• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Anonym (beror på det)
    Ordinär Man skrev 2023-01-05 08:23:09 följande:
    Numera är det väl bara brandmansyrket som är enkönat? Men risken finns att det kan finnas administrativ personal på stationen.
    Där jag bor finns det kvinnor som är ute på fältet så att säga. Attraktiva kvinnor, som tränar och är i bra form.
  • Anonym (Bengt)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 14:02:06 följande:
    Nej, givetvis hade jag inte varit okej med det. 
    Även om de hade varit ännu fler kollegor på jobbet, så hade jag inte varit okej med en blandad arbetsplats. Än mindre om det bara är han och en annan kvinna, nej absolut inte ok.
    "Gullvivor" är religiös fundamentalist, det har kommit fram i andra trådar.
  • Anonym (A)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 20:11:36 följande:
    Hade jag ansett att vår relation varit dålig så hade det snarare varit det mest ultimata, att slänga honom till kvinnorna och hoppas på att känslor uppstår så att han går med på att separera. Så jag förstår inte hur du menar faktiskt. 
    Du vet väl att det räcker med att en i paret ansöker om skilsmässa, man måste inte vara överrens om att gå skilda vägar.

• Core

Är man 16 år förstår jag att det är svårt. Men vuxna människor som lägger sig i vem man har som kollega, då är det allvarliga fel i skallen på vederbörande, och förhållandet är dömt att misslyckas 

på mitt förra kontor var det jag och 10 kvinnor, min fru har inte ens nämnt den saken.

jag vet, fular jag är det över, och hon vet att skulle jag ha det i mig finns inget hon kan göra åt saken ändå

• Virriga Vera
    Gullvivor skrev 2023-01-04 22:34:08 följande:
    Problemet uppstår väl redan innan man agerar/inte agerar på sina känslor?? Problemet är ju att man får känslor för en annan människa när man redan är i ett förhållande. 
    Det kan ju hända precis var som helst till vem som helst, om det händer så var ju känslorna till dig inte så starka.

Den dagen min man har åsikter om vem jag "får" arbeta med, den dagen är det vårt äktenskap tar slut. Jag är helt övertygad om att han tycker detsamma om jag hade haft åsikter om hans arbetskamrater.
  • Gullvivor
    Virriga Vera skrev 2023-01-05 12:30:40 följande:
    Det kan ju hända precis var som helst till vem som helst, om det händer så var ju känslorna till dig inte så starka.

Den dagen min man har åsikter om vem jag "får" arbeta med, den dagen är det vårt äktenskap tar slut. Jag är helt övertygad om att han tycker detsamma om jag hade haft åsikter om hans arbetskamrater.
    Har man som vana att flänga runt konstant med människor av motsatt kön så är det inte så konstigt om det händer. 

Förstår, men jag håller inte med dig. Själv hade jag känt mig väldigt oviktig om min man inte hade haft synpunkter på det. Och jag vet även om att anledningen till att jag inte vill att han umgås med kvinnor (även om det är jobb) är för att jag bryr mig om honom, hade jag inte brytt mig om honom så hade jag inte haft några åsikter om arbetskamrater. 
  • Virriga Vera
    Gullvivor skrev 2023-01-05 12:39:57 följande:
    Har man som vana att flänga runt konstant med människor av motsatt kön så är det inte så konstigt om det händer. 

Förstår, men jag håller inte med dig. Själv hade jag känt mig väldigt oviktig om min man inte hade haft synpunkter på det. Och jag vet även om att anledningen till att jag inte vill att han umgås med kvinnor (även om det är jobb) är för att jag bryr mig om honom, hade jag inte brytt mig om honom så hade jag inte haft några åsikter om arbetskamrater. 
    Under våra mer än 40 år tillsammans så har jag brytt mig om honom varje dag. Jag visar det i handling, omtanke, förtroende och tillit. Att förbjuda sin partner att arbeta tillsammans med det motsatta könet är inte omtanke på något sätt, Det är enbart svartsjukt, kontrollerande och barnsligt. Vad blir nästa sak att förbjuda?

Vad har du för syn på människor? Att de är lealösa våp som slänger sig över alla av motsatt kön så snart de kan, att de inte kan annat än att falla för vem som helst bara de tillhör det andra könet? Att de inte är professionella i sitt arbete om det finns personer av det andra könet på arbetsplatsen? Vilka låga tankar du måste ha om din man, eller är det så att som man känner sig själv känner man andra?

• Blacknails86
    Virriga Vera skrev 2023-01-05 12:54:56 följande:
    Under våra mer än 40 år tillsammans så har jag brytt mig om honom varje dag. Jag visar det i handling, omtanke, förtroende och tillit. Att förbjuda sin partner att arbeta tillsammans med det motsatta könet är inte omtanke på något sätt, Det är enbart svartsjukt, kontrollerande och barnsligt. Vad blir nästa sak att förbjuda?

Vad har du för syn på människor? Att de är lealösa våp som slänger sig över alla av motsatt kön så snart de kan, att de inte kan annat än att falla för vem som helst bara de tillhör det andra könet? Att de inte är professionella i sitt arbete om det finns personer av det andra könet på arbetsplatsen? Vilka låga tankar du måste ha om din man, eller är det så att som man känner sig själv känner man andra?
    Tror det där allra sista är grejen. Gullvivor tycks inte klara av att umgås för intensivt med män, då får hon känslor för dem. Och tror att alla fungerar likadant.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-05 12:39:57 följande:

Flänga runt....? Är det vad det kallas när man sköter sitt jobb? Hur säkerställer du att han inte träffar andra kvinnor regelbundet, utanför arbetsplatsen? Och varför vägrar du svara på vad han jobbar med? För du kanske har skygglapparna på men jag garanterar att han träffar kvinnor som du inte vem om! Enda undantaget är som sagt om han är egenföretagare och inte träffar någon alls då utan bara sitter vid en skärm t ex.
  • Gullvivor
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-05 13:06:37 följande:
    Flänga runt....? Är det vad det kallas när man sköter sitt jobb? Hur säkerställer du att han inte träffar andra kvinnor regelbundet, utanför arbetsplatsen? Och varför vägrar du svara på vad han jobbar med? För du kanske har skygglapparna på men jag garanterar att han träffar kvinnor som du inte vem om! Enda undantaget är som sagt om han är egenföretagare och inte träffar någon alls då utan bara sitter vid en skärm t ex.
    Jag vet inte riktigt vad som får dig att tro att jag skulle ha problem med att min man "träffar" (vad som nu menas?) andra kvinnor? Det har jag inga problem med, jag syftar på att umgås regelbundet. T.ex en arbetskollega eller en vän. Det är inte okej.

Vad spelar det för roll vad han jobbar med? Jag tänker definitivt inte avslöja det och riskera att någon snokande släkting råkar känna igen mig på forumet bara för att du är nyfiken. 
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön