• Anonym (M55)

    "En tjej som vill, ligger inte still" - verkligen?

    Det här är ett uttryck som jag läst några gånger som svar på frågan om hur man vet att tjejen vill; "Hon ligger inte still". Underförstått att hon rör sig aktivt och deltar i sexet när hon njuter och vill. 

    Är det verkligen så för alla?

    Min fru ligger blick still. Hon måste det för att kunna koncentrera sig på sin njutning och "hitta känslan". Helst med raka spända ben. Dessutom ligger hon även knäpptyst. Av samma anledning. Så är det här ett problem då?

    Ja...det har blivit ett problem. För jag vet ju inte hur jag skall bete mig längre iom att jag inte får något gensvar. Hon säger att hon vill ha sex och när jag efteråt frågat henne hur hon vill att jag skall smeka, slicka och älska med henne så säger hon bara att det är bra som jag gör nu. Men när vi väl ligger där så har jag ingen aning om hur hon upplever det jag gör. Det händer inte alls sällan heller att hon stoppar mig och säger att hon inte kommer att kunna komma just den här gången. Så jag famlar alltid i totalt mörker. Det är som att snurra på en roulette och hoppas på "rött". För att ge det här ett, om möjligt, ännu bedrövligare djup så är vi inte nya i vårt förhållande. Vi har varit tillsammans i över 30 år. 

    Låter det konstigt om jag säger att jag mer och mer tappar lusten till att ha sex med henne? Att jag inte längre tar några initiativ? Att jag hellre "tar hand om mig själv"? Att jag hellre finner min eggning genom internetporr?

  • Svar på tråden "En tjej som vill, ligger inte still" - verkligen?
  • Anonym (M96)
    Anonym (Ligger gärna still) skrev 2022-09-13 20:57:49 följande:
    Ok. kan förstå det och jag anstränger mig faktiskt ibland. Men det är faktiskt väldigt skönt att bara få slippa anstränga sig men ändå ha sex.

    Något jag gillar är att få lägga mig på mage, och bara ligga där. han masserar min rygg med olja, rör där han vill, smeker mig, kanske går fram till huvudändan och stoppar in den i min mun. Jag gör ingenting (annat än litegrann med munnen om han stoppar in den där), bara njuter. Sedan väljer han själv vart han stoppar in den och vart han kommer utan att jag behövt byta position.

    Gör vi sådär, eller att jag får ligga bekvämt på rygg så orkar och vill jag ha sex så mycket han orkar och lite till. Vi har sex med varandra 1-2 ggr i veckan, det är lagom, men utöver det får han göra så på mig, ha sex med mig, precis när han har lust. 
    Det lät intressant men vet inte om det går att få min tjej att testa. Vore spännande att hon ligger helt still och jag kan ta för mig...
  • Anonym (Out of bounds)

    Jag börjar få lite mindre sexlust vid 50 men inte ligger jag stel som en mumie när jag har det!

    Jag hade varit helt förstörd om min partner betedde sig så.
    Fattar inte hur män står ut med dessa konstiga kvinnor.

    Börjar fundera på hur min jämngamla granne har det, hans fru verkar alldeles för syrlig och tillknäppt. Och han är rätt stilig...

  • Anonym (Aktiva)
    Anonym (ligger stilla) skrev 2022-09-14 10:10:09 följande:

    Jag ligger stilla. Om någon förväntar sig ett vilddjur i sängen, 


    Finns det aktiva tjejer? Fördrar dom flesta att ligga stilla och ha det skönt
  • Anonym (Catten)
    Anonym (Aktiva) skrev 2022-09-19 17:20:28 följande:
    Finns det aktiva tjejer? Fördrar dom flesta att ligga stilla och ha det skönt
    Fråga 1: Ja
    Fråga 2 om det var en fråga eftersom det var lite oklart: Nej 
  • Anonym (Aktiva)
    Anonym (Catten) skrev 2022-09-19 17:46:10 följande:
    Fråga 1: Ja
    Fråga 2 om det var en fråga eftersom det var lite oklart: Nej 
    Men det kan väl vara olika från tjej till tjej helt enkelt antar jag?
  • Anonym (Catten)
    Anonym (Aktiva) skrev 2022-09-19 17:56:55 följande:
    Men det kan väl vara olika från tjej till tjej helt enkelt antar jag?
    Självklart är det olika och det begriper även du. Att "de flesta" kvinnor föredrar att ligga still och ha det skönt stämmer garanterat inte. 
  • New  Dawn

    Hur i hela världen kan man komma på att man inte gillar ens kvinnas sätt att vara i sängen efter 30 år?

