• Anonym (Svinaherden)

Åldersskillnad i ert

förhållande?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åldersskillnad i ert
  • Anonym (19 års skillnad)
    Anonym (Wtf-draken) skrev 2023-01-30 15:42:46 följande:
    Du förväxlar ordet olyckskorp med realist. Men du saknar erfarenhet av förhållanden, så det blir lätt så.
    Har hört olika argument om att det inte kommer hålla av ganska många olika men snart 8 år ihop ändå. 

Har sex varenda dag, hur många andra par som hållt ihop 8år har det?
  • Anonym (OM)

Har förälskat mig i en tjej som är 24, jag är 53. Det är ömsesidigt.

• Anonym (Wtf-draken)
    Anonym (19 års skillnad) skrev 2023-01-30 17:08:28 följande:
    Har hört olika argument om att det inte kommer hålla av ganska många olika men snart 8 år ihop ändå. 

Har sex varenda dag, hur många andra par som hållt ihop 8år har det?
    Hela poängen är ju att det går bra tills den äldre faktiskt blir äldre. Det är då problemen kommer. Men det verkar varken du eller Draken kunna ta in.
  • Anonym (AG)

I mitt förhållande är åldersskillnaden tolv år, jag är 28 och hon är 16, det är mitt klart bästa förhållande hittills.

• Anonym (Svinaherden)
    Anonym (OM) skrev 2023-01-30 17:21:54 följande:

Jag var kär i en tjej på 24, jag är 20 år äldre. Dom flesta tyckte att det var fel. Några sa att man inte är vuxen vid 24. Då har man nyss gått ur gymnasiet.
  • Anonym (Svinaherden)
    Anonym (OM) skrev 2023-01-30 17:21:54 följande:

Dom flesta sa att majoriteten av tjejer i den åldern inte vill ha äckliga gubbar.
  • Aviga

För snart "100 år sedan" Var jag en 23 årig ung kvinna och en man 45år djupt förälskade i varandra. Vi valde eller rättare sagt jag valde att inte fortsätta förhållandet. 

Han pratade ofta om hur framtiden skulle bli för oss. Om hur jag vid 50 skulle ta hand om en gammal pensionär, funderade över om han var född 20 år förtidigt eller om det var jag som fötts 20 försent. Han var rädd för att jag skulle lessna efter 10 år och lämna honom. 

Vi fortsatte ha viss kontakt genom åren tills han avled.

Nu nu är jag äldre och klokare. Om vi struntat i det där med åren och gett oss hän vår kärlek, vem vet det kanske hade hållit 2,5 10 eller 20 år, men inga förhållanden har några garantier. 

Kärlek sitter inte i årsringarna!
  • Anonym (Svinaherden)
    Aviga skrev 2023-02-04 18:42:01 följande:

För snart "100 år sedan" Var jag en 23 årig ung kvinna och en man 45år djupt förälskade i varandra. Vi valde eller rättare sagt jag valde att inte fortsätta förhållandet. 

Han pratade ofta om hur framtiden skulle bli för oss. Om hur jag vid 50 skulle ta hand om en gammal pensionär, funderade över om han var född 20 år förtidigt eller om det var jag som fötts 20 försent. Han var rädd för att jag skulle lessna efter 10 år och lämna honom. 

Vi fortsatte ha viss kontakt genom åren tills han avled.

Nu nu är jag äldre och klokare. Om vi struntat i det där med åren och gett oss hän vår kärlek, vem vet det kanske hade hållit 2,5 10 eller 20 år, men inga förhållanden har några garantier. 

