• Wed 28 Dec 2022 12:11
    44754 visningar
    95 svar
    95
    44754

    BF SEPTEMBER 2023

    Hej på er!

    Jag vet att det är tiiiiidigt. Men jag är så ivrig och har inte så många andra att dela min iver med som är i samma sits.

    Jag är gravid mitt första barn så det är mycket nytt (allt) hehe


    hoppas ni vill vara med här och dela era tankar/ idéer osv. 


    ❤️

  • Svar på tråden BF SEPTEMBER 2023
  • Thu 2 Feb 2023 13:05
    #81

    Jag var på inskrivningsbesök förra veckan och fick då veta att första ultraljudet sker först i vecka 12+4... det är ju jättesent!! Förvånad Det är fem veckor kvar till dess. 
    Hur gjorde ni/vad sa ni som fått göra tidigt ultraljud? Behöver man någon särskild anledning mer än oro? Jag vet att risken för missfall minskar rejält om man fått bekräftat hjärtslag, vilket man ju kan se from vecka 8. 

  • Anonym (Anony­mPregg­o)
    Thu 2 Feb 2023 15:20
    #82
    MingK 29 skrev 2023-02-02 13:05:23 följande:

    Jag var på inskrivningsbesök förra veckan och fick då veta att första ultraljudet sker först i vecka 12+4... det är ju jättesent!! Förvånad Det är fem veckor kvar till dess. 
    Hur gjorde ni/vad sa ni som fått göra tidigt ultraljud? Behöver man någon särskild anledning mer än oro? Jag vet att risken för missfall minskar rejält om man fått bekräftat hjärtslag, vilket man ju kan se from vecka 8. 


    Hej!
    Jag tyckte detsamma så därför bokade jag eget tidigt VUL som jag ska göra nästa vecka när jag är i vecka 9+2 😊 man får dock bekosta det själv. 

  • Thu 2 Feb 2023 15:30
    #83

    Kunde inte citera..
    haft upprepade missfall så blivit lovad det. Ett i v 8, ett i v11 och kub i v 12.  Sen får vi se då jag blir kopplad till spe.mödravården och säkert kommer få fler sen.

  • Anonym­tjeja
    Sun 5 Feb 2023 12:55
    #84

    Jag är i vecka 6 just nu och fick blod på pappret när jag torkade mig nyss. Så började förra missfallet så det var en dålig nyhet. Det här blir så tredje gången i rad graviditeten inte går bra.

    Varje graviditet svider det i urinröret både när jag kissar och efter jag har kissat men odlingen visar bara lite gbs-bakterier och ingen tar det på allvar. Jag tycker det känns som att det finns ett samband, men känner mig maktlös.

  • Tue 7 Feb 2023 02:28
    #85

    Hej

    jag hoppa också in här är gravid v8 ungefär.  Går gärna med i FB gruppen men länken funkar ej.

  • Tue 7 Feb 2023 13:43
    #86
    MOoonA skrev 2023-02-07 02:28:41 följande:

    Hej

    jag hoppa också in här är gravid v8 ungefär.  Går gärna med i FB gruppen men länken funkar ej.


    Hej! Här kommer en ny länk (funkar i 2 dagar) ☺️

    https://fb.me/g/p_71A1yztn6J1qJrhq/Mv4rDcbN
  • Thu 9 Feb 2023 08:57
    #87

    Hej hej!

    är i 8:e vecka och beräknat den 25:e. Jag skulle också vilja vara med i fb gruppe. skulle man kunna lägga ut länken igen?

  • Thu 9 Feb 2023 20:25
    #88
  • Anonym (Anony­mPregg­o)
    Wed 22 Feb 2023 10:44
    #89

    Hej!

    Hur går det för alla nu?

    Jag var på tidigt UL och fick se att allt såg bra ut och BF va exakt samma på dagen som jag trodde. Igår på besöket hos BM för att ta blodprovet för KUB så bad jag dom prova med doppler att lyssna på hjärtat. Jag är dock bara i vecka 11 så förväntade mig ingenting. Men rätt snabbt hittade hon hjärtslagen! Jag blev så himla förvånad och glad!

