• Anonym (Puta)

Killar, kollar ni porr fast än ni lovat att inte göra det?

Hej! Jag skrollade på TikTok där jag såg en tjej prata om att hon vägrade att hennes partner skulle kolla på porr och att hon säger till direkt i början att hon inte är ok med detta. Har hört om detta förr så blev därför nyfiken, ni killar/män som är eller har varit tillsammans med en tjej som bett er lova att aldrig kolla porr. 
    Har ni kollat i smyg ändå? Flört

rösta ärligt i kommentarerna 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar, kollar ni porr fast än ni lovat att inte göra det?
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Puta) skrev 2023-03-01 04:18:42 följande:

Jag är helt på er sida i detta. Tycker inte att man ska förbjuda någon och tycker att det är viktigt med masturbation, så länge det inte leder till ett missbruk eller går ut över relationen. 

Jag hade aldrig gått med på att sluta onanera pga min partner. Jag hade heller inte sagt att jag skulle sluta men gjort det i smyg, då hade jag hellre lämnat. 

Men frågan återstår då jag är nyfiken för att så många tjejer säger ?min kille kollar inte porr efter jag sa till honom?. så tänkte hur ofta det egentligen är så. Och då man röstar anonymt eller svarar i tråden anonymt så är det ju fritt fram att svara ärligt Glad

Fast onanera och att titta på porr är väl ändå rätt olika saker? Finns många som kan onanera utan att glo på porr. Man kan fantisera inne i huvudet. 

Jag har aldrig behövt diskutera detta speciellt mycket alls med mina partners, man har ett gemensamt sexliv och ett eget med onani om man vill. Däremot är porr en rätt sunkig business så utifrån det skulle jag uppskatta att min partner inte måste använda det som ett medel för att få sin utlösning, men jag har aldrig någonsin sagt något om detta i en relation. 
    Märkte jag däremot att min partner "behövde" glo på porr flera gånger i veckan skulle jag reagera. 

(och varför använder du ett så sunkigt nick by the way?) 
  • Tukt
    Anonym (ppp) skrev 2023-03-01 07:33:01 följande:
    Fast onanera och att titta på porr är väl ändå rätt olika saker? Finns många som kan onanera utan att glo på porr. Man kan fantisera inne i huvudet. 

Jag har aldrig behövt diskutera detta speciellt mycket alls med mina partners, man har ett gemensamt sexliv och ett eget med onani om man vill. Däremot är porr en rätt sunkig business så utifrån det skulle jag uppskatta att min partner inte måste använda det som ett medel för att få sin utlösning, men jag har aldrig någonsin sagt något om detta i en relation. 
    Märkte jag däremot att min partner "behövde" glo på porr flera gånger i veckan skulle jag reagera. 

(och varför använder du ett så sunkigt nick by the way?) 
    Tror de många gar svårt att se den "rätt" stora skillnaden. Att porrens ytlighet skulle vara värre än betydligt mer intima rena fantasier, torde vara värre. Olusten mot porr, förutom problemen inom industrin tycks snarare ligga i att kritikern jämför sig med de som syns i porren.
  • Anonym (Tyra)
    Tukt skrev 2023-03-01 07:39:20 följande:
    Tror de många gar svårt att se den "rätt" stora skillnaden. Att porrens ytlighet skulle vara värre än betydligt mer intima rena fantasier, torde vara värre. Olusten mot porr, förutom problemen inom industrin tycks snarare ligga i att kritikern jämför sig med de som syns i porren.
    Tänker att man ju aldrig kan styra nåns fantasier ändå och att partnern aldrig får veta ändå vad man fantiserar om, så ser ingen skada. 

Däremot känns det inte bra att bidra till en dålig, ofta kvinnoförnedrande industri. Och det klart att det är svårt att förstå hur nån kan tända på kvinnoförnedrande inslag också. Sen är det ju inte bra att riskera att bli beroende av just porr för att kunna tända/onanera. Sin egen fantasi har man ju alltid. 
  • Anonym (Inkorrekt)
    Anonym (Tyra) skrev 2023-03-01 06:23:30 följande:
    Fast oftast börjar det med att mannen inte kan leverera i sängen, vilket gör att kvinnan tappar lusten. Sex är mer än in och ut sprut. Lägg fokus på kvinnan, smek henne, se till att hon har det skönt. Ha långt förspel om hon gillar det, var gullig och omtänksam i vardagen. 
    Du har tyvärr fel. Det finns säkert en hel del killar som levererar dåligt i sängen, men då tänker jag att detta oftast märks i inledningsskedet.