    Först och främst... Man kan njuta trots att man är still. 

    Gissningsvis saknar ni någon typ av emotionell närhet, som handlar om något mycket mer än hur hon rör sig. 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Rickson)

    För mig är det oerhört viktigt att kvinnan är aktiv, rörlig och delaktig. Tar och ger. Att hon visar att hon gillar att vara nära mig, vill ha mig och gärna ta eget initiativ till nya ställningar. Sätta sig på mig och rida när hon vill. Den ställningen är så skön och ger kvinnan möjlighet att vara den styrande.
    Sedan kan man ha stunder av stillhet också men det är då ett av många inslag.

    Ganska många kvinnor är för passiva för min smak. Jag letar fortfarande efter den där kvinnan. Sedan vill jag att hon ska vara intelligent och rolig också och inga småbarn i släptåg.

    Ja jag vet att jag är kräsen, men nån dag så finner jag henne.

  • Anonym (XY)
    Anonym (Rickson) skrev 2022-09-19 21:46:46 följande:

    För mig är det oerhört viktigt att kvinnan är aktiv, rörlig och delaktig. Tar och ger. Att hon visar att hon gillar att vara nära mig, vill ha mig och gärna ta eget initiativ till nya ställningar. Sätta sig på mig och rida när hon vill. Den ställningen är så skön och ger kvinnan möjlighet att vara den styrande.
    Sedan kan man ha stunder av stillhet också men det är då ett av många inslag.

    Ganska många kvinnor är för passiva för min smak. Jag letar fortfarande efter den där kvinnan. Sedan vill jag att hon ska vara intelligent och rolig också och inga småbarn i släptåg.

    Ja jag vet att jag är kräsen, men nån dag så finner jag henne.


    Sorry, jag har lagt beslag på henne
  • Anonym (Mellis)
    Anonym (Rickson) skrev 2022-09-19 21:46:46 följande:

    För mig är det oerhört viktigt att kvinnan är aktiv, rörlig och delaktig. Tar och ger. Att hon visar att hon gillar att vara nära mig, vill ha mig och gärna ta eget initiativ till nya ställningar. Sätta sig på mig och rida när hon vill. Den ställningen är så skön och ger kvinnan möjlighet att vara den styrande.
    Sedan kan man ha stunder av stillhet också men det är då ett av många inslag.

    Ganska många kvinnor är för passiva för min smak. Jag letar fortfarande efter den där kvinnan. Sedan vill jag att hon ska vara intelligent och rolig också och inga småbarn i släptåg.

    Ja jag vet att jag är kräsen, men nån dag så finner jag henne.


    Här är jag, aktiv och nyfiken i sängen, smart med både humor och galna upptåg ;) men ändå lyckas jag inte finna den där drömprinsen.

    Det kan vara skönt ibland och ligga still och bara ta emot och njuta, men i slutändan är sex en gemensam lek så omväxling på alla plan och att båda turas om att leda leken.
  • Anonym (hmm)

    Jag kan förstå att du tycker att det är tråkigt, men om hon alltid varit så är det sån hon är och det är nog svårt att ändra på.

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Out of bounds) skrev 2022-09-14 21:58:27 följande:

    Jag börjar få lite mindre sexlust vid 50 men inte ligger jag stel som en mumie när jag har det!

    Jag hade varit helt förstörd om min partner betedde sig så.
    Fattar inte hur män står ut med dessa konstiga kvinnor.

    Börjar fundera på hur min jämngamla granne har det, hans fru verkar alldeles för syrlig och tillknäppt. Och han är rätt stilig...


    Jag är en sån som ibland uppfattas som tillknäppt och syrlig, men det betyder verkligen inte att jag är det i sängen.
Svar på tråden "En tjej som vill, ligger inte still" - verkligen?