• Anonym (Rutger)

    Vilka namn har ni aldrig gillat?

    Jag fattar att det kan va taskigt att lista, men jag gör skillnad på namn och person. Jag gillar dessutom inte mitt eget namn heller, och som sagt ett namn är bara ett namn. Men jag har aldrig gillat 


    Monica
    Ebba
    Lisbet

    Sebastian
    Tommy
    Jörgen

  • Svar på tråden Vilka namn har ni aldrig gillat?
  • Anonym (Ogillar)

    Matteo
    Malte
    Rut
    Frank
    Tindra
    Arnold
    Vilda
    Sally
    Liam
    Kevin

  • Anonym (Cc)

    Liam - jag kan inte alls förstå hur det kan ha hamnat så högt på listorna. Det låter så fel i mina öron. 

    Olle - en stickad tröja alt grin-Olle. 

    Ture.. 

    Barbro 

    Gunborg 

    Sune 

  • Anonym (Cc)

    Fabian 
    Alberta 
    Nikodemus 
    Maximilian
    Milo 
    Milio


    Milian 
    Gerd 
  • Anonym (Ohlala)

    Allt som rimmar på något konstigt/fult: Ulla, Britta, Märta, Kajsa. Och Margahareta den tjocka och den feta. 

    Dubbelnamn som inte ligger skönt i munnen som Ola-Conny. Har inget emot dubbelnamn generellt dock. 

    Urusla och Urban är inte vackert. Torkel är ganska fult också. Är det ens ett tjej eller killnamn? Kommer aldrig ihåg. Öyvind är inte heller vackert.  

  • Anonym (M)
    Anonym (Ohlala) skrev 2023-02-08 21:17:18 följande:

    Urusla


    Ja, du milde vilket öde ...
  • Anonym (Jo)
    Anonym (M) skrev 2023-02-08 21:18:57 följande:
    Ja, du milde vilket öde ...
  • Anonym (Lilla q)

    Jag har svårt för många namn från Mellanöstern. Men det har nog mer med att göra att jag upplever många svåra att uttala. Jag har även svårt för många dubbelnamn. Vet inte om det är bindestrecket eller något. Namn med Ö i har jag också svårt med. Sen finns det många äldre namn som jag tycker låter hårda. Botvid, Styrbjörn, Agneta, Dagmar, Dorthea osv. Det är väl för att man inte hör dessa namnen sån ofta längre.

  • Anonym (Lilla q)
    Anonym (Y) skrev 2023-02-08 05:41:09 följande:

    Linnéa och andra liknande töntiga namn. 

    Tino. Helt galet namn. 


    Vill du ge fler exempel på töntiga namn? Något töntigt namn har jag aldrig träffat på. Att skriva att ett namn är töntigt, kräver en förklaring på hur man menar.
  • BaraLillaJag84

    Förutom de här klassiskt fula typ Urban, Styrbjörn, Mildred, Bartolomeus etc så har jag alltid stört mig kolossalt på

    SAGA.
    Jaha, och så kom vargen och åt upp Rödluvan eller..??

    HEDDA.
    Ta och snyt dig va?? Låter förkylt.

    AXEL.
    Bror till huvud, knä och tå??

    Kommer säkert på fler om jag får tänka ett tag!

  • Anonym (blå)

    Fabian har jag nog ogillat hela mitt liv (fy fabian... låter som en äcklig lukt)
    Svante har jag nog ogillat lika länge, låter som en svettig vante eller kanin
    Maja, det namnet kommer upp ibland när jag läser och Maja är ju ett ställe man skiter på

  • Carolatom07

    Alla dubbelnamn, a la 40-talist-style med Lars, Lars-Erik, Lars-Evert Lars-Gunnar, Lars-Göran m.m. Otroligt svenniga namn.

    Även namn som Göte, Gert (som rimmar på stjärt) och Bert.

    Kvinnonamn: Tindra, Jasmine (kanske för att jag inte gillar jasmin-the), Berit och Beata.

Svar på tråden Vilka namn har ni aldrig gillat?