De flesta brukar vara negativa till sånt där, och det brukar låta sådär. Hon måste ta hand om sin skröplige gubbe som inte får upp den.
    Bättre med jämnåriga, där är man garanterad att det håller, och man blir gamla tillsammans.
  • Anonym (Wtf-draken)
    Anonym (Svinaherden) skrev 2023-02-04 20:55:07 följande:
    De flesta brukar vara negativa till sånt där, och det brukar låta sådär. Hon måste ta hand om sin skröplige gubbe som inte får upp den.
    Bättre med jämnåriga, där är man garanterad att det håller, och man blir gamla tillsammans.
    Visa var folk skriver att det är garanterat att det håller med jämnåriga. I dare you. Igen. Fortfarande inte fått något bevis när jag bett dig visa på andra påståenden du har.
  • Aviga

Vad är det som gör att vi är blåögda när vi går in i förhållanden med en någorlunda jämnårig partner?  

Då tar vi för givet att vi alltid kommer att vara tillsammans och leva för alltid?

Kärlek sitter inte i årsringarna!
  • Anonym (26 år)

Jag är två år äldre än min pojkvän 

• Anonym (Ageless)
    Anonym (Wtf-draken) skrev 2023-01-30 15:42:46 följande:
    Du förväxlar ordet olyckskorp med realist. Men du saknar erfarenhet av förhållanden, så det blir lätt så.
    Näe. Saknar vare sig erfarenhet av förhållanden eller förväxlar ord. En olyckskorp vart Anonym när hen dissade 20-års åldersskillnad. Vad som är realistiskt eller ej är en subjektiv sak. Vill du bevisa din realistiska syn håva gärna upp lite statistik som styrker ditt tyckande.
  • Anonym (Wtf-draken)
    Anonym (Ageless) skrev 2023-02-12 23:16:03 följande:
    Näe. Saknar vare sig erfarenhet av förhållanden eller förväxlar ord. En olyckskorp vart Anonym när hen dissade 20-års åldersskillnad. Vad som är realistiskt eller ej är en subjektiv sak. Vill du bevisa din realistiska syn håva gärna upp lite statistik som styrker ditt tyckande.
    Fast nu skojar du ändå, eller är ovanligt okunnig. Det är allmänt känt att skilsmässorna ökar med större åldersskillnad. Både i Sverige i utomlands.Det är bara att gå till SCB och läsa där.

Eller här: skilsmassa.se/vilka-par-har-lagst-risk-att-skiljas/

papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm

En amerikansk studie från 2014, utförd av forskare på Emory University i Atlanta, har tidigare visat på korrelationen att ju högre åldersskillnad desto högre är också risken för att relationen ska ta slut.

Deras undersökning visade att par som är jämngamla eller bara har en åldersskillnad på plus/minus tre år har lägst risk att göra slut (3 procents sannolikhet). Redan då det diffar fem år har samma siffra höjts avsevärt till hela 18 procents sannolikhet att relationen kommer att ta slut. Vid en 20 års åldersskillnad är siffran hela 95 procent.

• Anonym (OM)
    Anonym (Wtf-draken) skrev 2023-02-13 13:47:21 följande:
    Fast nu skojar du ändå, eller är ovanligt okunnig. Det är allmänt känt att skilsmässorna ökar med större åldersskillnad. Både i Sverige i utomlands.Det är bara att gå till SCB och läsa där.

Eller här: skilsmassa.se/vilka-par-har-lagst-risk-att-skiljas/

papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm

En amerikansk studie från 2014, utförd av forskare på Emory University i Atlanta, har tidigare visat på korrelationen att ju högre åldersskillnad desto högre är också risken för att relationen ska ta slut.

Deras undersökning visade att par som är jämngamla eller bara har en åldersskillnad på plus/minus tre år har lägst risk att göra slut (3 procents sannolikhet). Redan då det diffar fem år har samma siffra höjts avsevärt till hela 18 procents sannolikhet att relationen kommer att ta slut. Vid en 20 års åldersskillnad är siffran hela 95 procent.

Nu ska inte jag vara krånglig men SCB:s metoder visar gärna att med ena handen på spisplattan och andra handen i frysen så är allt ganska okej....
Svar på tråden Åldersskillnad i ert