  • Wed 22 Feb 2023 11:23
    #90
    Anonym (AnonymPreggo) skrev 2023-02-22 10:44:36 följande:

    Hej!

    Hur går det för alla nu?

    Jag var på tidigt UL och fick se att allt såg bra ut och BF va exakt samma på dagen som jag trodde. Igår på besöket hos BM för att ta blodprovet för KUB så bad jag dom prova med doppler att lyssna på hjärtat. Jag är dock bara i vecka 11 så förväntade mig ingenting. Men rätt snabbt hittade hon hjärtslagen! Jag blev så himla förvånad och glad!


    Hej,

    Jag har sen vecka 6 varit illamående och kräks var och varannan dag så det är riktigt drygt. Även otroligt känslig för viss mat och dofter.

    Var i måndags på ultraljud (kub) och fick positiva resultat på både ul och blodprov på att fostret mår bra och hjärtat såg man tydligt samt armar och ben 😃 Är i vecka 12.

    Så nu hoppas jag illamåendet snart upphör så man kan leva "normalt' och att allt utvecklas bra i magen, längtar till april då det är dags för rutinultraljudet!
  • Thu 23 Feb 2023 14:08
    #91

    Jag har BF 3 sep. Är v 12+3 idag. Första barnet! Har varit på UL och sett bebis!  Ser ur som en tjej.

    Har inte kräkts men mått hemskt illa, känt mig sjuk och deppig. Har dragit ner på träningen rejält och mår mindre illa. Tror illamåendet blir värre av träning just nu. Promenader funkar bättre. 

    Hur har träningen varit för er under först veckorna? 

  • Thu 23 Feb 2023 18:36
    #92
    Mwiie skrev 2023-02-23 14:08:05 följande:

    Jag har BF 3 sep. Är v 12+3 idag. Första barnet! Har varit på UL och sett bebis!  Ser ur som en tjej.

    Har inte kräkts men mått hemskt illa, känt mig sjuk och deppig. Har dragit ner på träningen rejält och mår mindre illa. Tror illamåendet blir värre av träning just nu. Promenader funkar bättre. 

    Hur har träningen varit för er under först veckorna? 


    Fick också prel 3e september på kub-ul men med reservation det kan ändras 😃

    Jag tycker träning har hjälpt mitt illamående, problemet är mest att har jag kräkts och har tom mage har jag ju som förståeligt ingen energi för träning så då har jag skippat. Men annars har träning givit mig mer energi (går till gymmet under lunchen, kör lite löpband, blandat med maskin och fria vikter). Men hör nog ihop med att röra sig lindrar illamåendet för min del.
    Annars är det mkt vila jag fått göra.. 
  • Fri 24 Feb 2023 09:18
    #93
    C line skrev 2023-02-23 18:36:53 följande:
    Fick också prel 3e september på kub-ul men med reservation det kan ändras 😃

    Jag tycker träning har hjälpt mitt illamående, problemet är mest att har jag kräkts och har tom mage har jag ju som förståeligt ingen energi för träning så då har jag skippat. Men annars har träning givit mig mer energi (går till gymmet under lunchen, kör lite löpband, blandat med maskin och fria vikter). Men hör nog ihop med att röra sig lindrar illamåendet för min del.
    Annars är det mkt vila jag fått göra.. 
    Va skönt att träningen hjälper! 
    Promenader är bättre för mig och att få friskluft. Tror det är när jag anstränger mig för hårt som det blivit värre. Har vilat från gym 1 vecka nu men ska ge en ny chans idag
  • Tue 21 Mar 2023 21:59
    #94

    Hej! Beräknad 28/9, precis varit på kub och ultraljud, vill ni dela länken till gruppen igen? ☺️

  • Anonym (S)
    Sun 23 Apr 2023 22:18
    #95

    Är i v 20.. rul imorgon. 


    Men kan inte bestämma mig om vi ska ta reda på jobbet eller inte. 


    Har en dotter sen innan. Då ville sambon veta. Nu känns det som att det inte spelar någon roll, så länge bebis är frisk. Å vi har redan gjort 3 tidiga ultraljud plus kub. Men då sagt att vi inte vill veta. 


    Hur gjorde ni?

Svar på tråden BF SEPTEMBER 2023