Anonym (Orosanmälan) skrev 2022-10-09 07:47:23 följande:
Uppdatering. Har inte orkat vara inne här då de senaste dagarna varit sjukt jobbiga.
Jo, han tog sig dit trots allt
Anledningen till anmälan var att de pratat om svordomar i skolan och ena sonen hade då sagt bland annat att pappa svär mycket och lätt blir arg och skriker på dem utan orsak eller för att de gjort något litet fel. De hade då tagit dit andra sonen (de går i lågstadiet) för att prata med båda och båda sa samma saker.
Under mötet var han lugn och bemötte allt de frågade om.
Resultatet av anmälan är en utredning. Då de berättade hur det går till var han fortfarande lugn. När vi sen kom hem, utan barnen som var kvar i skolan, brakade det loss totalt. Eftersom barnen berättat dessa hemska saker om pappa så vill inte han vara deras pappa. Han kommer att lämna oss och ge mig vårdnad om barnen. Jag har nu på nära håll sett på ett helt annat vis hur han kan bete sig och det är bra så här. Min kärlek har totalt dött de senaste dagarna. Jag har också fått höra vilken usel förälder jag är som aldrig gör något med eller för mina barn, att vårt liv kommer att bli misär utan honom eftersom jag har en värdelös lön (ca 35 tusen) jämfört med vad han bidrar med.
Detta blev den berömda droppen och även om det suger just nu eftersom vi inte kan flytta på studs så kommer det bli bra i längden.
Så, over and out. Dags att planera ett nytt liv där jag aldrig någonsin kommer att bli sambo igen.
"Skönt ändå" kanske att hans riktiga jag till slut verkligen kom fram, bättre förr än sen...
Själv tänkte jag mest att det var jättekonstigt beteende att inte ens bry sig när man blir anmäld, hade han varit minsta normal/förnuftlig/omtänksam skulle han ju göra allt för att det skulle bli bra med barnen, skolan, soc...
Men istället tänkte han tvärtom "jag är perfekt".
Låter som en tvättäkta narccissist faktiskt. Barnen bör ha så lite med honom att göra som möjligt (om han vägrar att ändra sig och jobba på relationen med dem).