• Anonym (Patricia)

    Han får inte orgasm!

    Min man får inte alltid orgasm när vi knullar. Jag får inte heller alltid orgasm, men har vant mig och så har de alltid varit. Medans min man sa i början av förhållandet att komma är viktigt. Medans nu 2 år senare verkar det inte vara så viktigt. Eller har typ aldrig varit viktigt med mig. Han prata om att de va viktigt innan vi låg. Han kommer 7/10 gånger. Trots att de kan ha gått 3 veckor sen vi låg. Han runkar inte och jag vet att han inte gör de. Då vi varit på semester i Thailand under ett halvår tillsammans. Vi var med varandra konstant utom på toan såklart? men när han väl kommer så är satsen så lite att jag aldrig behöver Ta papper efteråt. blir nån några droppar. Rinner aldrig ut, och så har de alltid varit. Men min fråga till er tjejer, blir ni förolämpade om inte er man får orgasm varje gång? Ni killar, vad är orsaken till att ni inte får orgasm när ni knullar? Förutom trötthet. Orkar ni få stånd så orkar ni väl knulla till orgasm?

  • Svar på tråden Han får inte orgasm!
  • Anonym (Gift sen 20 år)

    De flesta män runkar, även om de säger att de inte gör det. Inget fel med det - tvärtom så är det hälsosamt i lagom mängd.
    Om en man däremot runkar ofta och i samband med porr, så kan det bli en avtrubbad känsla med normalt svensson-sex eller slentrian-sex (t ex att det alltid sker på samma dag eller sätt).
    Däremot känner jag igen ert problem i min egen relation med min fru. Hon blir stressad av vardagen och är sällan sugen på sex, men när vi är på semester utomlands blir hon som en kanin.
    Om hans problem inte är av medicinsk natur så tror jag snarare det ligger i lust och passion och att han inte prioriterar sex (eller sig själv) i vardagslivet.
    Prova olika tillfällen, sexa upp honom före med förförelse eller att han bara får titta i början medan du leker med dig själv. Experimentera mera!

  • Swedman

    Det kan vara svårt att komma om tändningen saknas i skallen och/eller att hon är mycket blöt. Då känns hon knappt.

  • Anonym (Bengt-Åke)

    Jag närmar mig 70 och har käkat små blå piller i ett par år, som funkar jättebra. Men på sistone har jag haft svårare att få utlösning. Jag försöker tänka mer "kvinnligt", att det inte alltid måste gå för en, att det är skönt ändå.

    Jag kan ha jättehärlig sex med min fru i ett par timmar. Summan av njutningen är tio gånger häftigare än en orgasm. Försöker bli mer "taoistisk" när det gäller orgasm. Jag vill ju ha sex tills jag dör, men inser att det inte kan ske likadant som vid 20, 35 eller 42.

  • Anonym (lustträning)
    Anonym (Patricia) skrev 2022-11-29 00:16:12 följande:
    Han får inte orgasm!

    Min man får inte alltid orgasm när vi knullar. Jag får inte heller alltid orgasm, men har vant mig och så har de alltid varit. Medans min man sa i början av förhållandet att komma är viktigt. Medans nu 2 år senare verkar det inte vara så viktigt. Eller har typ aldrig varit viktigt med mig. Han prata om att de va viktigt innan vi låg. Han kommer 7/10 gånger. Trots att de kan ha gått 3 veckor sen vi låg. Han runkar inte och jag vet att han inte gör de. Då vi varit på semester i Thailand under ett halvår tillsammans. Vi var med varandra konstant utom på toan såklart? men när han väl kommer så är satsen så lite att jag aldrig behöver Ta papper efteråt. blir nån några droppar. Rinner aldrig ut, och så har de alltid varit. Men min fråga till er tjejer, blir ni förolämpade om inte er man får orgasm varje gång? Ni killar, vad är orsaken till att ni inte får orgasm när ni knullar? Förutom trötthet. Orkar ni få stånd så orkar ni väl knulla till orgasm?


    tror det handlar om någon mental blockering. han kanske har svårt med lust rent allmänt? 

    lyssna på poddcasten Sexterapeuten. där tar de upp sexuella blockeringar och lustträning.
  • Anonym (Leffe)

    Hej. 
    Jag har faktiskt aldrig fått orgasm 
    under samlag oavsett vem jag varit med
    eller hur vi gjort det. Vet faktiskt inte varför. 
    Kanske tänker för lite på mig själv vid just samlag? 
    Prestationsproblem? Otillräcklig stimulans vid
    PPenetration eller något annat. 
    Jag har underbara barn och familj ändå. 
    Förstår inte själva hetsen med det här. 
    Precis som med kvinnor så kan en del inte 
    få orgasm genom enbart Penetration. Det 
    måste till mer stimulans. Jag kommer när jag 
    onanerar och ibland när min fru smeker och 
    suger mig men långt ifrån alltid. 
    Sluta hetsa om detta, njut istället av varandra 
    och acceptera att vi alla är oolika. Sex är 
    så mycket mer än bara samlag och orgasm. 

