• Anonym (soma)

47år singel och känner bara sorg

Min rant över hopplösheten.

Jag har försökt att hålla humöret uppe, men man känner sig så sjukt ensam.
    Jag känner mig inte 47, jag är inte 47 mentalt. Och det smärtar **

Jag vet inte, vad jag skall ta mig till. Jag tittar på dejtingsidor. Men, det är så otroligt värdelöst.

Jag tittar på dessa persentationer, och känner att jag inte på något sett kan relatera till dessa kvinnor som är i min ålderskategori.

Det är så mycket uppgivenhet, enorma kravlistor, eller bara, nej jag vill inte träffa nån, bara snacka...

Varför gå ut på dejtingsida överhuvudtaget.

Det känns verkligen som om, jag kommer att för alltid vara ensam, ingen att krama, att älska. Inget att mysa med eller kivas med och ha kul med.

Jag läser dessa presentationer, och blir bara deprimerad. Jag kan inte relatera till alla krav, och "djupa konversioner" som kvinnor vill ha, jag fattar inte vad det betyder. Har alla kvinnor, som varit i förhållanden aldrig haft samtal med sina partners?

Ska alltså jag, bara agera psykolog för dom, så att jag själv kan få närhet? Nä, det är på tok för toxic för mig. SKulle aldrig hända och jag skulle aldrig ens tillåta mig själv till något sådant beteende.

Det känns som om jagm åste göra något drastiskt. Lobotomi eller åtminstonde anti deppressiva tabletter.

När jag mår så här uppgivet och sorgfyllt. Så Styrketränar jag. Eller går ut på långa promenader. Eller cyklar långt. Är så less på mobiler, datorer, plattor ect.

Den sorg jag känner, är över det som jag aldrig haft. Sen ser jag folk hur dom så lättvindigt bildar relationer som redan från start är dömda att misslyckas. 

Jag förstår varför, män i min ålder väljer att avsluta sina liv. Inte för att jag skulle göra det. Men jag förstår.

Jag känner mig helt missanpassad i dagens samhälle. Jag kan inte relatera till denna personlighetslösa kommunikationen längre.

Jag har varit med sen innan internet blev till vad det har blivit idag. Reklam, personuppgiftsjälande och livsutsugande.

Jag försöker hantera min vardag, men ibland, får man känslan att, en väldigt nära och kör, har dött. Precis den känslan, och den kommer och går. Nu har jag känt så här i 3 veckor. Jag försöker att avbryta detta tillstånd med träning, och andra kognitiva distraktioner, men eftersom, det är ensamheten, och sorg över att jag komme att leva mitt liv i ensamhet för resten av mitt liv som fräter så hårt på mig.

Jag vet inte hur jag skall gå vidare, det finns liksom inget att acceptera, jag vet att jag inte blir yngre. Min mor kläcker ur sig när hon talar om andras familjer att åh dom har så många barn barn.

Ja, jag har försökt, men antagligen är det jag som är idioten, eller så har jag bara trott bättre om andra. Som visat sig tyvärr vara helt fel för mig.

Varje gång hon nämner det, så triggas min sorg igång, ja, jag hade kunnat vara en far, till en son eller dotter. Men jag är inte det. Det är oerhört svårt att hitta en bra människa idag. Någon man kan lita och ha förtroende och respekt för.

Sen, att hitta kvinna, som ens kan ha barn i min ålder, är kört. Så jag sörjer även ett barn som jag aldrig haft. Vad är det om, varför det. Varför kan jag inte få vara en lycking singel man.

På jobbet, så är det många som gärna tar upp det samtalsämnet, ska inte du hitta någon då?

Detta är människor som varit i relationer sen i 10-20 år.

Eller så är dom unga. och inte förstår va det innebär att vara singel i min ålder. Utan att det skal lvara så lätt med att starta relationer på sådär. Dom förstår inte hur singelkvinnor i min ålder är.

Och varje gång, känner jag efter jag får frågan att, fan låt mig dö nu.Allt är över.

Vissa säger ja, dom vet vad som gäller.

Nä inte nödvändigtvis. Finns väldigt mycket galningar där ute, och jag vill inte bli indragen i relation, med en borderline eller adhd person. Eller som har ett ganska dåligt förslutet.

Och eftersom jag ställer så pass höga krav på en partner, kommer jag förbli singel. Jag som man, måste acceptera alla kvinnor oavsett hur illa dom är och bara ta hand om dem och deras problem, vara doktor, psykolog och pappa.

