• Anonym (Anne)

Ligger med gift man

Jag har skrivit från och till med en man och vi har sexchattat, skickat intima bilder, haft sex, myst osv. Han är generös med gåvor till mig och jag är nöjd.
    Ja, vi har en KK relation. Vi har bara setts hemma hos mig, vilket jag ifrågasatte och då erkänner han att han är gift.. men att hans förhållande är kärlekslöst, de har aldrig sex eller intimitet längre. De har dock hus ihop, barn, djur, hästgård. Han är egenföretagare också och frun har hjälpt där lite..
    Jag har efter fått reda på detta fortsatt att ligga med honom och fortsatt som vanligt. Men nånstans inom finns ett dåligt samvete men ändå slutar jag inte.
    Han är en man i 40 års åldern i Skåne.

• Svar på tråden Ligger med gift man
  • Agda90
    Hysteri skrev 2024-02-18 17:47:12 följande:

Ok. Bra för dig förmodar jag? Vill du ha en medalj ryggdunk eller vad är syftet med tråden?

Syftet med tråden är väl att få bekräftelse att man hon inte gör något fel utan fokuserar på sin lycka. 

I min värld är det dock inga bra människor som medvetet ger sig in i något och skadar andra (den bedragba tönkenrjag på och barn).
    Det är så sjukt mycket ursäkter och noll ansvarstagande. Tråkigt. Synd att så många saknar vettig moral. 
  • Anonym (Anne)
    Agda90 skrev 2024-02-19 14:32:48 följande:
    Syftet med tråden är väl att få bekräftelse att man hon inte gör något fel utan fokuserar på sin lycka. 

I min värld är det dock inga bra människor som medvetet ger sig in i något och skadar andra (den bedragba tönkenrjag på och barn).
    Det är så sjukt mycket ursäkter och noll ansvarstagande. Tråkigt. Synd att så många saknar vettig moral. 
    Ja, varför ska jag ta ansvar över någon annans handlingar? Jag tar ansvar över mina egna. 
    Jag gör det som gör mig lycklig. Jag får ligga när jag vill, jag får presenter, bekräftelse och uppmärksamhet när han är med mig. Jag får det allra bästa av honom och slipper leva i en tråkig relation med den trista gråa vardagen med barn, hus, räkningar, städa/tvätta efter honom. Fantastiskt om du frågar mig!
    Efter våran roliga stund åker han hem till frun och jag fortsätter med härliga singelliv. Okomplicerat!
    Har faktiskt en syster som gör exakt samma sak. Hon träffar och ligger med en gift man. Hennes "man" säger samma sak, frun är på dåligt humör, trött och gnällig och att träffa min syster ger honom lite krydda i livet.
  • Anonym
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-19 15:30:00 följande:
    Ja, varför ska jag ta ansvar över någon annans handlingar? Jag tar ansvar över mina egna. 
    Jag gör det som gör mig lycklig. Jag får ligga när jag vill, jag får presenter, bekräftelse och uppmärksamhet när han är med mig. Jag får det allra bästa av honom och slipper leva i en tråkig relation med den trista gråa vardagen med barn, hus, räkningar, städa/tvätta efter honom. Fantastiskt om du frågar mig!
    Efter våran roliga stund åker han hem till frun och jag fortsätter med härliga singelliv. Okomplicerat!
    Har faktiskt en syster som gör exakt samma sak. Hon träffar och ligger med en gift man. Hennes "man" säger samma sak, frun är på dåligt humör, trött och gnällig och att träffa min syster ger honom lite krydda i livet.
    Precis så.
    Den som avlagt löften har ansvar,  ingen annan. 
  • Anonym (samma)
    Men att du ska få ha det liv du vill ha är mindre viktigt än att denna okända kvinna ska få som hon vill i sitt liv, förstår du väl. Du måste ha ett ansvarstagande för henne och prioritera bort dig själv. Annars är man en egoistisk narcissist-psykopat.
  • Anonym
    Anonym (samma) skrev 2024-02-19 15:36:37 följande:
    Men att du ska få ha det liv du vill ha är mindre viktigt än att denna okända kvinna ska få som hon vill i sitt liv, förstår du väl. Du måste ha ett ansvarstagande för henne och prioritera bort dig själv. Annars är man en egoistisk narcissist-psykopat.
    Haha,  skämtare där!
  • Anonym (XXX)
    Jag tänker att detta beror på hur ni träffades. Om ni träffades på någon dejtingsajt så är det inte ditt fel. Då hade han ju redan bestämt sig, och hade inte du svarat så hade någon annan kvinna gjort det. Men om du träffade honom t.ex. på en arbetsplats och GICK IN för att förföra honom, fastän du visste att han var gift, så var det fel. (Men han gjorde fortfarande ÄNNU MER fel.)

