• Anonym (Berra)

    Vad orsakar fotfetischism/fotkink?

    Jag undrar vad som ligger bakom detta rent generellt? Jag var inte sådan här förut att jag tittade på kvinnors fötter utan det började med att dv. flickvän fick mig att komma med sina fötter. Som en avr...ning fast med fötterna. Det tyckte hon var kul att göra av nån anledning. Sedan fastnade det här i huvudet och jag blev väldigt fascinerad/attraherad av kvinnors fötter. Tog två år i "celibat från kvinnofötter" för att min fascination skulle försvinna och jag numera kan ge tex en fotmassage utan att få erektion eller inte stirrar på kvinnors fötter längre.   

  • Svar på tråden Vad orsakar fotfetischism/fotkink?
  • Tukt
    Pussan skrev 2024-03-24 22:51:54 följande:
    Jag har inte insett det innan, men du är ju riktigt rolig.
    Skadligt för kropp och sinne... att fixa med mina fötter.... SkrikandesSkrikandesSkrikandes ja, jag hoppas att de som har gjort det inte har fått läggas in på psyket efteråt....
    Ett HjärtaFlörttill dig som orkar...
  • Pussan
    Auditanne skrev 2024-03-27 04:35:58 följande:
    Det är snarare du som är rolig med din usla ordtolkning. 

    Jag pratade om osunda fixeringar vid specifika kroppsdelar. Inte om att "fixa med fötter". Detta gör typ alla. Kallas för vanlig fotvård. 

    Ingen normal människa uppskattar folk med fetischer. Ni är en minoritet och ni kommer att få problem med att hitta en partner som accepterar en skev sexualitet.

    Istället för att uppmuntra varandra till dessa störda fetischer genom alla trådar på forumet så vore det mer konstruktivt att söka hjälp för dem. 
    När jag skriver om de som har fixat med mina fötter så syftar jag föstås inte på vanlig fotvård, utan de som har smekt dem, pussat på dem, slickat dem osv. 
    Däremot dömer jag inte människor som har en annan uppfattning än jag har. Tilll skillnad från dig. 
  • Dr Nail

    Därför att första gången en pojke får se sin mamma naken blir han så chockad över hur hennes kön ser ut jämfört med hans så vänder han bort blicken i chock och avsky. Det första objektet som hans ögon faller på i detta ögonblick kommer att bli hans fetisch resten av hans liv. Och eftersom den naturliga reflexen vid chock är att sänka blicken så är det just mammas fötter som ögonen oftast träffar.

  • Auditanne
    Pussan skrev 2024-03-29 16:41:10 följande:
    När jag skriver om de som har fixat med mina fötter så syftar jag föstås inte på vanlig fotvård, utan de som har smekt dem, pussat på dem, slickat dem osv. 
    Däremot dömer jag inte människor som har en annan uppfattning än jag har. Tilll skillnad från dig. 
    Det är dock inte ett normalt beteende och de flesta kvinnor lär vilja ha en man som uppskattar helheten av dem och inte specifika detaljer likt fötter.

    Och du nämnde inte några andra personer utan sa bara "fixa med mina fötter" så. Du var otydlig, snarare än att jag skulle ha missförstått.
  • Anonym (Gltlgölkd)
    Auditanne skrev 2024-04-03 01:03:37 följande:
    Det är dock inte ett normalt beteende och de flesta kvinnor lär vilja ha en man som uppskattar helheten av dem och inte specifika detaljer likt fötter.

    Du verkar ha snöat in på att personer med fotfetischism enbart skulle se fötterna och inte helheten. Utan att för den skull kunna uttala mig å alla fotfetischisters vägnar, kan jag som manlig, heterosexuell man som uppskattar tjejers fötter berätta att jag definitivt attraheras av hela tjejen och inte enbart hennes fötter.


    Fötterna måste sitta på en tjej jag finner attraktiv och sexig och kan alltså inte vara vilka fötter som helst. En oattraktiv tjejs (subjektivt, förstås) fötter går exempelvis helt bort. Så glöm det där att jag enbart skulle uppskatta fötterna, då en tjej för mig är en helhet med både yttre och inre egenskaper som kan vara tilldragande eller mindre tilldragande.

    Sedan förstår jag inte heller behovet att döma ut andras sexuella preferenser så länge som dessa inte påtvingas en. Det finns massvis med sexuella varianter som är helt ointressanta för just mig, men så länge det handlar om frivilliga handlingar vuxna människor emellan kan jag inte se att jag behöver helt döma ut vad de går i gång på. Visst, det finns sådant som är direkt avtändande för mig, men det innebär inte att jag dömer ut att andra går i gång på det.
    Live and let live är väl lite min devis där.

  • Pussan
    Auditanne skrev 2024-04-03 01:03:37 följande:
    Det är dock inte ett normalt beteende och de flesta kvinnor lär vilja ha en man som uppskattar helheten av dem och inte specifika detaljer likt fötter.