Nu ska jag iväg och arbeta, gå igenom detta i mitt huvud. Och problemlösa och omarrangera mitt inre så jag slipper ha denna känsla styra mig.

Jag har aldrig velat ha flera kvinnor, aldrig någonsin, jag har alltid velat ha den rätta. Tyvärr finns hon inte, och gör hon det så är hon definitivt upptagen, gift ect.

Jag bryr mig väldigt lite i materiella ting, dom har inget värde alls för mig så att handla, resa, och uppleva platser är sjukt ointressant.

Jag vill ha ett förhållande, som skall byggas upp till ett starkt och pålitligt förhållande. Jag är i regel den som hugger tag i problem tidigt och försöker lösa dem.

Jag är den i min familj som är knutpunkten för alla. Men när jag behöver hjälp, blir alla ställda. Så jag kan inte säga nåt. Jag har ingen röst där. Allt handlar om att axla sig själv och bara gå vidare, och det är det jag gör, men det är så tungt just nu. Så fruktansvärt tungt.

Dags att sminka på mitt positiva jag och ha ett brett leende och axla allt ansvar igen. Bara köra på utan eftertanke. Håll det negativa borta och simulera de positiva. Dag ut och dag in.

Får väl vara glad att jag har jobb, och pengar iallafall. Och på nåt sett acceptera att jag failade det mest mänskliga, att fortplanta sig, och detta sinnestillstånd är det straff jag fått.

• Svar på tråden 47år singel och känner bara sorg
  • Anonym (50 plus)

Men han gick också verkligen in för att träffa en kvinna och reste på träningsresor och försökte på olika sätt träffa många singelkvinnor. 

• Brax
    Anonym (Gryning) skrev 2023-11-28 14:27:47 följande:
    Varför tror du det är du? Det är ju ett citat från ts.
    det tror jag inte. bara ville nämna att jag inte är där iaf
  • Brax
    Anonym (50 plus) skrev 2023-11-28 14:33:14 följande:

Men han gick också verkligen in för att träffa en kvinna och reste på träningsresor och försökte på olika sätt träffa många singelkvinnor. 

Det har jag också varit på, samt gruppresa i alperna med ucpa. Jag har iaf gjort en del försök. 
  • Anonym (50 plus)
    Brax skrev 2023-11-28 15:28:58 följande:
    Det har jag också varit på, samt gruppresa i alperna med ucpa. Jag har iaf gjort en del försök. 
    Gör fler försök, ge inte upp! 
  • Anonym (XXX)

Fast de där kontaktannonserna är precis som platsannonser: de listar alla möjliga krav, men sedan får de svar från helt vanliga människor och får välja någon av dem. Och samma gäller ju dig, du får vara beredd på att nöja dig med en helt vanlig kvinna och det är gott nog!

Du är bara 47, så det är inte alls omöjligt för dig att få en kvinna som är 37-40 år, och fortfarande hinner med MINST ett barn! Barnlösa kvinnor i den åldern är dessutom desperata, så då är de beredda att sänka sina övriga krav MYCKET, om en man tydligt säger att han vill ha barn snarast. Till skillnad från "kanske sedan", som de flesta män säger. Skriv det, säg det! Du har ett guldläge då!

Många kvinnor som har ett barn, söker också en man för att de vill ha ett syskon till sitt barn innan det blir för sent, samt en man som vill bli en extrappa åt det barn de redan har. De har en stark längtan efter att leva i en familj igen. Där har du också guldläge om du bara visar dig positivt inställd till hennes barn sedan förr!

Angående formuleringar som "djupa konversationer", så tror jag att det handlar om att sortera bort dem som bara vill ha sex... samt de värsta idioterna också, kanske. De som inte kan gå och prata samtidigt... Jag tror inte att du förväntas diskutera Sartre och Kafka när det kommer till kritan! Skrattande

• Anonym (ego)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-29 21:10:08 följande:

Fast de där kontaktannonserna är precis som platsannonser: de listar alla möjliga krav, men sedan får de svar från helt vanliga människor och får välja någon av dem. Och samma gäller ju dig, du får vara beredd på att nöja dig med en helt vanlig kvinna och det är gott nog!

Du är bara 47, så det är inte alls omöjligt för dig att få en kvinna som är 37-40 år, och fortfarande hinner med MINST ett barn! Barnlösa kvinnor i den åldern är dessutom desperata, så då är de beredda att sänka sina övriga krav MYCKET, om en man tydligt säger att han vill ha barn snarast. Till skillnad från "kanske sedan", som de flesta män säger. Skriv det, säg det! Du har ett guldläge då!

