryot 🙈 är lite upp till bevis nu 😅🥰
    Sola13 skrev 2023-09-05 13:03:10 följande:
    Känns som att vi har en liknande situation, jag har också väldigt oregelbunden mens och fick missfall för två veckor sedan. Väntar på att se när mensen kan tänka sig komma, sen måste vi ju vänta ytterligare en cykel. Har en fryst blastis i frysen som vi hoppas på ❤️❤️ har du börjat smygtesta än? Fortfarande långt kvar till den 12 ju, men förstår att du är nyfiken och alltid spännande att se när man plussar, om man nu gör det! Håller tummar! 
    Ja fy va tråkigt för dig.... får vi hoppas det är guldägget i frysen för er 🥰 
    De tog ju 9 veckor för mig att få min mens efter missfallet de var en lång väntan 🙈

    Ja smyg tog test idag och kan nog säga att de var ett väldigt svagt plus men kan ju försvinna lika snabbt igen 🙈 
  • Sola13
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-05 16:48:38 följande:
    streli­tzia
    Ja men de sägs ju att de ska vars positivt att vara sjuk för då prioriterar kroppen det istället för embryot 🙈 är lite upp till bevis nu 😅🥰Ja fy va tråkigt för dig.... får vi hoppas det är guldägget i frysen för er 🥰 
    De tog ju 9 veckor för mig att få min mens efter missfallet de var en lång väntan 🙈

    Ja smyg tog test idag och kan nog säga att de var ett väldigt svagt plus men kan ju försvinna lika snabbt igen 🙈 
    Jäklar vad lång väntan, det är verkligen en prövning av ens tålamod det här! Men åh, wow!!! ja, man är ju inte kaxig efter allt man varit med om? men samtidigt, so far so good, håller tummarna för starkare test kommande dagar ❤️ var i Sverige går du? 
  • Sandralinnea123
    Sola13 skrev 2023-09-05 22:03:10 följande:
    Jäklar vad lång väntan, det är verkligen en prövning av ens tålamod det här! Men åh, wow!!! ja, man är ju inte kaxig efter allt man varit med om? men samtidigt, so far so good, håller tummarna för starkare test kommande dagar ❤️ var i Sverige går du? 
    Ja verkligen, lång väntan, smärtan & ovissheten nej ivf var mycket tuffare än jag trodde när jag gav mig in i det här 🙈❤️ 

    Jag går på sahlgrenska i Göteborg 😊
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-04 18:56:46 följande:
    Gud va kul ! Håller tummarna för er att de blir många mogna ägg 🤗 

    12/9 har jag testdag, men tänkte börja smygtesta imorgon 🙈 
    Ja men känns inte så mycket, blev dunder sjuk dagen efter återinföring och har testat positivt för covid så man är ju orolig för de att de ska gå sämre för embryot då men även mår så pass dåligt så knappt tänkt på embryot 🙈 

    Hoppas det är positivt fortfarande, jag tror också som er att kroppen kanske prioriterar coviden. Hjärta


    Jag fick ut 8 st denna gången och 4 blev befruktade . Har återföring på söndag, jag hoppas bara att åtminstone 2 överlever, hoppas alla men det är väl en liten chans då jag hade bara 2 st som klarade sig till dag 5 sist av 8 st. 

  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-09-07 10:56:32 följande:

    Hoppas det är positivt fortfarande, jag tror också som er att kroppen kanske prioriterar coviden. Hjärta


    Jag fick ut 8 st denna gången och 4 blev befruktade . Har återföring på söndag, jag hoppas bara att åtminstone 2 överlever, hoppas alla men det är väl en liten chans då jag hade bara 2 st som klarade sig till dag 5 sist av 8 st. 


    Ja det blir faktiskt bara starkare testet nu, men känns fortfarande för tidigt att våga bli glad liksom haha 🙈 

    Okej, jag håller tummarna för dig att minst 2 klarar sig helst fler ❤️ och att de blir guld ägget som sätts in på söndag ❤️

  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-07 11:44:06 följande:
    Ja det blir faktiskt bara starkare testet nu, men känns fortfarande för tidigt att våga bli glad liksom haha 🙈 

    Okej, jag håller tummarna för dig att minst 2 klarar sig helst fler ❤️ och att de blir guld ägget som sätts in på söndag ❤️

    Tack fina du Hjärta


     


    Ågg vad roligt, hoppas den bara blir starkare och starkare och ni får en frisk bebis Hjärta

  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-09-07 14:58:47 följande:

    Tack fina du Hjärta


     


    Ågg vad roligt, hoppas den bara blir starkare och starkare och ni får en frisk bebis Hjärta


    Idag var testet negativt..  visst är bara på rd10 men troligtvis gick de inte denna gången heller... 😥
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-10 10:09:00 följande:
    Idag var testet negativt..  visst är bara på rd10 men troligtvis gick de inte denna gången heller... 😥

    Fick du ta ovitrelle? Kan det vara den som visade plusset? 


    har du testat idag igen?  Hjärta

    Jag fick tillbaka en igår och en till frysen, testdag 22/9 jag är så nervös :(

  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2023-09-11 12:00:28 följande:

    Fick du ta ovitrelle? Kan det vara den som visade plusset? 


    har du testat idag igen?  Hjärta

    Jag fick tillbaka en igår och en till frysen, testdag 22/9 jag är så nervös :(


    Nej ingen ovitrelle  bara tagit provera & letrozol och vad jag vet ska inget av de ge utslag..  

    Ja testade idag & blir inte mer smart, tyckte de va negativt innan  jag gick till jobbet men blir osäker för när jag tittade på de när jag kom hem från jobbet är de ett svagt svagt streck... förstår ingenting just nu, hoppet lever ju kvar men vågar inte hoppas på att de fortfarande är positivt... 

    Åh håller tummarna för dig!! ❤️ är de 5 dagars? 
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-09-11 16:02:48 följande:
    Nej ingen ovitrelle  bara tagit provera & letrozol och vad jag vet ska inget av de ge utslag..  

    Ja testade idag & blir inte mer smart, tyckte de va negativt innan  jag gick till jobbet men blir osäker för när jag tittade på de när jag kom hem från jobbet är de ett svagt svagt streck... förstår ingenting just nu, hoppet lever ju kvar men vågar inte hoppas på att de fortfarande är positivt... 

    Åh håller tummarna för dig!! ❤️ är de 5 dagars? 
    Ja, det är 5 dagars.

    ett streck är ett streck, hoppas den är starkare imorgon på officiella testdagenHjärta
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022