• Anonym (Godiss)

    Bråk om sex tar död på allt

    Jag och min sambo har haft sex 5 gånger på 8 månader sedan vi fick barn.Jag har helt enkelt inte lust.Delvis tror jag det beror på att min sambo är väldigt klänging,tar hårt på brösten och nyper i låren dagligen.Har sagt åt honom och blivit förbannad , men ingen skillnad.Våra bråk om sex handlar i princip om att han tycker jag borde ställa upp och runka av honom även om jag inte är sugen,själv får jag avsmak av hans beteende och hur han tänker ang det.Jag känner avsmak för min sambo,idag uttryckte han att ?sug bara av mig för min skull,få det gjort bara? även att han mår dåligt av att gå och hoppas varje dag,och jag känner hur han verkligen hoppas och försöker varje dag.Dränerande är det.Det värsta är att han inte ens vill separera.Hur får jag karlfan att vilja separera el förstå att han ska ge fan i mig när jag inte vill?
  • Svar på tråden Bråk om sex tar död på allt
  • olof 45
    EpicF skrev 2022-12-12 16:42:08 följande:

    Gullvivor: Man kompromissar aldrig om sex! Vill inte ts så blir det inget sex. Vill inte hennes partner så blir det heller inget sex. Båda måste vilja för att man ska kunna ha sex. 


    Va? varför säger du detta som att det är lag på det i Sverige, eller 'dagens sanning'?

    Du vet att de flesta relationsrådgivare/psykologer INTE håller med dig?
  • olof 45
    olof 45 skrev 2022-12-14 12:08:27 följande:
    Va? varför säger du detta som att det är lag på det i Sverige, eller 'dagens sanning'?

    Du vet att de flesta relationsrådgivare/psykologer INTE håller med dig?
    För att förtydliga: båda måste "vilja" ta hand om varandra, och sin relation! Därmed kan en kompromiss vara att man gör saker fast man inte är 110% upptänd på det - sex kan öka lusten till att ha sex! Men man kan också kompromissa genom att 'hjälpa' sin partner på andra sätt, liksom vara med på ett hörn. 

    Men att sätta sig i någon form av moralisk torn och titta ner på sin partner och säga "blanda inte in mig i dina behov och känslor, för jag ska MINSANN inte bli TVINGAD till något!!", då är man ju bra självisk och känslokall... och INTE en bra partner på någon nivå
  • EpicF
    olof 45 skrev 2022-12-14 12:13:08 följande:
    För att förtydliga: båda måste "vilja" ta hand om varandra, och sin relation! Därmed kan en kompromiss vara att man gör saker fast man inte är 110% upptänd på det - sex kan öka lusten till att ha sex! Men man kan också kompromissa genom att 'hjälpa' sin partner på andra sätt, liksom vara med på ett hörn. 

    Men att sätta sig i någon form av moralisk torn och titta ner på sin partner och säga "blanda inte in mig i dina behov och känslor, för jag ska MINSANN inte bli TVINGAD till något!!", då är man ju bra självisk och känslokall... och INTE en bra partner på någon nivå
    Om psykologer/relationsrådgivare anser att sex är något man kan kompremissa om så får de gärna anse det. Att komprenissa om sex kan i realiteten blir tvingande sex. 
  • Bis mis
    Anonym (Biologi) skrev 2022-12-13 23:36:36 följande:
    Litegrann?
    Du vet ju ingenting om hur folk har det.... :D
  • Bis mis

    Om jag skulle tänka mig vad som skulle krävas för att jag skulle ta mig ur det där dödläget...ni som tror er veta hur kvinnor på "gruppnivå" är... :) en hel del av oss har lika mkt eller mer lust än män. Oavsett var i barnskaffandet vi befinner oss. För att jag inte skulle vilja ha sex med min partner så skulle det krävas att jag ärligt talat tycker rätt illa om personen. Innan det skulle bli tal om något sex behöver den känslan gå tillbaka. Respekt, att bli lyssnad på och enbart vidrörd på ett behagligt sätt är minimum. Liksom, vad har partnern att förlora på det och vad finns att vinna. Jag skulle förmedla det på ett lugnt sätt och inte vika en tum. Njet. Får jag inte det så har jag inte oöverstigliga problem att avveckla relationen, trots barn. Det är oerhört tråkigt men det är det att leva i undermåliga relationer med.

    Sen kommer vissa av er att börja yla om könskrig, radikalfeminism och säkert några -ismer till. Era märkliga agendor rör mig inte i ryggen.

  • molly50
    Anonym (Biologi) skrev 2022-12-13 23:36:36 följande:
    Litegrann?
    En del mer än andra kanske.
    Men alla glömmer ju inte bort sina män när de får barn.
    Jag gjorde det tex inte. 
  • Anonym (man)
    EpicF skrev 2022-12-14 12:19:07 följande:
    Om psykologer/relationsrådgivare anser att sex är något man kan kompremissa om så får de gärna anse det. Att komprenissa om sex kan i realiteten blir tvingande sex. 
    Du vet alltså bättre än psykologer och relationsrådgivare?
  • EpicF
    Anonym (man) skrev 2022-12-19 19:19:59 följande:
    Du vet alltså bättre än psykologer och relationsrådgivare?
    Ja, det faller verkar det som det. 