Många kvinnor som har ett barn, söker också en man för att de vill ha ett syskon till sitt barn innan det blir för sent, samt en man som vill bli en extrappa åt det barn de redan har. De har en stark längtan efter att leva i en familj igen. Där har du också guldläge om du bara visar dig positivt inställd till hennes barn sedan förr!

Angående formuleringar som "djupa konversationer", så tror jag att det handlar om att sortera bort dem som bara vill ha sex... samt de värsta idioterna också, kanske. De som inte kan gå och prata samtidigt... Jag tror inte att du förväntas diskutera Sartre och Kafka när det kommer till kritan! Skrattande

Ja, han kan säkert hitta en kvinna och få barn. Men hur schysst är det mot barnet? Ibland får man faktiskt tänka på andra än sig själv. Varför börja fundera över barn när man är 47???
  • Anonym (XXX)
    Anonym (ego) skrev 2023-11-29 21:12:38 följande:
    Ja, han kan säkert hitta en kvinna och få barn. Men hur schysst är det mot barnet? Ibland får man faktiskt tänka på andra än sig själv. Varför börja fundera över barn när man är 47???
    47 är ingen ålder idag, när någon som redan uppnått 47 års ålder kan räkna med att leva till närmare 90. Och mamman måste ju av naturliga skäl vara minst några år yngre.
  • Anonym (ego)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-29 21:17:02 följande:
    47 är ingen ålder idag, när någon som redan uppnått 47 års ålder kan räkna med att leva till närmare 90. Och mamman måste ju av naturliga skäl vara minst några år yngre.
    Eh nej, det kan man verkligen inte räkna med. Vad är det ens för påstående?? Och även om man skulle ha turen att leva till 90, så åldras man ju hela livet. Nej, jag tycker faktiskt att det är riktigt egoistiskt. Absolut, skaffa en kvinna, men skaffa fan inte barn vid 50.
  • Anonym (Jakob)

Välkommen in i gänget, TS. Jag är nyss 46 år fyllda och har aldrig varit på träff ens. Trots allt snack om att utseendet spelar noll roll är jag övertygad om att mitt fula utseende avskräcker kvinnorna. Det har jag anat sen tonåren.  Det fick jag bekräftelse på för övrigt för några år sedan, vilket fick mig att ge upp alla tankar på att hitta en livskamrat. Med en minimal självkänsla och med kvinnornas medfödda "svaghetsförakt" i åtanke orkar jag faktiskt inte bry mig om det längre. Det kommer bara att leda till den yttersta konsekvensen och så pass trött på livet är jag inte. Åtminstone än.

Med det sagt menar jag naturligtvis inte att du ska ge upp bara för att jag har gjort det. Tycker du att det är värt att kämpa vidare för att hitta någon ska du definitivt göra det.

• Anonym (Gryning)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-11-29 21:49:07 följande:

Välkommen in i gänget, TS. Jag är nyss 46 år fyllda och har aldrig varit på träff ens. Trots allt snack om att utseendet spelar noll roll är jag övertygad om att mitt fula utseende avskräcker kvinnorna. Det har jag anat sen tonåren.  Det fick jag bekräftelse på för övrigt för några år sedan, vilket fick mig att ge upp alla tankar på att hitta en livskamrat. Med en minimal självkänsla och med kvinnornas medfödda "svaghetsförakt" i åtanke orkar jag faktiskt inte bry mig om det längre. Det kommer bara att leda till den yttersta konsekvensen och så pass trött på livet är jag inte. Åtminstone än.

Med det sagt menar jag naturligtvis inte att du ska ge upp bara för att jag har gjort det. Tycker du att det är värt att kämpa vidare för att hitta någon ska du definitivt göra det.

Så nedvärderande att du anser att kvinnor ska ha "svaghetsförakt" sen så har jag aldrig hört talas om att utseendet spelar "noll roll" heller. Har däremot hört att en bra personlighet kan upphäva ett fult yttre. Det ser man ju bevis för hela tiden.

Du bekräftar förvisso det jag misstänkte om dig hela tiden. Du borde jobba på din personlighet. Men den kanske du har gett upp om också.
  • Anonym (Helt rätt)
    Brax skrev 2023-11-28 14:23:57 följande:
    Ja, där är inte jag iaf. Jag lyssnar gärna och försöker stötta, det är väl dvs det ma ska ha en relation till.
    Jag håller helt med dig. Jag är kvinna och undrar hur alla män orkar spela golf, segla, jogga gå på gym och inte ha ett problem i världen. Såna tar jag absolut inte kontakt med. Tyvärr har jag ett utseende som gör att de dras till mig.

