• Anonym (Swallow)

    Har ni par analsex?

    Om ni har det. Svara med ålder också. 


    Seb en annan fråga. Ni som är 35 år uppåt. Vet ni om era bekanta har det, typ din bästa tjejkompis o.s.v.
    Jag respekterar självklart annars när nån säger nej. men i vårt förhållande är det fruktansvärt jävla skit tråkigt bara. Anal sex och tar den i munnen tycker jag och håller ganska högt i en sexuell relation. hon gör inget av det Rynkar på näsan.
    Vill bara veta vad ni andra par gör. Vi är runt 40

  • Svar på tråden Har ni par analsex?
  • Anonym (Vivi)
    Anonym (Emma37) skrev 2023-02-07 00:58:21 följande:
    Jag bryr mig inte om vad du anser om min personlighet eller att du vill försöka fokusera om diskussionen till att klanka ner på min person eller min kompetens. Det förändrar inte att tarmkanalen är utformad för att saker ska transporteras ut ur den och inte för att något ska tryckas in åt andra hållet.
    Människan är inte konstruerad för att flyga genom luften.

    Ändå gör vi det och det är bra.
  • Anonym (Älskatvåan)

    Låt folk göra vad dom vill. Gillar man inte analsex, lägg dig inte i tråden! 

  • Anonym (Emma37)
    Anonym (Vivi) skrev 2023-02-07 06:38:55 följande:
    Människan är inte konstruerad för att flyga genom luften.

    Ändå gör vi det och det är bra.
    Om det är bra att flyga kan visserligen diskuteras, men nu försökte jag inte ens ha poängen vad man borde göra eller inte. Du fäktar mot väderkvarnar.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym (Emma37) skrev 2023-02-07 10:56:17 följande:
    Om det är bra att flyga kan visserligen diskuteras, men nu försökte jag inte ens ha poängen vad man borde göra eller inte. Du fäktar mot väderkvarnar.
    Vi gillar olika. Olika är bra.

    Lite synd om dig att du missar något så skönt, men du gillar väl något annat.
  • Anonym (Emma37)
    Anonym (Vivi) skrev 2023-02-07 11:34:09 följande:
    Vi gillar olika. Olika är bra.

    Lite synd om dig att du missar något så skönt, men du gillar väl något annat.
    Men det jag skrev om analen handlade inte om vad som olika människor tycker är skönt.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym (Emma37) skrev 2023-02-07 13:16:06 följande:
    Men det jag skrev om analen handlade inte om vad som olika människor tycker är skönt.
    Toppen, då vet jag 
  • Anonym (Mattias)

    Min fru älskar att bli knullad i baken.
    Men vill helst inte spruta där vill ja göra i fittan men medans jag har henne i fittan så brukar hon köra med sin dildo i baken för hon säger att hon kommer lättare då kan ja inte förstå...

  • Anonym (Älskatvåan)

    Gjorde faktiskt så senast när jag skedade henne analt. Tryckte in kuken i fittan o dildon i analen och när jag pumpade henne blev det samtidigt att dildon åkte in o ut i rumpan:)

  • Anonym (Snälla frun)

    Jag gillar analt :) är jag på gränsen att komma säger jag till min man att knulla mig där och med vibrator på klittan så tar det inte många sekunder. 


    som en skrev här kan jag intyga att DP är underbart :)

  • Anonym (JK)

    Par, M47 K44, här är det väldigt mycket o varierat sex. Hon tar den i munnen efter analt, vi gillar pegging, strapon, och kör en hel del kinky, squirting o gigantiska sexleksaker.
    Gillar även chemsex.

  • Anonym (Erfaren Q)

    Har inte läst inläggen men vill berätta hur det är för mig.

    Ja, jag gillar det jättemycket. Vi har det inte alltid men som omväxling.
    Om det är väl utfört, vid rätt tillfälle och god sinnesstämning, så får jag mina absolut skönaste och mest intensiva orgasmer vid analsex. 
    Men det krävdes erfarenhet, mognad och övning för mig och oss innan jag verkligen skulle komma att gilla det.

    Under åren har jag pratat om det med flera väninnor och kvinnliga vänner och bland dem är det klart fler som gillar det än som inte gillar.
    Flera har sagt att de inte gillade det när de var unga men har med mera erfarenhet och mognad kommit uppskatta det mycket mera.

