Anonym (Anne) skrev 2024-02-19 15:30:00 följande:
Ja, varför ska jag ta ansvar över någon annans handlingar? Jag tar ansvar över mina egna.
Jag gör det som gör mig lycklig. Jag får ligga när jag vill, jag får presenter, bekräftelse och uppmärksamhet när han är med mig. Jag får det allra bästa av honom och slipper leva i en tråkig relation med den trista gråa vardagen med barn, hus, räkningar, städa/tvätta efter honom. Fantastiskt om du frågar mig!
Efter våran roliga stund åker han hem till frun och jag fortsätter med härliga singelliv. Okomplicerat!
Har faktiskt en syster som gör exakt samma sak. Hon träffar och ligger med en gift man. Hennes "man" säger samma sak, frun är på dåligt humör, trött och gnällig och att träffa min syster ger honom lite krydda i livet.
Jag tänker att detta beror på hur ni träffades. Om ni träffades på någon dejtingsajt så är det inte ditt fel. Då hade han ju redan bestämt sig, och hade inte du svarat så hade någon annan kvinna gjort det. Men om du träffade honom t.ex. på en arbetsplats och GICK IN för att förföra honom, fastän du visste att han var gift, så var det fel. (Men han gjorde fortfarande ÄNNU MER fel.)
Själv har jag betydligt mer förståelse när det är kärlek... För en besvarad kärlek kan vara väldigt svår att stå emot. Och har man sedan inte haft mycket av den varan tidigare i livet, har en sur gubbe där hemma, han har en sur tant därhemma, båda håller ihop sina äktenskap endast för barnens skull, för att det blir lättare för dem ju äldre de är när familjen splittras... så kan jag inte se att man är den onda häxan. Eller att han är det onda rövhålet, för att använda det ord som brukar föredras i sådana här debatter... utan då är det mera livets villkor.