• Anonym (EML)

    Har känslor till en annan och känns fruktansvärt jobbigt!

     Jag måste dela med mig och få lite råd! Kan inte prata med någon om det här..



    Har varit gift med min man för  länge sedan  nu! Han är en underbart pappa och make, visst han är inte perfect som alla andra dock han älska mig och barnen! 


    Jag har starka känslor för en  kollega på jobbet (han är utländsk från Balkan länder) och jag är säkert att han har samma känsla om inte mer! 


    Vi har jobbat  ihop för mer än ett halv år nu, och varje dag mina känslor växer upp för honom 😥 

    Nu är han han ledig och är bortrest . Första veckan jag kände mig okej men nu börjar jag sakna honom otroligt mycket! Har aldrig vart/känt så här till någon! Idag grät jag mycket då tänkte jag på roliga stunder vi har tillsammans ( vi är bara vänner och jag spendera de roligaste timmarna när jag är nära honom) kan inte ens beskriva om detta är en kärlek eller vad kan det vara?!

    Han också har en tjej och ett barn. Jag är medveten att det finns inget framtid för oss som även om vi båda skiljas p.g.a region med mera! Men jag kan inte ens tänka mig att spendera en enda dag utan att inte ser/träffa honom !!!!

    Någon som är/varit i samma situatio ?? 😓


     

  • Svar på tråden Har känslor till en annan och känns fruktansvärt jobbigt!
  • Anonym (wtf)
    Anonym (Ella) skrev 2024-03-17 23:05:22 följande:

    Ja vad gör man?

    Är i samma sits fast inte lika handfallen som du. Men känslor finns från bådas håll- och det blir svårare och svårare att dölja på jobbet. Vi rör oss som i symbios, skrattar och skämtar, han rör vid mig på oskyldiga sätt men nu ser att att cheferna börjar skriva på sig (han är en högt uppsatt chef). Det blir svårare och svårare att kväva.

    Vi har inte varit otrogna med varandra. Men hur i helvete får man stopp på känslorna? När man träffar
     någon som det känns så rätt med? Samtidigt älskar jag min man och vårt liv. Att lämna det är inget alternativ.

    Säger som flera andra här, man får söka sig bort från situationen. Byta jobb, men att inte träffa honom är som om någon skulle rycka mattan under fötterna. Får svårt att ens andas vid tanke av att aldrig träffa honom igen :(


    Fast ibland får man kanske göra saker för sin familjs skull som känns jättejobbiga och man får svårt att andas?

    Du vet ju att förr eller senare kommer det gå illa om ni fortsätter som ni gör, är inte din familj värt lite "andnöd" en kort tid?
  • Anonym (EML)
    Anonym (Ella) skrev 2024-03-17 23:05:22 följande:

    Ja vad gör man?

    Är i samma sits fast inte lika handfallen som du. Men känslor finns från bådas håll- och det blir svårare och svårare att dölja på jobbet. Vi rör oss som i symbios, skrattar och skämtar, han rör vid mig på oskyldiga sätt men nu ser att att cheferna börjar skriva på sig (han är en högt uppsatt chef). Det blir svårare och svårare att kväva.

    Vi har inte varit otrogna med varandra. Men hur i helvete får man stopp på känslorna? När man träffar
     någon som det känns så rätt med? Samtidigt älskar jag min man och vårt liv. Att lämna det är inget alternativ.

    Säger som flera andra här, man får söka sig bort från situationen. Byta jobb, men att inte träffa honom är som om någon skulle rycka mattan under fötterna. Får svårt att ens andas vid tanke av att aldrig träffa honom igen :(


    Jag förstår precis hur det känns! Jag kan inte ens tänka att nångång måste jag släppa honom 😔
  • Anonym (EML)
    Anonym (f) skrev 2024-03-18 08:25:01 följande:

    Jag är i liknande situation, också med en man från Balkan. Jag är inte gift, han är. Han har inte bekänt några känslor heller, men han skriver till mig nästan varje dag, är flörtig och man ser att han åtminstone är attraherad. Vi har hållit på såhär i snart 1.5 år. 

    Det känns på något sätt som att det är lättare när vi inte uttalat några känslor, vet inte hur jag skulle reagera om han sa att han hade det.

    Hur är din nuvarande relation?


    Skönt att ni skriver till varandra varje dag, för oss då är det de timmarna vi spenderar tillsammans på jobbet. Vi brukade skriva då o då till varandra innan dock för ett tag nu märker jag att han skriver inte till mig längre ( han svara tillbaka mina textar ). Däremot hans ögon lyser varje gång han ser mig! 


    Jag är gift men inte han, dock han har en tjej och ett barn som mig. 

  • Anonym (f)
    Anonym (EML) skrev 2024-03-18 21:41:36 följande:

    Skönt att ni skriver till varandra varje dag, för oss då är det de timmarna vi spenderar tillsammans på jobbet. Vi brukade skriva då o då till varandra innan dock för ett tag nu märker jag att han skriver inte till mig längre ( han svara tillbaka mina textar ). Däremot hans ögon lyser varje gång han ser mig! 


    Jag är gift men inte han, dock han har en tjej och ett barn som mig. 


    Vi skriver om allt utom hur/om vi känner något för varandra. Vi har aldrig pratat om det, men han pratar om saker ibland som man kanske inte skulle prata med andra kvinnor om ifall man är gift. Han behandlar mig mer än som en nära vän. Han pratar om sina barn och om sin fru. Vilket känns dåligt ibland, även om jag inte alls känner henne.Min man gick bort för 7 år sedan, sedan dess har jag varit ensamstående och inte träffat några män alls. Vi har båda barn. 

    Jag vet väldigt mycket om honom, men de mest djupa sakerna pratar vi om när vi arbetar ihop, när vi skriver är det mer om vardagliga saker han skriver, inget direkt privat. Men han hör av sig om jag inte gör det, på någon dag. Vi har inte arbetat ihop på ett tag nu, för han har valt det, men snart ska vi det igen.

    Jag tror egentligen inte han kommer lämna sin fru, får jag fråga från vilket Balkanland din förälskelse kommer från? Är han muslim? 
  • Anonym (EML)

    Jag tycker det är ändå skönt att ni hålla kontakten även om ni inte prata om er själva! 

    Jag trodde att han är från balkan men det är han inte egentlige. Han är från Lativa och är Christian. Dock jag är muslim! 

  • Anonym (f)
    Anonym (EML) skrev 2024-03-19 16:45:43 följande:

    Jag tycker det är ändå skönt att ni hålla kontakten även om ni inte prata om er själva! 

    Jag trodde att han är från balkan men det är han inte egentlige. Han är från Lativa och är Christian. Dock jag är muslim! 


    Okej, för oss är han muslim och jag kristen.

    Ja, det känns skönt ibland, samtidigt ledsamt att det är så jobbigt och att vi troligen inte kommer att bli ett par.

    Tycker du om din man?
  • Anonym (EML)

    Får jag fråga varifrån kommer du & din förälskelse?

    Detta var en bra fråga, jag kanske inte älska min man lika mycket jämfört med några år sedan men jag fortfarande bryr mig mycket om honom. Därför det känns så jobbigt ibland att jag har starka känslor för den andra ! 

  • Anonym (f)
    Anonym (EML) skrev 2024-03-19 19:53:35 följande:

    Får jag fråga varifrån kommer du & din förälskelse?

    Detta var en bra fråga, jag kanske inte älska min man lika mycket jämfört med några år sedan men jag fortfarande bryr mig mycket om honom. Därför det känns så jobbigt ibland att jag har starka känslor för den andra ! 


    Det kan ju också gå över med tid, men svårt, fortsätter ni arbeta ihop kan det ju även bli värre. Har du och din man varit gifta länge? I vilken ålder är ni ungefär? Har du varit riktigt förälskad i honom förut?

    Han är från Kosovo och jag är blandad från ett sydamerikanskt land och Polen, men född här i Sverige.
  • Anonym (Bygg långsiktigt)

    Man bygger livet långsiktigt. Om man hoppar på varje känsla utan eftertanke hamnar inte på ett roligt ställe. 

    Du har barn, man och familj men väljer att lägga in dina barn som insats för att få lite roligt. Ynkligt!

  • Anonym (EML)
    Anonym (f) skrev 2024-03-19 20:57:23 följande:
    Det kan ju också gå över med tid, men svårt, fortsätter ni arbeta ihop kan det ju även bli värre. Har du och din man varit gifta länge? I vilken ålder är ni ungefär? Har du varit riktigt förälskad i honom förut?

    Han är från Kosovo och jag är blandad från ett sydamerikanskt land och Polen, men född här i Sverige.

    Vi arbetar ihop fast vi kommer inte från samma företag, i år kommer vi separera på arbetet! 


    Jag har varit gift med min man i ca 12,5 år! Jag kan inte säga att jag har varit förälskad i honom redan från början, men med tiden blev jag! Jag är 30 år o min man är 4 år äldre än mig.

    Jag är oxå blandad, halv arab o halv engelsk.

  • Anonym (EML)
    Anonym (Bygg långsiktigt) skrev 2024-03-19 21:01:53 följande:

    Man bygger livet långsiktigt. Om man hoppar på varje känsla utan eftertanke hamnar inte på ett roligt ställe. 