Nej, det som oftast händer är att kvinnan tröttnar på att ha sex med mannen när hon känner sig mer och mer "trygg", ofta syns detta tydligt efter att man t.ex flyttat ihop. Trygghet är ju positivt, men är tyvärr även förenat med ett minskat incentiv för kvinnan att ha sex eftersom att hon nu ändå har "fått" honom.

• Tukt
    Anonym (Tyra) skrev 2023-03-01 07:43:40 följande:
    Tänker att man ju aldrig kan styra nåns fantasier ändå och att partnern aldrig får veta ändå vad man fantiserar om, så ser ingen skada. 

Däremot känns det inte bra att bidra till en dålig, ofta kvinnoförnedrande industri. Och det klart att det är svårt att förstå hur nån kan tända på kvinnoförnedrande inslag också. Sen är det ju inte bra att riskera att bli beroende av just porr för att kunna tända/onanera. Sin egen fantasi har man ju alltid. 
    Nu är ju inte all porr kvinnoförnedrande och dålig. Av någon enledning så tycks alla som är emot porr veta vad andra tittar på. Det är verkligen en superskill! 
    Men ändå intressant att porr skulle kännas värre, än om en partner onanerar till fantaser om den gemensamma kompisen.
  • Anonym (tt)
    Anonym (Tyra) skrev 2023-03-01 06:23:30 följande:
    Fast oftast börjar det med att mannen inte kan leverera i sängen, vilket gör att kvinnan tappar lusten. Sex är mer än in och ut sprut. Lägg fokus på kvinnan, smek henne, se till att hon har det skönt. Ha långt förspel om hon gillar det, var gullig och omtänksam i vardagen. 
    Kvinnan har ansvaret att kommunicera med mannen om hon inte är nöjd med sexet.

Har mannen i några år trott att allt varit bra så förstår han ingenting då hon slutar ha sex med honom

• Anonym (69"-man)

Det här var när jag var väldigt ung, innan internet slog igenom så tillgången på porr var lite mer krånglig så det var inget bekymmer att låta bli. Sedan mognade tjejen lite. Hon blev mindre osäker på sig själv. Så blev det att vi kollade på någon VHS tillsammans. Snackade om saken och så brydde hon sig inte längre.
    Efter det så har ingen ens tagit upp frågan med mig och om så hade varit fallet så hade den flörten runnit ut i sanden.

• Anonym (man)

det finns minst två bitar i frågan.
    då och då kommer trådar från tjejer som är svartsjuka och känner att de inte duger eftersom killen väljer att kolla på porr. kanske naturligt att känna så men det är inte riktigt ett argument som håller.
    I det fallet behöver hon nog jobba med sig själv och sin egen självkänsla.

som nån skrev här. hade det varit bättre att han fantiserar om hennes snygga kompis eller en flirtig kollega?

för mig är det mer en fråga om värderingar och en smutsig industri. där finns det anledning att tänka till ett varv till. kanske finns det bättre och sämre porr, jag vet inte. har inte koll på om man kan skilja på det

i slutändan får man nog ändå acceptera att människor sköter sin egen sexualitet och ansvarar för sina egna fantasier. jag kan vara nyfiken på vad tjejen fantiserar om men skulle aldrig ställa några krav eller begränsa henne. 
    förväntar mig samma åt andra hållet

• Anonym (Ui)

Varför ens lova en sån sak? Vrickat. Då får man väl bara inse att man är olika och inte ska leva tillsammans. Jag hade inte ljugit utan bara sagt att det kommer inte funka för mig. Och sånt upptäcker man tidigt i relationen. Om det mot all förmodan kommer smygande sent så är det upp till honom att dra, jag kommer inte gå med på så larviga krav efter flera år. 