Själv har jag betydligt mer förståelse när det är kärlek... För en besvarad kärlek kan vara väldigt svår att stå emot. Och har man sedan inte haft mycket av den varan tidigare i livet, har en sur gubbe där hemma, han har en sur tant därhemma, båda håller ihop sina äktenskap endast för barnens skull, för att det blir lättare för dem ju äldre de är när familjen splittras... så kan jag inte se att man är den onda häxan. Eller att han är det onda rövhålet, för att använda det ord som brukar föredras i sådana här debatter... utan då är det mera livets villkor. 
  • Anonym (Huldran)
    Problem uppstår när någon av parterna i din relation börjar få känslor för den andre. Anta att mannen du träffar en dag säger till dig att han vill leva med dig och skiljas från sin fru. Då kommer du att känna ansvar för att deras äktenskap går i kras.

När jag hade ett förhållande med en gift man så gjorde jag från början klart för honom att vårt förhållande inte fick påverka hans familj, något han då sa var helt okey, det skulle aldrig ske, men efter en tid så började han ändå tala om en framtid med mig. Då bestämde jag mig för att avsluta affären. Det var jättejobbigt eftersom jag hade känslor för honom.

Våra vägar skildes och vad jag vet lever han  fortfarande med sin fru. Jag känner ingen skuld gentemot hans fru men jag har dåligt samvete gentemot mannen som nog kände sig lurad.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Huldran) skrev 2024-02-19 16:16:58 följande:
    Problem uppstår när någon av parterna i din relation börjar få känslor för den andre. Anta att mannen du träffar en dag säger till dig att han vill leva med dig och skiljas från sin fru. Då kommer du att känna ansvar för att deras äktenskap går i kras.

När jag hade ett förhållande med en gift man så gjorde jag från början klart för honom att vårt förhållande inte fick påverka hans familj, något han då sa var helt okey, det skulle aldrig ske, men efter en tid så började han ändå tala om en framtid med mig. Då bestämde jag mig för att avsluta affären. Det var jättejobbigt eftersom jag hade känslor för honom.

Våra vägar skildes och vad jag vet lever han  fortfarande med sin fru. Jag känner ingen skuld gentemot hans fru men jag har dåligt samvete gentemot mannen som nog kände sig lurad.
    Ett vanligare scenario är dock att mannen intalar sin älskarinna att han inte älskar sin fru längre, att de inte har haft sex på flera år, och att de bara håller ihop tills barnen blir lite större och klarar en skilsmässa bättre. Just nu är även historian om att det gifta (eller samboende) paret måste fortsätta bo ihop tills bopriserna stiger igen, för att inte förlora så mycket på husförsäljningen, vanlig. 

I själva verket har mannen inte en tanke på att skiljas, utan vill bara ha "a little bit on the side" som de kallar det i England... och inte sällan blir frun med barn igen.

Din älskare ville i alla fall vara lojal emot dig. Jag vet faktiskt inte vad som är värst: en man som är otrogen mot sin fru och samtidigt även ljuger och lurar älskarinnan, eller en man som är otrogen mot sin fru men i alla fall är beredd att vara lojal med älskarinnan...
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Förstår verkligen att han inte har något intresse av något seriöst med en sån som dig! Du är ju verkligen inget flickvänsmaterial!

Då är det "enklare" att köpa sex av dig än att springa och ragga horor på Malmskillnadsgatan. Trist för frun bara.

Självklart SKA du ha extremt dåligt samvete, annars är det nåt som inte stämmer med dig.

• Xenia
    Jag undrar hur ni blev uppfostrade egentligen eftersom ni bägge har samma dåliga moral. Här gäller det bara njutning för MIG, att andra drabbas struntar ni i.

Man ska inte göra mot andra vad man inte vill uppleva själv. Men jag antar att du inte brytt dig om den man du bodde ihop med var otrogen med andra? 

Eftersom det bara handlar om sex och uppmärksamhet, så borde det ju gå lika bra med en obunden man. 

Om nu vissa män har två kvinnor (frun/sambon och älskarinnan) så blir ju andra män utan. Låter orättvist och opraktiskt.
  • Anonym (XXX)
    Xenia skrev 2024-02-19 16:38:48 följande:
    Om nu vissa män har två kvinnor (frun/sambon och älskarinnan) så blir ju andra män utan. Låter orättvist och opraktiskt.
    Detta beror gissningsvis på, att de män som kan få både fruar och älskarinnor är mer attraktiva än de män som varken kan få det ena eller det andra. Kvinnorna (i alla fall älskarinnorna, även om fruarna också ofta förstår innerst inne att det är så det blir, om man fångar en attraktiv man) delar hellre på en attraktiv man än har en oattraktiv man för sig själv. I alla fall tills kvinnan fyllt 35. Då kan den oattraktive mannen duga för Familjen AB, innan det blir för sent helt och hållet...
  • Anonym (samma)
    Jag undrar hur ni blev uppfostrade egentligen eftersom ni bägge har samma dåliga moral. Här gäller det bara njutning för MIG, att andra drabbas struntar ni i.