    Sex är något man inte kan kompromissa om då det krävs att båda vill. Annars är det våldtäkt alt sexuella övergrepp. Och det tvivlar jag starkt på ett en psykolog och relationsrådgivare anser är bra. 
  • Anonym (man)
    EpicF skrev 2022-12-19 19:24:53 följande:
    Ja, det faller verkar det som det. 

    Sex är något man inte kan kompromissa om då det krävs att båda vill. Annars är det våldtäkt alt sexuella övergrepp. Och det tvivlar jag starkt på ett en psykolog och relationsrådgivare anser är bra. 
    LOL!

    Tack för att du så tydlig bevisar min poäng om att du sätter ideologi före allt Skål
  • EpicF
    Anonym (man) skrev 2022-12-19 20:33:26 följande:
    LOL!

    Tack för att du så tydlig bevisar min poäng om att du sätter ideologi före allt Skål
    Få personer vill leva i förhållande där våldtäkter och sexuella övergrepp är en vardag. Men vill du det så helt ok. Ts vill uppenbarligen inte det. 
  • Mimosa86
    EpicF skrev 2022-12-19 20:42:50 följande:
    Få personer vill leva i förhållande där våldtäkter och sexuella övergrepp är en vardag. Men vill du det så helt ok. Ts vill uppenbarligen inte det. 
    Om man ser sex med sin man som ett övergrepp bör man lämna den relationen genast. Då har man uppenbarligen ingen bra relation. Tycker det är en skymf mot oss som blivit sexuellt ofredade att jämföra det övergreppet med att ligga med sin partner. två helt olika sfärer.
  • Mimosa86
    Anonym (Anonym) skrev 2022-12-12 17:03:22 följande:

    Tyvärr väldigt vanligt vi kvinnor går in i barnfabrik bubblan och då ska det va sex 3-4ggr/månad på beställning runt ÄL tills säden gjort sitt. Står mannen sedan 8 månader senare med 5 ligg han säkerligen initierat på vad det låter, då är det djupare rotat än att han vill ha sex. Han vill kanske bli sedd/känner sig osedd? Hur han uttrycker det kan man ju ha åsikter om men att själv inte ha lust behöver inte va = ignorera sin partners lust och behov. Inom sin egen vilja såklart men låter ju som viljan helt saknas hos TS, där är en faktor i problemet, hennes partners lust är nedprioriterad helt i relationen. 


    Eller så är den bara tillfälligt nedprioriterad utifrån situationen?

    De har fått barn, livet har gjort en 180 graders sväng, de är inte bara partners utan nu mamma och pappa, hon har angett att hon fick en stor bristning efter förlossningen som gör sex till något svårt, man är som kvinna fokad på bebisen första tiden- det är första prio (vi är biologiskt programmerade till det), andra prio är att få sova lite och hinna hälla i sig en kopp kaffe, drömmen är inte ett knull utan att få gå på toa själv, att hinna ta en dusch utan skrik.

    Man måste få lov att få dispans i relationen den första tiden med barn och göra det man orkar med- bebis och läka ihop. Mannen får faktiskt backa här. Hans behov är nedprioriterad bebisens fokus och hennes återhämtning. Hade han lånat ut sin kropp i samma utsträckning hade det varit en annan diskussion.

    Missförstå mig rätt. SEX och närhet ÄR viktigt. Superviktigt. Jag hade lämnat mitt äktenskap bums om vi slutade ligga, hade aldrig fixat det. MEN första året när man blivit föräldrar så måste man kunna acceptera att sexlivet haltar. Man måste få lov att ta varandra lite för givet här och överleva dagarna. Småbarnslivet är kort. Man måste se långsiktigt på relationen. Det är först när sexlivet haltar efter första delen som man bör oroa sig. Men inte innan. 


     

  • EpicF

    Mimosa86: Ts vill inte ha sex just nu. Om hon har sex mlt sin vilja så ÄR det ett sexuellt övergrepp, även om de är i en relation med varandra. Är det något i det du INTE förstår? 

    Förövrigt så har själv blivit våldtagen, så vet hur der känns. 

  • Bis mis
    Mimosa86 skrev 2022-12-19 22:37:42 följande:
    Om man ser sex med sin man som ett övergrepp bör man lämna den relationen genast. Då har man uppenbarligen ingen bra relation. Tycker det är en skymf mot oss som blivit sexuellt ofredade att jämföra det övergreppet med att ligga med sin partner. två helt olika sfärer.
    Fast är det per definition "sex" när man inte vill? För mig är sex som är något man vill ha med nån annan som vill ha det med en. När en inte vill så är det inte längre sex, då är det något annat. Om då den man är med vet att man inte vill, vad är det då?

    Ja, när man verkligen inte längre vill ha något sexuellt med sin partner, är det dags att lämna då? Absolut om det inte är övergående, jag håller med dig. Fast med en bebis och rätt svår förlossningsskada...plus en hårdhänt partner som inte alls är på samma våglängd...då blir det inte alls lätt. Jag som hade en helt ok förlossning första gången minns ändå första penetreringen som riktigt läskig, då med en mkt bra partner.
Svar på tråden Bråk om sex tar död på allt