    Du har barn, man och familj men väljer att lägga in dina barn som insats för att få lite roligt. Ynkligt!


    Jag håller med det du säger, och jag har alltid tänkt så innan jag träffa den andra! 


    Är säkert att du har inte upplevt en sånt känsla förut, det är inte så lätt som du tycker!


    Visst, jag skäms varje gång jag ser min man, men däremot det är riktigt hård att kunna kontrollera mina känslor 😔

  • Anonym (wtf)
    Anonym (EML) skrev 2024-03-20 08:47:24 följande:

    Jag håller med det du säger, och jag har alltid tänkt så innan jag träffa den andra! 


    Är säkert att du har inte upplevt en sånt känsla förut, det är inte så lätt som du tycker!


    Visst, jag skäms varje gång jag ser min man, men däremot det är riktigt hård att kunna kontrollera mina känslor 😔


    Varför inbillar sig alla människor som har svårt att kontrollera sina känslor att de är de enda människorna på planeten med förmåga att känna saker?

    Du har aldrig funderat på att andra kanske känt precis samma saker som du och precis lika stark men bara varit bättre än du på att kontrollera det?

    Om du ska springa runt och rättfärdiga din brist på förmåga att kontrollera starka känslor med att just dina känslor är så mycket starkare än andras så kommer du givetvis aldrig lära dig göra det. För att kunna fixa personliga brister så behöver man kunna erkänna dem för sig själv först.

    Nej det är inte styrkan på just dina känslor som är problemet, problemet är att du är dålig på att hantera dem. När du insett det kommer du kanske oxå inse att det finns hjälp att få. Du kan tex boka in dig på samtal med psykolog för att få tips på hur man hanterar starka känslor.
  • Anonym (Bygg långsiktigt)

    EML
    Du kan hantera dina känslor. Däremot säger dina instinkter till dig att du inte kan det för att dessa vill styra över dig. 

    Du ska förövrigt inte ha något som helst dåligt samvete för att du är attraherad av den här mannen. Det är fullständigt naturligt och oundvikligt i ett längre förhållande.

    Det enda du ska ha dåligt samvete för är att du fortsätter att interagera med den här mannen trots att du har känslor för honom. Men det kan du åtgärda.

  • Anonym (EML)
    Anonym (Bygg långsiktigt) skrev 2024-03-20 19:08:50 följande:

    EML
    Du kan hantera dina känslor. Däremot säger dina instinkter till dig att du inte kan det för att dessa vill styra över dig. 

    Du ska förövrigt inte ha något som helst dåligt samvete för att du är attraherad av den här mannen. Det är fullständigt naturligt och oundvikligt i ett längre förhållande.

    Det enda du ska ha dåligt samvete för är att du fortsätter att interagera med den här mannen trots att du har känslor för honom. Men det kan du åtgärda.


    Det du säger är  faktisk logiskt. Det är precis vad jag kämpar mot just nu och försöker undvika honom så mycket jag kan! Inte lätt, när han inser det då försöker han spela det smart, han håller sig mer nära och få ögonkontakter, skämtar etc.

    Jag verkligen hoppas att jag kan kommer över honom snart, och att kunna fokusera på mitt liv igen 🙏🏻

  • Anonym (wtf)
    Anonym (EML) skrev 2024-03-22 23:08:58 följande:

    Det du säger är  faktisk logiskt. Det är precis vad jag kämpar mot just nu och försöker undvika honom så mycket jag kan! Inte lätt, när han inser det då försöker han spela det smart, han håller sig mer nära och få ögonkontakter, skämtar etc.

    Jag verkligen hoppas att jag kan kommer över honom snart, och att kunna fokusera på mitt liv igen 🙏🏻


    Ja så är det nog, men varför låtsas du (jag skriver låtsas för du skulle ju kunna göra annorlunda om du ville) vara helt passiv och viljelös och låta honom få fria tyglar att göra lite som han vill, det du kallar för "spela det smart"?

    Varför måste du undvika, varför inte konfronterar och få slut på det en gång och för alla?

    Du vet väl att du KAN säga ifrån oxå?
    Du vet väl att du KAN säga att du redan är i en relation, är obekväm med hans flirtande och vill att han slutar med det?

    Varför väljer du att inte göra det? Kan det ha något med att du samtidigt vill att han ska göra så så att du kan njuta av pirret och bekräftelsen? Och om du medvetet ser till att låta det fortgå, kan du verkligen säga att du gjort allt för att få stopp på det? 
Svar på tråden Har känslor till en annan och känns fruktansvärt jobbigt!