• Anonym (Ylva)

    Han har ljugit i 1 år

    Jag har träffat en kille i ganska exakt 1 år. Han har 2 barn sedan tidigare och jag har 1 barn. 


    Under hela det här året har han umgåtts väldigt mycket med sitt ex (tillsammans med deras barn) haft en dålig magkänsla och han har då sagt ?Jag lovar dig att allting bara handlar om barnen, är för barnens skull?. Jag köpte det. Jag litade på han. 


    På jul valsade han att fira jul med henne och barnen, istället för att styra ihop en jul med mig och alla barn.
    Fråhade efter det: Kan jag få kolla i din telefon? Vilket jag fick. Där har hans ex hela tiden i 1 år skrivit väldigt mycket opassande saker. Bland annat: Jag saknar dig, jag kan bara tänka på dig. Vill du bli min igen nu när jag är så snäll och ger dig 30 000 tusen och en bil? 


    Hon har även frågat om dom ska flytta ihop igen, bo på hotell semester samt frågat framför barnen ?Varför sover du inte över här??.
    Min kille har alltså i 1 års tid ljugit mig rakt upp i ansiktet och umgåtts med sitt ex som raggar på han..

    Till råga på det så klargjorde jag att jag är helt emot droger i början på våran relation. Han sa till mig att han skulle aldrig ta droger. Nu erkände han precis att han under det här året tagit kokain bakom min rygg 4 gånger (vad han säger).

    Jag är så trött på människor som ljuger, det minsta man kan göra för sin partner är att vara ärlig. Tycker jag :(

  • Svar på tråden Han har ljugit i 1 år
  • Anonym (K)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-02-14 14:32:00 följande:

    Jag sa att jag inte kan gå vidare och se en framtid med någon som ljugit under hela våran relation, att relationer bygger på tillit och min är trasig.

    Men han försöker övertala mig att vara med honom igen och skriver varje dag att han älskar mig. Men sagt minst 7 gånger senaste veckorna att jag inte vill längre.


    Varför blockar du inte idioten bara?!
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-02-16 08:01:39 följande:
    Håller med om vad du skriver om relationens längd, smsen och julfirande.
    Du har såklart rätt till din åsikt, men att ta kokain 4 gånger på ett år är ingenting. Inget missbruk, ingen man kan tala om som att han "använder droger".
    Hade du lämnat en kärlek enkom pga att hen tagit 4 glas alkohol under ett år också? Fullt jämförbart hälsomässigt.
    Fast att ljuga om det till sin partner är fel. Att bara utelämna informationen att han drog en lina på en fest är fel om man som par bestämt att man ska hålla reda på allt som passerar kroppen på varandra.
  • Anonym
    Anonym (Pp) skrev 2024-02-16 08:14:07 följande:

     


    🧐 och du slängde inte ut han när han knarkar är ju fan barn med i bilden. Eller du kanske vill att ditt barn ska va med en kola torsk ?
    nä kasta ut han nu och ta ett snack med soc 


    Jag tror verkligen inte att något barn var närvarande under de 4 gångerna.
    Ser du någon annan eller dig själv som alkis för att ni dricker vin 4 ggr under ett år?
  • Anonym (K)
    Anonym skrev 2024-02-16 08:56:13 följande:
    Jag tror verkligen inte att något barn var närvarande under de 4 gångerna.
    Ser du någon annan eller dig själv som alkis för att ni dricker vin 4 ggr under ett år?
    Rätt stor skillnad på vin och kokain då....
  • Anonym (Pp)
    Anonym skrev 2024-02-16 08:56:13 följande:
    Jag tror verkligen inte att något barn var närvarande under de 4 gångerna.
    Ser du någon annan eller dig själv som alkis för att ni dricker vin 4 ggr under ett år?

     


    alkohol och kokain är helt två olika saker 
    Så denna diskussion kan vi lägga ner 

  • EpicF

    Anonym (jaha): Eftersom du vet vad det hjärtat betyder så måste antigen vara personen som skickade meddelandet eller exet. Jag gissar på det första, eftersom det enbart är han som vet vad han menade med hjärtat. 

