Vi tjockisar måste sluta vara så lättstötta!
Kan ni som är tjocka försöka sluta vara så himla lättstötta? Det ÄR (enligt de flesta) inte fint att vara tjock, och det är definitivt inte hälsosamt. Detta är fakta, inget att bli upprörd över. Ibland startar folk trådar som handlar om att deras partner har börjat bli tjock, och då brukar folk här kommentera att man absolut inte har någon rätt att lägga sig i det och att det inte är något fel med det. Suck. Självklart har man rätt att ta upp en sådan sak med den personen man lever med. Det är inte det minsta konstigt eller fel att inte vilja leva med en person som tillåter sig själv att förfalla.
Om folk skriver i en tråd att de inte tänder på tjocka människor så blir de påhoppade av folk som är kränkta och arga. Som att det skulle vara fel eller konstigt att inte tända på tjocka personer?
Och innan någon säger något så vill jag klargöra att jag själv är överviktig. Jag försöker göra något åt min övervikt och jag är på väg åt rätt håll. Blir inspirerad av andra som också försöker ta tag i sin vikt. Blir däremot inte inspirerad av pk-människor som försöker normalisera fetma, för det är INTE fint, det är INTE roligt och det är INTE hälsosamt eller bra på något sätt alls att vara tjock. Försök inte få det till något annat.