Gullvivor skrev 2023-01-05 12:39:57 följande:
Har man som vana att flänga runt konstant med människor av motsatt kön så är det inte så konstigt om det händer.
Förstår, men jag håller inte med dig. Själv hade jag känt mig väldigt oviktig om min man inte hade haft synpunkter på det. Och jag vet även om att anledningen till att jag inte vill att han umgås med kvinnor (även om det är jobb) är för att jag bryr mig om honom, hade jag inte brytt mig om honom så hade jag inte haft några åsikter om arbetskamrater.
Under våra mer än 40 år tillsammans så har jag brytt mig om honom varje dag. Jag visar det i handling, omtanke, förtroende och tillit. Att förbjuda sin partner att arbeta tillsammans med det motsatta könet är inte omtanke på något sätt, Det är enbart svartsjukt, kontrollerande och barnsligt. Vad blir nästa sak att förbjuda?
Vad har du för syn på människor? Att de är lealösa våp som slänger sig över alla av motsatt kön så snart de kan, att de inte kan annat än att falla för vem som helst bara de tillhör det andra könet? Att de inte är professionella i sitt arbete om det finns personer av det andra könet på arbetsplatsen? Vilka låga tankar du måste ha om din man, eller är det så att som man känner sig själv känner man andra?