• Misssandra88

IVF efter sommaren 2022

Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????

Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

• Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-28 12:17:53 följande:
    streli­tzia - ja man kan ju hoppas att illamåendet lägger sig tillslut men det är ju för en bra grej 🙈 
    Åh va spännande! GRATTIS !❤️ 
    hör man hjärtat också eller bara ser att det slår? 

Lama21 - nyfiken hur kommer de sig att du har ett ultraljud igen? Har du bett om ett extra? 😊
    Man hör inte hjärtat, det är nog fortfarande för litet för att att höras. Försöker komma ihåg om det hördes när jag gjorde vanligt ultraljud precis innan v12, men minns inte. Kanske för litet då också. 
    Lama21 skrev 2023-04-28 17:03:06 följande:

Strelitzia: riktigt störande.... Skönt att ha det bokat nu iallafall!

Känner mig något lugnare, börjat våga tänka mer framåt nu och inte bara vara rädd för det för att det kan gå åt skogen. Mår för det mesta bra, kan ha il av illamående fortfarande och kan vara lite jobbigt att gå till soprummet där det luktar äckligt 😬 hur mår du själv? Känner du mer oro nu än förra gången? 

Sandralinnea123: jobbigt med illamåendet, även om det är lite skönt att få bekräftelse att det händer nåt i kroppen! Har det fortsatta på samma sätt? 

Jag har bokat ett ultraljud privat, som vi alltså måste betala för, bara för min egen sinnesros skull ☺️ tänker också att jag ska börja berätta för folk och vill gärna ha sett att det lever nåt där inne fortfarande innan jag gör det. Annars hade jag måstat vänta till vecka 19 när rul är, och det känns lite sent 😅

Vad skönt att du börjar känna dig lite lugnare, roligt att istället kunna börja tänka på annat och planera!
    Haha känner igen de med lukt, viss lukt skär in i näsan. Rök har jag inga problem med i vanliga fall nu är de fruktansvärt. 

Jag mår så bra de går under omständigheterna. Mycket mer oro och min sambo sa efter vul häromdagen att om det inte går vägen denna gången så orkar han inte försöka mer. Så vårt förhållande hänger också på den här graviditeten, ingen press fostret! 
  • Anonym (Dags)
    blivit Positivt nu 3 dagar i rad med starkare streck (rd 8, 9 och 10) MEN min temp ligger på bastemp just nu så jag är orolig för att det kanske blir mf ändå 

har heller inga symtom 
  • strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-30 08:21:43 följande:
    blivit Positivt nu 3 dagar i rad med starkare streck (rd 8, 9 och 10) MEN min temp ligger på bastemp just nu så jag är orolig för att det kanske blir mf ändå 

har heller inga symtom 
    Grattis till positivt! Solig
    Jag förstår din oro, min temp var också min vanliga de gånger jag testat, det har inte betytt någonting i mitt fall.
    Det är fortfarande tidigt för symptomen, har du tur slipper du helt annars är det bara en tidsfråga innan de dyker upp en efter en! 
  • Anonym (Dags)
    strelitzia skrev 2023-04-30 09:21:33 följande:
    Grattis till positivt! Solig
    Jag förstår din oro, min temp var också min vanliga de gånger jag testat, det har inte betytt någonting i mitt fall.
    Det är fortfarande tidigt för symptomen, har du tur slipper du helt annars är det bara en tidsfråga innan de dyker upp en efter en! 
    Vad skönt att du säger det. Har verkligen trott på tempteorin för den har stämt så bra kring äl varje gång 
  • Sandralinnea123
    Anonym (Dags)
    Grattis till positivt!! Håller tummarna för er! 
    Har inte koll på de där med temperaturer har inte ens kollat min haha 🙈 

Jag tog ett nytt test orolig som man är i fredags och då hade veckoindikatorn ändrat sig från 1-2 veckor till 2-3 veckor så de kändes ju bra 🙈 inte mått så illa igår eller idag än så man blir ju orolig 🙈 gud vad man ska oroa sig hela tiden 😅
  • MeIMyself
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-29 07:25:03 följande:
    Rd9 (3dagars)
    Grattis, blir så glad och får upp förhoppningarna för denna gången.
    hoppas vi också får uppleva positivt reslutat denna gången🥰
  • Lama21

Strelitzia: vilken jobbig situation för dig.. Hoppas verkligen det går vägen för er så ni slipper besluta vad som händer sen. Heja fostret! ❤️

Anonym: grattis till plusset! 😍Har inte tempat alls, skulle förmodligen bara oroa mig över det då också😅

Sandralinnea123: skönt att det ökar! Vet hur det känns, man oroar sig över precis allt. Från början testade jag i princip varje dag 😅

MeIMyself: hur går det för dig, det borde börja bli dags snart va?

• Anonym (Dags)

Tempen steg idag! Nu är jag lugnare 

• MeIMyself
    Skäms
    Lama21 skrev 2023-05-01 09:20:22 följande:

Strelitzia: vilken jobbig situation för dig.. Hoppas verkligen det går vägen för er så ni slipper besluta vad som händer sen. Heja fostret! ❤️

Anonym: grattis till plusset! 😍Har inte tempat alls, skulle förmodligen bara oroa mig över det då också😅

Sandralinnea123: skönt att det ökar! Vet hur det känns, man oroar sig över precis allt. Från början testade jag i princip varje dag 😅

MeIMyself: hur går det för dig, det borde börja bli dags snart va?

FET på onsdag, så nu vill jag att det bara blir onsdag hehe. Har en bra magkänsla men ja det kan vända snabbt :) 
    försöker iaf att vara positiv annars så är det att början om från ruta ett för vi har inga kvar i frysen sen.

hur mår du? Hur långt gången är du nu? ❤️
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022