• Anonym (Tyra)
    Tukt skrev 2023-03-01 08:12:14 följande:
    Nu är ju inte all porr kvinnoförnedrande och dålig. Av någon enledning så tycks alla som är emot porr veta vad andra tittar på. Det är verkligen en superskill! 
    Men ändå intressant att porr skulle kännas värre, än om en partner onanerar till fantaser om den gemensamma kompisen.
    Merparten är ju ändå kvinnoförnedrande. 

För mig kvittar det väl om han fantiserar om min bästis, jag kommer ju aldrig få veta det ändå?
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (tt) skrev 2023-03-01 09:24:16 följande:
    Kvinnan har ansvaret att kommunicera med mannen om hon inte är nöjd med sexet.

Har mannen i några år trott att allt varit bra så förstår han ingenting då hon slutar ha sex med honom
    Absolut. Men det har till viss del med uppfostran och normer att göra. Att vara tjej och öppet ha sexuella krav är en process som ofta tar flera år. Mannen kan hjälpa på traven genom att kolla av, fråga etc. Det är fortfarande inte helt okej för kvinnor att vara lika frigjorda sexuellt som män. Vår njutning anses av hävd inte lika viktig, det viktiga är mannen. 
  • Anonym (Älskar porr)

Fan vad jag tycker det är drygt med kvinnor som försöker förbjuda sina män att kolla på porr! Skrikandes

Eller så säger dom att dom inte förbjuder men skulle bli såååå arga och besvikna om dom skulle komma på sin partner om det. En del kallar det till och med otroget. Snacka om dålig självkänsla! Tror aldrig jag sett en enda tråd om en MAN som förbjöd sin flickvän/fru från att kolla på porr. 

Hade en gång en flickvän som blev sur om jag onanerade själv, så hon var tvungen att vara med om jag skulle göra det. 

Ja det finns sunkig porr men det finns också jätte fin porr. Klart det finns kvinnoförnedrande porr men ingen som gnäller på att någon gillar att titta på Cockold! 

Män tänder mer visuellt på sex och kvinnor mer via känslor. (Ja okej inte för alla men för majoriteten av människor!) Så inte så konstigt att män tänder på just porr.

Sen allt trams om att bli sex beroende! Får era män inte äta godis heller, kolla på sport nytt, åka fin bil, äta på McDonalds för då kan dom ju bli beroende och inte vilja göra något annat!?! Tomte

Rent krasst skulle jag säga att 100% av män onanerar och 99% av mön kollar på en blid/film som är sexuella i sin läggning (typ porr). 

• Anonym (Mx)

Jag har lovat vid ett tillfälle och i ett förhållande, men jag kollade ändå. Tycker det är fel att förbjuda sånt. Däremot tog det slut efter nåt år och det var väl lika bra då!

• Tukt
    Anonym (Tyra) skrev 2023-03-01 19:50:24 följande:
    Merparten är ju ändå kvinnoförnedrande. 

För mig kvittar det väl om han fantiserar om min bästis, jag kommer ju aldrig få veta det ändå?
    Merparten? Då har du nog inte räknat in gayporr och annat.

Och ja, du säger så, men någon annan säger något annat. Helt omöjligt att vara till lags med den typen av regler, vare sig man är man eller kvinna. 
    Men det viktigaste är, vad vinner man på att sätta upp dom, då de sannolikt kommer att brytas, och så blir det en konflikt, som sedan blir en tråd på Familjeliv och sedan släpa på att det finns löftesbrott i relationen och sedan göra slut, för att sedan börja om, och om....
  • Florali

Jag har så svårt att förstå sådana här trådar. Vadå "förbjuda"? Förbud är väl inget som hör hemma i en relation mellan två vuxna individer???
    Om man är för olika och har dealbreakers som inte lirar med den andras, är det ju en synnerligen dålig match och man får gå skilda vägar. 
    Jag tycker absolut att porrindustrin är problematisk, men har inga problem med att ev partner konsumerar porr. Inte min buissniss.
    Om det handlar om ett beroende är det ju en sjukdom och då får man tackla det utifrån det och stötta om man kan eller lämna om det blir för destruktivt...

Svar på tråden Killar, kollar ni porr fast än ni lovat att inte göra det?