• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Anonym (toodiloo)
    EnAnonumius skrev 2023-01-16 13:29:33 följande:
    Antingen bevisar du att jag är besatt av islam och eller så erkänner du att valt att direkt ljuga.

Jag skrev i ETT styck inlägg till dig din islamistiska synsätt..

Sedan så skrev jag "din RELIGIÖSA tro" i  ett styck annat inlägg. 

Så bara för att man påtalar i två inlägg så är det samma sak som att man är besatt av islam?
    Brukar du överdriva så mycket så att de leder till att du sitter och direkt ljuger om personen bakom datorn? Är det normalt för dig att göra och bete sig så?
    Ja och sen blev du alldeles till dig av kränkthet när ditt inlägg ifrågasattes.

Jag frågar igen, varför skriver du i öppna trådar om du sen inte klarar av att dina inlägg ifrågasätts eller bemöts?
  • Gullvivor
    Anonym (toodiloo) skrev 2023-01-16 13:43:04 följande:

Jag frågar igen, varför skriver du i öppna trådar om du sen inte klarar av att dina inlägg ifrågasätts eller bemöts?
    Det undrar jag med. 
    Människan skriver jämt i trådar men blir förbannad såfort någon bemöter skiten.
  • Anonym (toodiloo)
    Gullvivor skrev 2023-01-16 13:49:53 följande:
    Det undrar jag med. 
    Människan skriver jämt i trådar men blir förbannad såfort någon bemöter skiten.
    Fattar inte varför hen tjatar om att hen minsann bara skrivit ETT inlägg... ungefär som att det skulle spela någon roll om man skriver ett eller flera inlägg... skriver man bara ett inlägg får den tydligen inte kommenteras, besvaras eller ifrågasättas... men om man skriver två, då är det ok eller?
  • EnAnonumius
    Anonym (toodiloo) skrev 2023-01-16 14:00:44 följande:
    Fattar inte varför hen tjatar om att hen minsann bara skrivit ETT inlägg... ungefär som att det skulle spela någon roll om man skriver ett eller flera inlägg... skriver man bara ett inlägg får den tydligen inte kommenteras, besvaras eller ifrågasättas... men om man skriver två, då är det ok eller?
    Ursäkta. Jag har inte hävdat att jag har skrivits ett inlägg i denna tråden. Är det något mer du skall ljuga om?

Jag skrev att jag har bara skrivit ETT inlägg där jag nämnde "islamistisk tro". Ser du och begriper skillnaden?

Man är inte besatt av "islam" för den saken skull om man benämner det i ett inlägg (av alla inlägg man skrivit) som Gullvivor ljuger fram att jag skulle vara..
    Anonym (toodiloo) skrev 2023-01-16 13:43:04 följande:

När skall du fatta skillnaden mellan ifrågasätta innehåll i inlägg och ljuga om personen bakom datorn?
    Aldrig?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (J)

Min man jobbar på ett företag som inköpare. Flera av kollegorna på kontoret är kvinnor. Samt ibland är han på jobbresa med en eller fler av kvinnorna. Jag har inga problem med det för jag litar på honom. Gör man inte det ska man inte va tillsammans. Jag har ingen anledning att tro att han gör något när han är borta.

• Anonym (I den sitsen)

I den båten sitter jag. Min karl jobbar på ett litet ställe med väldigt få, han jobbar nära en kvinna som är i samma ålder(30), inga fel på henne utan hon är väl som vem som helst...  
    Men att vara svartsjuk på det,det lönar sig inte.. han måste ju jobba och hon med. 
    Jag tänker såhär om han inte kan jobba med en kvinna utan att göra annat med henne då är han ingenting att ha! Jag ska inte behöva "vakta" min partner, tillit tror jag på. 

• Anonym (Coe)

Kanske ett inlägg från en annan tråd i FL som tangerar ämnet härDrömmer

ANONYM (FUNDERAR MAN PÅ GRÄNSEN) SKREV 2023-02-01 12:02:18 FÖLJANDE:

Jag vet inte exakt. vart gränsen går, men jag vet att funderar jag på om det här är över gränsen så har jag passerat den. Har hänt ett par gånger med samma tjej genom åren. Vi äter lunch ihop, ser till att jobba ihop (Vi jobbar ofta 2 och 2) pratar lite för förtroligt, kramas lite för länge, hon har sovit på min axel på tåget, hållt hand osv. Ganska oskyldiga saker men känslan är allt annat än oskyldig. Det här i ca tio år i perioder. Känns allt annat än ok trohetsmässigt.