  • Anonym (C)

    Nej. Jag skulle totalvägra om min man föreslog nåt sånt men tack och lov har han aldrig gjort det så tror inte det är hans grej heller.

  • Anonym (Erfaren Q)
    Anonym (Kvinna, tips tack!) skrev 2023-01-19 16:08:30 följande:

    Svaret är tyvärr nej, men vill!

    Jag är sjukt sugen på att få till det och min kille har testat med andra tidigare, men vi lyckas inte... 

    Fått in finger, använt glidmedel och när vi ska försöka så tar det liksom bara stop! :(
    Antar att jag spänner mig, är ju något av skräckblandad förtjusning men har varit kåt osv. 

    Hur kan man slappna av där bak?
    Något särskilt glidmedel att rekommendera?Förberedelser eller ställning som underlättar? 

    Vi har testat att han står bakom och jag styr då själv

    Har någon några tips för en nybörjare på området? 


    Jag tycker inte att man ska krysta, då blir det lätt att man spänner sig.

    Men slappna av och gör precis som när du försiktigt och smygande vill släppa väder, inte trycka på utan bara slappna av, precis som när du låter luft passera ut. Var inte blyg eller rädd om det skulle råka komma lite luft, det är väl ändå något helt naturligt.

    Använd så bra glidmedel som möjligt. Använd mer och smörj igen flera gånger om det behövs.
    Jag tycker att det är allra bäst att börja öva själv ensam.  Med ett finger, fler fingrar, eller med någon liten leksak som du gillar. För in en liten Butplug och sedan när du blir van låt den vara inne allt längre stund. Börja med den allra minsta och sedan lite större, om du gillar det.
    Om man leker med sin anal och övar sig, om man gör det utan att skapa smärta, så behöver man aldrig vara rädd för att bli slapp eller få problem. Varje muskel mår bra av träning och alla muskler blir bättre, mera flexibla och starkare vid träning. Analen är lika flexibel som slidan, men analen behöver längre tid på sig för att töjas ut. Så länge man inte skadar sig, inte skapar betydande smärta, så är det ingen risk att man får något problem. 


    Med övning och vana kan man ta emot en mycket välutrustad man, eller stor leksak, utan att det medför några problem.
    Allt annat är bara myt och rent struntprat från de som saknar kompetens! 


    Det finns kvinnor som berättat att de när de vant sig med både njutning och till stor glädje kan ta emot sin välutrustade mans kuk i rumpan hellre än i slidan och att det som tidigare varit ett smärtsamt problem i deras sexliv har förbytts till njutning eftersom analen inte har samma begränsning i djup! 


    Men när man inte har övat sig, inte är van, så kan det bli att slutmuskeln helt automatiskt spänner sig när något försöker press sig in. Det är en naturlig reaktion, det är automatiska signaler som hjärnan sänder ut och när man inte är van så är det en muskelreaktion som man själv inte medvetet kan styra över.
    Den här reaktionen försvinner, eller blir mycket mindre, när man lär sig känna igen den, när man blir mera van och lär sig hantera den med övning. 


    När slutmuskeln drar ihop sig, ta det då lugnt någon sekund, pressa inte på det som ska in, håll bara kvar lite försiktigt, låt muskeln vänja sig vid känslan, och du försöker slappna av igen på samma sätt som om du släpper luft, sakta, lugnt och försiktigt. Försök inte att krysta hårdare för att du vill att han ska komma in, då spänner man sig, utan försöka bara att ta det sakta och lugnt, slappna bara av precis på samma sätt som när du släpper ut lite luft.
    Upprepa, ta det lugnt, vänta någon sekund igen, om du behöver det.
    Om det som ska in är kuken på en man så får han aldrig försöka pressa sig in, han får aldrig försöka skynda sig för att hinna komma in när du för en sekund är avslappnad, han får inte snabbt börja röra sin kuk ut och in, innan din slutmuskel och hela du är avslappnad och skön och du är helt beredd och du vill fortsätta. Han ska vänta på dig och han ska vänta på att du ger klartecken innan han fortsätter, innan han börjar röra på sig.


    Det är inget konstigt att muskelminnet och det omedvetna minnet i hjärnan känner igen känslan som liknar att man bajsar. När man är ovan så är det helt naturligt att det är den enda känslan som man medvetet och omedvetet känner till och känner igen. Men det krävs bara lite övning och lite vana så lär man muskelminnet att nu är det inte bajs man känner.  
    Var inte rädd för att avbryta och göra en paus om du behöver, ta det lättsamt och naturligt, kommunicera och kanske skämta lite för att lätta på stämningen, försök att få er båda att känna er glada och avslappnade, njut en stund av något annat som ni båda gillar så att ni båda vill försöka igen. 