Jag har ett tämligen tufft förflutet även om jag har det bra idag. Hur ska jag våga prata med dessa perfekta människor, de skrämmer mig.

Jag vill ha någon tolerant människa som förstår mig. Det är lika svårt för oss kvinnor, eller är jag onödigt rädd? Nu tänkte jag inte kapa tråden men jag ville bara säga att jag inte t ex svarar en del beror inte på att de inte duger. Snarare på att de kommer aldrig att förstå mig och vill bara att jag ska hänga med i deras
    perfekta liv.

Gillar de som skriver som intresse typ "lyssna på musik" och inte mer, haha. Det är en bra början så kan man utveckla saker senare när man känner varandra.

Däremot vad de önskar i förhållandet t ex att de värdesätter fysisk kärlek och beröring är jättebra. För det är väl ändå där någonstans det viktiga är..
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Gryning) skrev 2023-11-29 22:08:54 följande:
    Så nedvärderande att du anser att kvinnor ska ha "svaghetsförakt" sen så har jag aldrig hört talas om att utseendet spelar "noll roll" heller. Har däremot hört att en bra personlighet kan upphäva ett fult yttre. Det ser man ju bevis för hela tiden.

Du bekräftar förvisso det jag misstänkte om dig hela tiden. Du borde jobba på din personlighet. Men den kanske du har gett upp om också.
    Testet jag nämnde i mitt förra inlägg gick ut på att byta mina profilbilder i en kontaktsida. Jag lämnade texten oförändrad, men bytte mina bilder mot en man som jag hittade på måfå på nätet. En kille med ordinärt utseende. Innan bytet visade kvinnorna inget intresse alls utöver något enstaka besök i min profil. Efter bytet rasslade till som en flippermaskin i profilen och och på två dagar fick jag 12 brev från olika kvinnor. Det var vägs ände för mig. Då lade jag ner sökandet.
    Så min personlighet hade inget med saken att göra, världsmästarn.....
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-11-30 18:41:17 följande:
    Testet jag nämnde i mitt förra inlägg gick ut på att byta mina profilbilder i en kontaktsida. Jag lämnade texten oförändrad, men bytte mina bilder mot en man som jag hittade på måfå på nätet. En kille med ordinärt utseende. Innan bytet visade kvinnorna inget intresse alls utöver något enstaka besök i min profil. Efter bytet rasslade till som en flippermaskin i profilen och och på två dagar fick jag 12 brev från olika kvinnor. Det var vägs ände för mig. Då lade jag ner sökandet.
    Folk med bra personlighet skulle inte använda ord som att kvinnor har ett "svaghetsförakt" jag har hört din historia förut. Undrar hur din personlighet lyckade nå fram till kvinnorna för att de tydligen skulle förakta dig. Var det före eller efter du catfishade?

Ja, du blottar en ganska oattraktiv personlighet. Den borde du kunna göra något åt.
  • Brax
    Anonym (ego) skrev 2023-11-29 21:26:29 följande:
    Eh nej, det kan man verkligen inte räkna med. Vad är det ens för påstående?? Och även om man skulle ha turen att leva till 90, så åldras man ju hela livet. Nej, jag tycker faktiskt att det är riktigt egoistiskt. Absolut, skaffa en kvinna, men skaffa fan inte barn vid 50.
    Behöver inte alls vara fel. Bättre med en bra och vettig 50 åring som blir pappa än en idiot på 25.
  • Anonym (ego)
    Brax skrev 2023-11-30 19:50:27 följande:
    Behöver inte alls vara fel. Bättre med en bra och vettig 50 åring som blir pappa än en idiot på 25.
    Varken idioter eller 50-åringar bör skaffa barn.
  • Anonym (50 plus)
    Anonym (ego) skrev 2023-11-30 19:53:26 följande:
    Varken idioter eller 50-åringar bör skaffa barn.
    Det finns ju många singelkvinnor 35+ som skaffar barn på egen hand med donatirsperma. Då måste det vara mycket bättre för barnet att ha en pappa som är 50. Än att inte ha någon alls.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-11-30 18:41:17 följande:

Men för att det där ska funka så krävs det ju att man lär känns personen i ett annat sammanhang. 

Jag har blivit Kär i riktigt fula personer pga deras personlighet. Och om man får säga de så ser jag väldigt bra ut

Svar på tråden 47år singel och känner bara sorg