  • exandthecity
    Anonym (Leffe) skrev 2022-11-30 13:19:42 följande:

    Hej. 
    Jag har faktiskt aldrig fått orgasm 
    under samlag oavsett vem jag varit med
    eller hur vi gjort det. Vet faktiskt inte varför. 
    Kanske tänker för lite på mig själv vid just samlag? 
    Prestationsproblem? Otillräcklig stimulans vid
    PPenetration eller något annat. 
    Jag har underbara barn och familj ändå. 
    Förstår inte själva hetsen med det här. 
    Precis som med kvinnor så kan en del inte 
    få orgasm genom enbart Penetration. Det 
    måste till mer stimulans. Jag kommer när jag 
    onanerar och ibland när min fru smeker och 
    suger mig men långt ifrån alltid. 
    Sluta hetsa om detta, njut istället av varandra 
    och acceptera att vi alla är oolika. Sex är 
    så mycket mer än bara samlag och orgasm. 


    Hur löste ni det när barnen skulle produceras ??
  • Anonym (Leffe)
    exandthecity skrev 2022-11-30 14:42:25 följande:
    Hur löste ni det när barnen skulle produceras ??
    Har du så taskig fantasi så du inte kan lista 
    ut det? Men jag ska ha lite sexualkunskap med dig eftersom skolan verkar ha missat det. 
    Ett exempel är ju att smeka av sig och precis när man är på väg att komma stoppar man in den. 
  • Anonym (Du måste stanna kvar)
    Anonym (Patricia) skrev 2022-11-29 00:16:12 följande:
    Han får inte orgasm!

    Min man får inte alltid orgasm när vi knullar. Jag får inte heller alltid orgasm, men har vant mig och så har de alltid varit. Medans min man sa i början av förhållandet att komma är viktigt. Medans nu 2 år senare verkar det inte vara så viktigt. Eller har typ aldrig varit viktigt med mig. Han prata om att de va viktigt innan vi låg. Han kommer 7/10 gånger. Trots att de kan ha gått 3 veckor sen vi låg. Han runkar inte och jag vet att han inte gör de. Då vi varit på semester i Thailand under ett halvår tillsammans. Vi var med varandra konstant utom på toan såklart? men när han väl kommer så är satsen så lite att jag aldrig behöver Ta papper efteråt. blir nån några droppar. Rinner aldrig ut, och så har de alltid varit. Men min fråga till er tjejer, blir ni förolämpade om inte er man får orgasm varje gång? Ni killar, vad är orsaken till att ni inte får orgasm när ni knullar? Förutom trötthet. Orkar ni få stånd så orkar ni väl knulla till orgasm?


    Enligt jämställdheten så måste du stanna kvar i sängen så din man får minst 1 orgasm. 
  • Anonym (66:a)
    Anonym (Du måste stanna kvar) skrev 2022-11-30 16:28:28 följande:
    Enligt jämställdheten så måste du stanna kvar i sängen så din man får minst 1 orgasm. 
    Håll dig till ämnet och förstör inte ännu en tråd med obegripligheter. 
  • prospicientia
    Anonym (Leffe) skrev 2022-11-30 13:19:42 följande:

    Hej. 
    Jag har faktiskt aldrig fått orgasm 
    under samlag oavsett vem jag varit med
    eller hur vi gjort det. Vet faktiskt inte varför. 
    Kanske tänker för lite på mig själv vid just samlag? 
    Prestationsproblem? Otillräcklig stimulans vid
    PPenetration eller något annat. 
    Jag har underbara barn och familj ändå. 
    Förstår inte själva hetsen med det här. 
    Precis som med kvinnor så kan en del inte 
    få orgasm genom enbart Penetration. Det 
    måste till mer stimulans. Jag kommer när jag 
    onanerar och ibland när min fru smeker och 
    suger mig men långt ifrån alltid. 
    Sluta hetsa om detta, njut istället av varandra 
    och acceptera att vi alla är oolika. Sex är 
    så mycket mer än bara samlag och orgasm. 


    Jag kommer kanske var sjätte gång eller så. Är 44. Orsaken? Det är inte särskilt skönt och jag har svårt att hålla fokus och veta vad som ska göra mig kåt. Men även oro och vissa svårigheter att ta för mig för egen vinning spelar in. Dessutom är jag tämligen oerfaren med ca 25 tillfällen med en kvinna totalt i livet. Jag är inte spänd och så som jag var de första gångerna, men känner mig fortfarande lite ovan vid hur det "fungerar". 
  • exandthecity
    Anonym (Leffe) skrev 2022-11-30 16:26:33 följande:
    Har du så taskig fantasi så du inte kan lista 
    ut det? Men jag ska ha lite sexualkunskap med dig eftersom skolan verkar ha missat det. 
    Ett exempel är ju att smeka av sig och precis när man är på väg att komma stoppar man in den. 

    Jag är medveten om att det finns olika lösningar. Jag undrade bara vilken av dessa ni använde.. men nu har du ju gett ett exempel så jag antar att det är svaret.

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Leffe) skrev 2022-11-30 16:26:33 följande:
    Har du så taskig fantasi så du inte kan lista 
    ut det? Men jag ska ha lite sexualkunskap med dig eftersom skolan verkar ha missat det. 
    Ett exempel är ju att smeka av sig och precis när man är på väg att komma stoppar man in den. 
    Jaha. Jag tolkade det annars som att du inte kunde komma inne i din partner. Och då blir man kanske lite nyfiken över hur era barn blev till. Men jag ska anstränga mig och bli bättre på att tolka text rätt. Så att du slipper anstränga dig för att uttrycka dig tydligare.
Svar på tråden Han får inte orgasm!