    Övning ger färdighet.
    När man blir van, när man har övat sig, så finns alla chanser att man kommer bli jätteförvånad hur lätt och oproblematiskt det snart blir och hur skönt det kan bli. Jag själv kunde aldrig tro att mina sedan tidigare sköna vanliga orgasmer skulle komma att bli ännu så mycket skönare, mer intensiva och ännu mera skönt tillfredsställande, i samband med analsex.

  • Anonym (Med vem?!)

    Analsex är helt underbart med någon som vet vad de gör. 
    Tyvärr har majoriteten av heterosexuella män ingen jävla aning, och då gör de både ont och är skadligt. 

    Är man van att hålla på med sin egen anal eller är påläst om hur analen fungerar däremot så är de fantastiskt. 

  • Anonym (Yes)

    Ja!

    35-årig kvinna, 40-årig man. Varit tillsammans i tre år.

    Jag (kvinnan) har haft det tidigare, men det var många år sedan. Alltid tänt på det men inte riktigt velat släppa in någon där på länge. Det är något som jag inte vill göra med vemsomhelst.

    Men med min nuvarande kille - som inte haft det förut- känns det rätt. Han är oerhört lyhörd, och det känns sexigt att jag fått vara hans första.

    Vi har analsex regelbundet och njuter mycket av det.

  • Sofiaan

    Absolut Analt! Det är otroligt skönt att bara ställa sig i position och låta mannen tränga in analt och bara ta för sig! Får underbara orgasmer av det .

  • Anonym (Mogen)

    Vi har det ganska regelbundet och då oftast på hennes iniativ. Som någon skrev så får hon otroliga orgasmer när man byter till det hålet eller stoppar in några fingrsr när hpn närmar sig.
    Förstår inte alkt snack om förberedelser mm. Det är väl självklart att hon inte föreslår det om hon känner att det inte är läge..  men annars ärcdet bara att köra på. Sen är det skälvklart lite omständigare efteråt så man får ju avsluta där. Och man får göra det när man är någonstans då man kan tvätta sig efteråt

  • Robert 832

    Min partner är 40 och jag själv 37. Vi har ett väldigt experimentiellt sexliv där vi gör precis vad vi får lust till. Hon ännu mer än jag.

  • Anonym (Kan hända)

    Är 60+. Har haft analsex med några kvinnor genom åren. Jag tycker väl inte att det ger mig själv så mycket mer än vaginalt. Men några upplevelser har ändå satt sig i minnet som höjdpunkter. En kvinna fick orgasm enbart av att jag tog henne analt. Det trodde jag innan detta bara var en myt, men jag fick lära mig bättre.

    En annan gång tog jag en kvinna analt och hon använde själv dildo i fittan och vibrator på klittan och de orgasmer hon fick är nåt av det häftigaste jag varit med om!

    Min nuvarande sambo kan inte tänka sig analsex. Det sa hon sa innan vi låg med varandra första gången och jag är inte den som längtar efter det. Men om en kvinna själv föreslår det tackar jag inte nej.

  • Anders1970

    Hej Swall­ow,

    Det du frågar är "Hur får ni till ett dynamiskt sexliv"

    Jag har alltid haft relationer (har nu (över 50år) den bästa) där analsex, oralsex osv. varit naturligt inslag.

    1. I början på dejt/relation så sätter du/ni ribban och ni säger vad var och en ser som viktigt.
    - I början finns ett tillåtande fönster, där sätter du din nivå och den är ofta inledningsvis tillåtande.

    2. Får du till den sexuella höjden i börja så bibehåller du den nivån, inte sänker eller ändrar efter som.
    - Finns inte nivån nu så kommer den aldrig komma.

    Ut ifrån ovan så har du den sexuella komfortzon ni spelar med.
    Är den inte i din linje o du ser det som viktig, avbryt dejten.

    Så ifrån start ha ex. glidmedel med som naturlig del.
    Gör ingen skillnad på fram/bak/mun, få orgasm i de olika sätten.
    I början mixa de tre sätt sömnlöst i samma akt när ni har sex.

    Se till att bli bra på att smek o lyssna in, båda skall trivas i ge o ta.

Svar på tråden Har ni par analsex?