Svar
    Det här är något jag skulle bli väldigt ledsen över att få veta om jag vore din partner, och samtidigt så kan du inte rå för vad du känner. I och med att det är under så pass lång tid ni haft den här förälskelsen så undrar jag vad som hindrar dig att ta steget. Om du vet vad det är som hindrar kanske förälskelsen falnar, för den påverkar självklart din officiella relation till det sämre. Du kanske är gladare som person, men du kan ju inte känna verklig närhet till någon som du gör så emot så länge utan att hon vet. 

Är svaret svartsjukt?

• Ordinär Man
    Anonym (I den sitsen) skrev 2023-02-01 15:54:36 följande:

I den båten sitter jag. Min karl jobbar på ett litet ställe med väldigt få, han jobbar nära en kvinna som är i samma ålder(30), inga fel på henne utan hon är väl som vem som helst...  
    Men att vara svartsjuk på det,det lönar sig inte.. han måste ju jobba och hon med. 
    Jag tänker såhär om han inte kan jobba med en kvinna utan att göra annat med henne då är han ingenting att ha! Jag ska inte behöva "vakta" min partner, tillit tror jag på. 

För att ta exemplet polisen för de ofta jobbar nära två och två, är det känt att för knullas det en hel del. Förståeligt då det kan vara känslomässigt påfrestande arbete med mycket sorg och ilska, som kan vara svårt att uttrycka hemma. Klart att det är bra att tala med en kollega.
  • Anonym (Inte osäker)

Som en vanlig människa och man som inte lider av några allvarliga mindervärdeskomplex säger jag följande:
    1 jag eller någon annan har inte rätten att ha en åsikt om vem någon partner arbetar med
    2Är man så osäker att man känner så bör man fundera på att söka hjälp för ett sjukligt kontrollbehov.
    3 om det visar sig att man hade anledning att oroa sig. Kanske man borde varit lite mer lyhörd för sin partner från början eller bara gjort slut

• Anonym (toodiloo)
    Anonym (Inte osäker) skrev 2023-02-02 20:43:18 följande:

Som en vanlig människa och man som inte lider av några allvarliga mindervärdeskomplex säger jag följande:
    1 jag eller någon annan har inte rätten att ha en åsikt om vem någon partner arbetar med
    2Är man så osäker att man känner så bör man fundera på att söka hjälp för ett sjukligt kontrollbehov.
    3 om det visar sig att man hade anledning att oroa sig. Kanske man borde varit lite mer lyhörd för sin partner från början eller bara gjort slut

Jag tycker det låter som att du blandar ihop att inte vara säker med att vara naiv.

1) Du har ingen rätt att avgöra vem din partner jobbar med med du har rätt att avgöra vilka slags relationer du är ok med att din partner har med andra.

2) Är man så naiv att man inte fattar att alla relationer inte är likadana och inte alltid oskyldiga så behöver man söka hjälp.

3) Visa sig att det fanns anledning att oroa sig vet du inte förrän det är försent, ibland får du inte reda på det alls speciellt om man är så naiv att man tror att alla slags relationer med andra är helt ok. Och nej det är aldrig ditt fel att din partner valde att bete sig som ett rövhål.  
  • Dekadensen

Helt sinnes att 7% svarat att man inte hade gått med på att ens partner jobbar nära någon med annat kön.
    Kom in i matchen vi lever i 2023 nu.
    Har man så stort kontrollbehov och är så svartsjuk så bör man nog överväga att ta hjälp för det.

• Anonym (Gittan)

Jag är inte orolig men jag vet däremot att min man har sex med en tjej på kontoret ibland. Det unnar jag honom och har inga problem med att han har det. Han blir så glad och harmonisk av det. 
    Hon är ganska många år yngre och han har inget annat intresse för henne än sex. Han vet om att jag vet men vi pratar inte så mycket om det. Bara antyder ibland. Vi låtsas ibland att jag är den svartsjuka hustrun som kommer till kontoret och "kontrollerar" honom. Ibland har jag tagit honom på bar gärning och vi ställer till en "scen". Det gör både honom och mig enormt upphetsade och när han kommer hem så blir det åka av! :) 

Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön