• Anonym (Kär och dum)

Hjälp mig stå emot denna player

Lång historia kort: Jah kvinna 40 år träffade en några år äldre kille gör ca 1,5 år sedan via Tinder. Från början var jag skeptisk och inte så intresserad, men han charmade skiten ur mig. Han var inte sån som ville träffas direkt utan vi chattade och chattade. Och chattade lite till. Snappade med bilder, ringde på telefon, smsade osv i två månade innan vi sågs. Då var jag redan tokförälskad, för jag kände vi hade sån fin personkemi. Det var som att jag träffat min soulmate.
    Vi hade sex, och sen vet jag inte vad som hände. Under ett års tid har vi setts sporadiskt, jag har försökt träffats oftare. Vi bägge har barn sen innan och jag har försökt pussla med mina tider så vi skulle hinna ses. Han har aldrig velat planera våra träffar utan det har ner varit ?vi får se när vi ses? . ibland har vi löst snackat om att ses till helgen men sen har helge kommit och gått utan ett ljud från honom. 

När vi väl ses så är det typ efter 22 som han kan och Max 1-2 h sen måste jag gå. Och det betyder att jag aldrig hinner koppla  av under sexet utan det blir mest att jag tillfredsställer honom, sen måste jag gå.

Han har ghosta mig säkert 20 gånger under året. Helt sonika bara slutat att svara på sms eller snap. I flera veckor. En gång i 3 månader. Sen kommer det ett sms från honom som om inget hänt. Out of the blue.  Ingen förklaring, ingenting utan han bara fortsätter skriva som om han aldrig varit borta så länge. och jag blir överlycklig varje gång för som jag längtat att höra från honom igen. Jag vet jag är en idiot, men känslor är inte rationella.

sådär håller det på. Som i cirklar eller cykler, tät kontakt ett möte planeras, sex, sen lite mer kontakt och sen gjostning i en månad innan han hör av sig igen Och allt börjar om.

Ni behöver inte säga det. Jag vet att det är sjukt, fel och att jag är en naiv idiot och att han utnyttjar mig Och att han inte bryr sig om mig. Det vet jag redan, och att jag måste bryta. Vet jag också. Men det är som att jag hamnat i nån form av psykos eller jävulskt beroende, hela min kropp skriker efter honom. Jag brinner upp snart om jag inte får träffa honom. Så känns det. 

Så min fråga är egentligen inte om han gillar mig, eller huruvida jag ska bryta. Jag vet redan, tro mig. Min önskan är att jag behöver stöttning och hjälp att stå emot nästa gång han hör av sig. Hjälp mig med denna hemska detox. Jag är besatt. Snälla ni medmänniskor på familjeliv, jag behöver verkligen er stöttning att säga Nej nästa gång.

För det är ett som är 100%. Att han kommer höra av sig igen. Han är inne i en ghosting period nu. 

Snälla vad ska jag göra? Lobotomering?

• Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player
  • wolf666

Hej,

Jag tycker du istället för att fokusera på att hitta en partner borde hitta en riktigt bra vän. En vän som du kan prata med, om allt. En vän som du litar på, som talar samma språk kanske har liknande erfarenheter. Någon som inte kräver något av dig. Det finns vettiga människor därute. Även vettiga män som inte bara söker tillfälligt sex.

• Anonym (Anonym)

Nu verkar du ha fått massa tips, men är kanske inte helt intresserad av att följa dem?

Som jag ser det har du 2 val.

1. Bryt på alla tänkbara sätt.

2. Var likadan tillbaka, när han hör av sig ska det vara helt på dina villkor, säg att du inte har tid, att han får komma till dig, men bara före/efter en viss tid. Då kommer det sannolikt dö ut av sig själv, men kanske inte lika jobbigt som att bara bryta, trots att det  är bäst.

• Goneril

TS är det smärtsamt medveten om situationen men är så hjärntvättad att hon inte förmår bryta. Det som händer på sikt är att hennes självförtroende tar skada; hon blir urgröpt mentalt av den här spelaren. Han agerar ungefär som gångna tiders casanovor; utan omtanke, helt enkelt för att han KAN. Säkert har han ett helt harem som han kontaktar; i bokstavsordning kanske? Allt detta vet TS, hon dansar efter hans pipa, allt sker på hans villkor.                                        Jag skulle angripa problemet på lite andra sätt.
    För det första skulle jag börja betrakta älskaren som lite löjlig med sin Don Juan-stil, han bestämmer alltså när TS får audiens! Två timmar får besöket ta -  eller den tid som erfordras för älskarens tillfredsställelse, detta är ungefär som män agerade förr i världen med sina hålldamer.       Det jag även skulle göra för att kunna betrakta älskaren med andra ögon så att han inte framstår som så attraktiv, är att jag skulle förbättra min egen utbildning, halvfart på något universitet, kanske läsa historia eller ett språk. Då tvingas man att koncentrera sig och personligen tror jag att detta är mer värdefullt än yoga och att hänga på kompisarna stup i kvarten. Om TS känner att hon växer lite tack vare ökat kunskapsinnehav kommer hon förhoppningsvis att kunna betrakta älskaren "von oben" och se honom som han är. "En lort" hade Astrid Lindgren sagt.

• Anonym (Kär och dum)
    Goneril skrev 2023-09-19 17:45:54 följande:

TS är det smärtsamt medveten om situationen men är så hjärntvättad att hon inte förmår bryta. Det som händer på sikt är att hennes självförtroende tar skada; hon blir urgröpt mentalt av den här spelaren. Han agerar ungefär som gångna tiders casanovor; utan omtanke, helt enkelt för att han KAN. Säkert har han ett helt harem som han kontaktar; i bokstavsordning kanske? Allt detta vet TS, hon dansar efter hans pipa, allt sker på hans villkor.                                        Jag skulle angripa problemet på lite andra sätt.
    För det första skulle jag börja betrakta älskaren som lite löjlig med sin Don Juan-stil, han bestämmer alltså när TS får audiens! Två timmar får besöket ta -  eller den tid som erfordras för älskarens tillfredsställelse, detta är ungefär som män agerade förr i världen med sina hålldamer.       Det jag även skulle göra för att kunna betrakta älskaren med andra ögon så att han inte framstår som så attraktiv, är att jag skulle förbättra min egen utbildning, halvfart på något universitet, kanske läsa historia eller ett språk. Då tvingas man att koncentrera sig och personligen tror jag att detta är mer värdefullt än yoga och att hänga på kompisarna stup i kvarten. Om TS känner att hon växer lite tack vare ökat kunskapsinnehav kommer hon förhoppningsvis att kunna betrakta älskaren "von oben" och se honom som han är. "En lort" hade Astrid Lindgren sagt.

Mycket träffsäkert skrivet. Han har säkert flera och man kände sig verkligen som en hålldam som begär audiens hos kungen typ och får vara tacksam för att man får en timme av hans dyrbara tid. Som du säger, det är väldigt troligt att han har flera dessutom.

Jag ska bryta detta nu, det har jag bestämt. Idag känns det genast lite bättre. Jag har sysselsatt mig hårt på jobbet och inte hunnit tänka så mycket. 

Och så fick jag några matchningar på tinder som jag snackar med. Ingen jätteintressant än, men kan bli. De verkar trevliga i alla fall. Men numera är jag ju på min vakt. Jag ska bli mer observant på handlingar snarare än ord har jag bestämt. Det är där jag gjort fel tror jag.

Att jag tog vad han sa på allvar och därför ignorerade handlingar som avslöjade hans player personlighet.  Nu ska jag gå mer på hur de agerar snarare än på vad de säger.

• Anonym (Kär och dum)

Uppdatering. Det tog längre tid än jag trodde, men som jag sa så har han nu hört av sig igen. Första gången i fredags, men då var jag duktig och raderade meddelandet utan att svara. ?Länge sen vi hördes hur är allt?? Skrev han. Jag var så stolt över mig själv, raderade direkt och sen drog jag till jobbet och lämnade mobilen hemma med flit då jag inte skulle frestas att skriva nåt ändå. 

Jag har också börjat dejta en ny kille sedan några veckor som är jättego och pålitlig, och jag börjar faktiskt få lite känslor för honom nu. Då känns det surt om detta ex skulle komma i och rasera allt. Vilket han ör fullt kapabel att göra eftersom jag är så svag för honom. Men den sista tiden börjar mina känslor blekna alltmer för exet och det har till och med gått dagar utan att jag tänkt på honom alls. Och i takt med det har känslorna för den nye växt sig starkare.

Fan han får inte förstöra detta nu. Han skickade idag ett nytt meddelande. ?Lever du, jag sitter här och minns den kvällen på xxxx? skrev han idag.. det var en mysig kväll vi hade på ett ställe och det är fan taskigt att påminna mig om det. Det kliar så i fingrarna att få svara, jag behöver verkligen lite stöttning av förnuftiga människor som er på FL just nu.

Shit hjälp mig att motstå att svara det aset. 

• Anonym (fabulous)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-10-30 17:19:09 följande:

Uppdatering. Det tog längre tid än jag trodde, men som jag sa så har han nu hört av sig igen. Första gången i fredags, men då var jag duktig och raderade meddelandet utan att svara. ?Länge sen vi hördes hur är allt?? Skrev han. Jag var så stolt över mig själv, raderade direkt och sen drog jag till jobbet och lämnade mobilen hemma med flit då jag inte skulle frestas att skriva nåt ändå. 

Jag har också börjat dejta en ny kille sedan några veckor som är jättego och pålitlig, och jag börjar faktiskt få lite känslor för honom nu. Då känns det surt om detta ex skulle komma i och rasera allt. Vilket han ör fullt kapabel att göra eftersom jag är så svag för honom. Men den sista tiden börjar mina känslor blekna alltmer för exet och det har till och med gått dagar utan att jag tänkt på honom alls. Och i takt med det har känslorna för den nye växt sig starkare.

Fan han får inte förstöra detta nu. Han skickade idag ett nytt meddelande. ?Lever du, jag sitter här och minns den kvällen på xxxx? skrev han idag.. det var en mysig kväll vi hade på ett ställe och det är fan taskigt att påminna mig om det. Det kliar så i fingrarna att få svara, jag behöver verkligen lite stöttning av förnuftiga människor som er på FL just nu.

Men ska du inte bara blocka honom? Varför ens hålla kvar vid att ta emot meddelanden när du verkligen inte vill ha honom i ditt liv?
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2023-10-30 17:19:09 följande:

Varför ger du honom chansen att kontakta dig?  
    Vill du verkligen gå vidare måste du blocka honom helt överallt. Annars bjuder du ju in honom till kontakt . Han ser ju att du öppnat meddelandet och vet att det ger dig känslor. 
    Bryt helt. Nu. 
  • Anonym (Kär och dum)

Uppdatering 10 månader senare. 

Jag lyckades tyvärr inte stå mot förra gången så vi tog upp kontakten igen. Det var för att mina känslor inte hade hunnit svalna tillräckligt innan han hörde av sig. 

Men självklart visste jag redan då hur det skulle gå. Han var ruskigt förutsägbar i sin oförutsägbarhet kan man säga.

Men vet ni.., Nu är känslorna borta helt. Hux flux bara och nu kan jag inte ens fatta vad jag ens såg i honom.

Det som krävdes var en längre tid av no contact. Tidigare har han Max Ghostat i 3 månader som längst innan han hört av sig. det var för lite tid. Vi träffade av och till fram tills mars detta året. Sen Ghostad han igen och gick under jorden. Då tog jag fram mitt Tinder konto och fick kontakt med en jättegullig kille. Som är stabil och förutsägbar. Han hör av sig när han säger han ska göra det och vi hörs varje dag. Och det gamla exet gjorde tabben att ghosta mig för länge. Det var den tid som krävdes. Nu har det gått 4 månader och jag är tokkör i den nya killen och han i mig. Inte på det där besatta otrygga viset längre med ångest när vi inte hörs utan en trygg förälskelse eller vad man ska säga. Helt annorlunda än den förra. Den gamla killen. har jag glömt helt. 

Och idag efter 4 månader ghosting hörde exet av sig igen. Utan förklaring, bara hur är läget det var länge sen, typ. Och då kände jag att men gud har knappt tänkt på honom på många veckor utan varit helt uppfylld av min nya kille. Haha.

Nu ska här Ghostas tillbaka. Och när jag ghostar ör det förevigt. 

Trevlig sommar på er alla.

• Anonym (Ujo)
    Anonym (Kär och dum) skrev 2024-07-21 12:45:17 följande:

Uppdatering 10 månader senare. 

Jag lyckades tyvärr inte stå mot förra gången så vi tog upp kontakten igen. Det var för att mina känslor inte hade hunnit svalna tillräckligt innan han hörde av sig. 

Men självklart visste jag redan då hur det skulle gå. Han var ruskigt förutsägbar i sin oförutsägbarhet kan man säga.

Men vet ni.., Nu är känslorna borta helt. Hux flux bara och nu kan jag inte ens fatta vad jag ens såg i honom.

Det som krävdes var en längre tid av no contact. Tidigare har han Max Ghostat i 3 månader som längst innan han hört av sig. det var för lite tid. Vi träffade av och till fram tills mars detta året. Sen Ghostad han igen och gick under jorden. Då tog jag fram mitt Tinder konto och fick kontakt med en jättegullig kille. Som är stabil och förutsägbar. Han hör av sig när han säger han ska göra det och vi hörs varje dag. Och det gamla exet gjorde tabben att ghosta mig för länge. Det var den tid som krävdes. Nu har det gått 4 månader och jag är tokkör i den nya killen och han i mig. Inte på det där besatta otrygga viset längre med ångest när vi inte hörs utan en trygg förälskelse eller vad man ska säga. Helt annorlunda än den förra. Den gamla killen. har jag glömt helt. 

Och idag efter 4 månader ghosting hörde exet av sig igen. Utan förklaring, bara hur är läget det var länge sen, typ. Och då kände jag att men gud har knappt tänkt på honom på många veckor utan varit helt uppfylld av min nya kille. Haha.

Nu ska här Ghostas tillbaka. Och när jag ghostar ör det förevigt. 

Trevlig sommar på er alla.

Heja dig! Vilken befrielse! Lycka till med din nya kärlek. 

Du ger mig hopp, då jag är i lika situation.  

• Anonym (V)

Det var tråkigt att höra. Relationer är som sagt svåra att hantera. Det är inte alltid kemin stämmer mellan människor. Det är svårt att få ihop det, och ibland kan det vara svårt att se vissa varningssignaler.

Man kanske känner sig så charmad så man blundar för vissa negativa egenskaper hos den andra som kanske annars vore uppenbara. Det kanske tar ett tag tills man kommer på vem den andra egentligen är bakom fasaden. Det var ett snällt leende, men var det bara för att charma? Var det egentligen en manipulatör som har andra motiv än de uppenbara?

Det finns vissa varningssignaler på narcissism och sociopati som t.ex att man inte är ärlig med vem man är, att det man berättar om sig själv verkar för bra för att vara sant. Vissa är som en snygg dröm på ytan, men vad som egentligen rör sig i deras huvud vet man inte. Nej, förhållanden är inte lätt.

• Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (V) skrev 2024-07-21 14:26:59 följande:

Det var tråkigt att höra. Relationer är som sagt svåra att hantera. Det är inte alltid kemin stämmer mellan människor. Det är svårt att få ihop det, och ibland kan det vara svårt att se vissa varningssignaler.

Man kanske känner sig så charmad så man blundar för vissa negativa egenskaper hos den andra som kanske annars vore uppenbara. Det kanske tar ett tag tills man kommer på vem den andra egentligen är bakom fasaden. Det var ett snällt leende, men var det bara för att charma? Var det egentligen en manipulatör som har andra motiv än de uppenbara?

Det finns vissa varningssignaler på narcissism och sociopati som t.ex att man inte är ärlig med vem man är, att det man berättar om sig själv verkar för bra för att vara sant. Vissa är som en snygg dröm på ytan, men vad som egentligen rör sig i deras huvud vet man inte. Nej, förhållanden är inte lätt.

Var väl jätteroligt att höra att hon träffat en annan o är jättekär. Eller vadå??
Svar på tråden Hjälp mig stå emot denna player