Man ska inte göra mot andra vad man inte vill uppleva själv. Men jag antar att du inte brytt dig om den man du bodde ihop med var otrogen med andra? 

Eftersom det bara handlar om sex och uppmärksamhet, så borde det ju gå lika bra med en obunden man. 

Fast TS har inte varit otrogen själv så du får ju jämföra med rätt sak. Du får fråga TS om hon inte brytt sig om någon annan kvinna accepterar hennes partner som älskare.
  • Anonym (Huldran)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-19 16:24:05 följande:
    Ett vanligare scenario är dock att mannen intalar sin älskarinna att han inte älskar sin fru längre, att de inte har haft sex på flera år, och att de bara håller ihop tills barnen blir lite större och klarar en skilsmässa bättre. Just nu är även historian om att det gifta (eller samboende) paret måste fortsätta bo ihop tills bopriserna stiger igen, för att inte förlora så mycket på husförsäljningen, vanlig. 

I själva verket har mannen inte en tanke på att skiljas, utan vill bara ha "a little bit on the side" som de kallar det i England... och inte sällan blir frun med barn igen.

Din älskare ville i alla fall vara lojal emot dig. Jag vet faktiskt inte vad som är värst: en man som är otrogen mot sin fru och samtidigt även ljuger och lurar älskarinnan, eller en man som är otrogen mot sin fru men i alla fall är beredd att vara lojal med älskarinnan...
    Jag tror att det är en skillnad mellan män och kvinnor som bara vill ha sex och de som faktiskt är dragna till varandra även på andra plan. Man kan känna kärlek till flera än en. I mitt fall var vi förälskade i varandra, mannen älskade sin fru men började få starkare känslor för mig. Han uttryckte aldrig att han var missnöjd med sin fru. tvärtom berättade han om hur mycket han älskade henne. Han hade säkert väldigt dåligt samvete. Nu avslutade jag det hela för att han inte skulle behöva välja en av oss. 

• Anonym (H)

Att två syskon gör precis samma sak och ligger med en annans man tyder på att föräldrarna misslyckats med att uppfostrat sina döttrar till att bli empatiska och snälla människor. Ser bara TS har ett enda stort ego som dessutom skadar andra. 

Man kan ju hoppas att den dagen någon av systrarna träffar en partner dom är upp över öronen förälskad i, råkar träffa en man som är otrogen. Så slipper en snäll och empatisk kvinna som vill vara trogen uppleva otrohet. Det förtjänar dom faktiskt att få känna på hur det känns att bli sviken av någon dom älskar och litar på. 
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-02-19 16:37:35 följande:

Förstår verkligen att han inte har något intresse av något seriöst med en sån som dig! Du är ju verkligen inget flickvänsmaterial!

Då är det "enklare" att köpa sex av dig än att springa och ragga horor på Malmskillnadsgatan. Trist för frun bara.

Självklart SKA du ha extremt dåligt samvete, annars är det nåt som inte stämmer med dig.

Har du inte läst tråden? Det är JAG som inte vill ha något seriöst. JAG vill inte ha honom som min partner, absolut inte.
    Han köper inte sex. Vi har sex på bådas villkor, det finns samtycke och respekt.
    Han vill heller inga lämna frun, han vill fortsätta leva med henne. Jag föredrar faktiskt att han fortfarande är gift. 
    Om jag någon gång väljer att ha en seriös relation så ska den mannen såklart vara singel.
    Jag inte ute efter att "vinna" honom, jag vill bara ha honom som kk.
  • Dimisi
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-13 16:12:41 följande:
    Men tycker ändå synd om henne lite 
    Gör du? På vilket sätt? 

Hade du tyckt synd om henne även om hon visste att hennes man har en älskarinna?
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-02-19 23:16:41 följande:
    Att två syskon gör precis samma sak och ligger med en annans man tyder på att föräldrarna misslyckats med att uppfostrat sina döttrar till att bli empatiska och snälla människor. Ser bara TS har ett enda stort ego som dessutom skadar andra. 

Man kan ju hoppas att den dagen någon av systrarna träffar en partner dom är upp över öronen förälskad i, råkar träffa en man som är otrogen. Så slipper en snäll och empatisk kvinna som vill vara trogen uppleva otrohet. Det förtjänar dom faktiskt att få känna på hur det känns att bli sviken av någon dom älskar och litar på. 
    Det är också mysigt  med folk som önskar olycka över andra. Sekundhämndlysten är vad du verkar vara.

Varför tror du att en "snäll och empatiskt kvinna" skulle slippa otrohet för att ditt tilltänkta offer skulle få erfara det?
    Är det reslutlatet av ett misslyckat räkneexempel eller?
  • Anonym (samma)
    Anonym (H) skrev 2024-02-19 23:16:41 följande:

Fast TS har inte svikit någon hon älskar så nej den håller inte. Jämför med rätt sak om ni nu vill andra illa, TS ska isåfall känna hur det känns att andra kvinnor kan tänka sig ligga med hennes svekfulla man
Svar på tråden Ligger med gift man