  • Anonym (jaha)
    EpicF skrev 2024-02-16 10:48:40 följande:

    Anonym (jaha): Eftersom du vet vad det hjärtat betyder så måste antigen vara personen som skickade meddelandet eller exet. Jag gissar på det första, eftersom det enbart är han som vet vad han menade med hjärtat. 


    /facepalm
  • Anonym (Psss)
    Anonym (bra) skrev 2024-02-14 14:40:41 följande:
    Det enda som är fel i detta är att han använder droger. Det är ju helt oacceptabelt.

    Att fira jul ihop med alla barnen när ni knappt träffats ett år ens tycker jag var klokt att ni inte gjorde. Efter så kort tid så har man ju knappt presenterat barnen ens. Och att fira med ex och barn efter en separation kan också vara helt normalt. 

    Och vad hans ex skriver betyder ju inget egentligen , utan det viktiga är väl vad han svarat på hennes meddelanden?

    Men som sagt, drogerna skulle vara avgörande för mig, och jag skulle dumpa honom direkt. Och vara väldigt glad att jag inte tvingade mitt barn att fira jul med honom (både för att han använder droger, och även för att det inte höll mer än ett år mellan er vilket tyder på att det inte var seröst nog att introducera barnen för varandra).
    Eftersom att han umgås med henne så ofta så är det självklart viktigt hur exet beter sig. Man tar ju för givet stt det ska vara enbart för barnens skull och på en helt vänskaplig nivå. Nu framgår det plötsligt att hon vill mycket mera och dessutom ständigt ger uttryck för det. Då bör relationen naturligtvis dras ner på ett absolut minimum. Man kan fira jul och födelsedagar men allt annat ska så klart markeras mot exet tydligt.

    Tycker pojkvännen gör fel. Ham är i en ny relation och borde ha markerat extremt tydligt mot exet. Både säga till men självklart också markera genom att dra ner på umgänget. Man måste inte hänga hela tiden bara för att man har barn ihop. Speciellt inte om exet vill mer. Tvärtom är det kanske bra för exet också att de drar ner så hon får chans att komma över honom.  

    IInte skulle man låta pojkvännen umgås med någon annan tjejkompis som limmar på honom hela ttiden. 
  • Anonym (jaha)
    EpicF skrev 2024-02-16 12:25:27 följande:

    Anonym (jaha): Så vad betydde hjärtana för dig? Varför skickade du de? 


    Kom tillbaka när du lärt dig diskutera som en vuxen.
  • EpicF
    Anonym (jaha) skrev 2024-02-16 12:29:43 följande:
    Kom tillbaka när du lärt dig diskutera som en vuxen.
    Är svårt att svara på frågan? Eller vet du inte varför du skickade hjärtan till ditt ex samtidigt som du var tillsammans med ts? 

    Lika bra att du bev dumpad. 
  • EpicF
    Anonym (jaha) skrev 2024-02-16 12:29:43 följande:
    Kom tillbaka när du lärt dig diskutera som en vuxen.
    Är svårt att svara på frågan? Eller vet du inte varför du skickade hjärtan till ditt ex samtidigt som du var tillsammans med ts? 

    Lika bra att du bev dumpad.
  • Anonym
    Anonym (Pp) skrev 2024-02-16 08:59:42 följande:

     


    alkohol och kokain är helt två olika saker 
    Så denna diskussion kan vi lägga ner 


    Ja, det är två olika saker men alkohol och "resten av alla droger" är inte två olika saker.
    Alkohol är en farlig drog, precis som kokain.

    Att skriva att någon är en knarkare och kolatorsk som inte borde få träffa sitt barn om någon som endast vid 4 tillfällen/år tagit en lina på fest, är rätt elakt.
    Det blir lite hycklande om man samtidigt inte tycker att någon som druckit vid 4 tillfällen/år är en alkis som borde få sina barn placerade.
Svar på tråden Han har ljugit i 1 år