    Och du nämnde inte några andra personer utan sa bara "fixa med mina fötter" så. Du var otydlig, snarare än att jag skulle ha missförstått.
    Javisst. Jag har inte skrivit någonstans att du har missförstått. Jag förtydligade vad jag menade, ifall det var otydligt. (Fast rubriken på tråden är i o f s ¨Vad orsakar fotfetischism/fotkink?¨)

    Men vet du vad? Jag skiter fullständigt i vad som är ¨normalt beteende¨. 
  • Tukt

    Det är väl ofta så att den som står med en kikare på distans. Tror att det lilla utsnitt den visar, är hela sanningen. 
    Är man dessutom intolerant i grunden så är det ju dumt att ens ta ned kikaren. Det går ju leva ett helt liv med små utsnitt ur verkligheten och döma på avstånd.

  • Auditanne
    Pussan skrev 2024-04-05 23:38:13 följande:
    Javisst. Jag har inte skrivit någonstans att du har missförstått. Jag förtydligade vad jag menade, ifall det var otydligt. (Fast rubriken på tråden är i o f s ¨Vad orsakar fotfetischism/fotkink?¨)

    Men vet du vad? Jag skiter fullständigt i vad som är ¨normalt beteende¨. 
    Vilket gör att du får svårare att hitta en normal partner, vilket de flesta människor är. Men whatever, det är ditt liv och inte mitt. 
  • Auditanne
    Anonym (Gltlgölkd) skrev 2024-04-03 20:59:18 följande:

    Du verkar ha snöat in på att personer med fotfetischism enbart skulle se fötterna och inte helheten. Utan att för den skull kunna uttala mig å alla fotfetischisters vägnar, kan jag som manlig, heterosexuell man som uppskattar tjejers fötter berätta att jag definitivt attraheras av hela tjejen och inte enbart hennes fötter.


    Fötterna måste sitta på en tjej jag finner attraktiv och sexig och kan alltså inte vara vilka fötter som helst. En oattraktiv tjejs (subjektivt, förstås) fötter går exempelvis helt bort. Så glöm det där att jag enbart skulle uppskatta fötterna, då en tjej för mig är en helhet med både yttre och inre egenskaper som kan vara tilldragande eller mindre tilldragande.

    Sedan förstår jag inte heller behovet att döma ut andras sexuella preferenser så länge som dessa inte påtvingas en. Det finns massvis med sexuella varianter som är helt ointressanta för just mig, men så länge det handlar om frivilliga handlingar vuxna människor emellan kan jag inte se att jag behöver helt döma ut vad de går i gång på. Visst, det finns sådant som är direkt avtändande för mig, men det innebär inte att jag dömer ut att andra går i gång på det.
    Live and let live är väl lite min devis där.


    Det är snarare du som inte verkar förstå innebörden av ordet "fetisch". Det handlar om ett särskilt intresse för en särskild kroppsdel eller sexuell aktivitet. Detta i sig betyder att andra saker blir mindre viktiga. I annat fall så förlorar ordet sin innebörd och det handlar inte längre om en fetisch.

    Fast grejen är just att en del av er med sexuellt avvikande beteende försöker pådyvla andra er egen livsstil genom att skriva noveller om det härinne.

    Samt försöker övertala oss normala att det är VI som är konstiga, inskränkta, "kristna" och annat dumsnack bara för vi är sunda och inte har lust att ägna oss åt en massa störda beteenden. Sluta med detta om ni inte vill ha mera mothugg. Och respektera att detta är fel forum att äckla sig på med obscena utsagor om ens egna fetischer.
  • Anonym (Nyfiken)
    Auditanne skrev 2024-04-19 03:01:23 följande:
    Det är snarare du som inte verkar förstå innebörden av ordet "fetisch". Det handlar om ett särskilt intresse för en särskild kroppsdel eller sexuell aktivitet. Detta i sig betyder att andra saker blir mindre viktiga. I annat fall så förlorar ordet sin innebörd och det handlar inte längre om en fetisch.

    Fast grejen är just att en del av er med sexuellt avvikande beteende försöker pådyvla andra er egen livsstil genom att skriva noveller om det härinne.

    Samt försöker övertala oss normala att det är VI som är konstiga, inskränkta, "kristna" och annat dumsnack bara för vi är sunda och inte har lust att ägna oss åt en massa störda beteenden. Sluta med detta om ni inte vill ha mera mothugg. Och respektera att detta är fel forum att äckla sig på med obscena utsagor om ens egna fetischer.
    ...eller så slutar du läsa i trådar som du upplever provocerande så är ditt problem löst!
    Ha det bra.
  • Anonym (Dennis)

    Det beror väl på en snedkoppling i hjärnan som gör att man blir konstig.

  • Auditanne
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-04-19 11:15:34 följande:
    ...eller så slutar du läsa i trådar som du upplever provocerande så är ditt problem löst!
    Ha det bra.
    Nej. Jag anmäler alla trådar som inte är i enlighet med de regler som finns härinne. Nån ordning får det allt vara härinne. Detta är en familjevänlig plats och det får man ta hänsyn till som medlem.
Svar på tråden Vad orsakar fotfetischism/fotkink?