• Anonym (L)

    Ljuger

    Vad tycker ni om tjejer som ljuger att de tar ppiller för att bli på smällen?

  • Svar på tråden Ljuger
  • Anonym (Wtf)

    Jag blir paff av alla bortförklaringar från kvinnorna i denna tråd. Att det är bägges ansvar att skydda sig gör det inte ok att ljuga om att man äter p-piller fast man inte gör det. Det kan ALDRIG UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER försvaras. Att det är bägges ansvar att det inte blir en oönskad graviditet är en annan sak.

  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (M) skrev 2024-02-20 15:02:39 följande:
    Han kom med te och pillren samtidigt, kvinnan var upptagen av sina studier, om det är samma historia jag läst förut på forumet
    Stämmer och ja, han erkände. 

    Tog test 3 ggr på mvc (med jämna mellanrum) som visade negativt. Kände att nåt var "fel". Köpte sedan test på apoteket och pressbyrån som båda var positiva. Det var fel på mvc testen visade det sig. Fick veta i v 20. Så det var inget att fundera på mer än att livet inte blev som jag tänkt. 

    När det gäller frågeställningen i ts så tycker jag det är fruktansvärt. Det är ngt jag och ingen jag känner skulle göra. Ovanligt?

    Men att jämföra med våldtäkt är nog det värsta och vidrigaste jag någonsin läst under alla mina år här på
    FL!

    FY F*N HELT ENKELT! Ofattbart!
  • Anonym (Äckliga)

    Det är ett riktigt äckligt beteende som är ett bevis på hur otroligt primitiva kvinnor kan vara. De bara måste avla, oavsett pris. Man skäms som kvinna. 

  • Anonym (JB)

    Vilken sjuk jävel!! Du lämnade honom väl??


    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-02-20 17:49:16 följande:
    Han som gav mig pillren då jag var fullständigt inne i en utbildning och pluggade typ dygnet runt. Han sa att det var för att jag inte skulle missa eftersom jag var så fokuserad på mitt drömjobb. Vilket jag tyvärr aldrig kunde jobba med. Men just då tyckte jag det var gulligt och omtänksamt.

    Han erkände på BB.
  • Anonym (Tjipp)
    Anonym (Äckliga) skrev 2024-02-20 18:06:19 följande:

    Det är ett riktigt äckligt beteende som är ett bevis på hur otroligt primitiva kvinnor kan vara. De bara måste avla, oavsett pris. Man skäms som kvinna. 


    Intressant nog är det  samma drift som får män att helt tappa huvudet och strunta i kondomen (dvs: måste knulla... nuuuu....). Men enbart kvinnor avkrävs ansvaret. Tjohej 2024! 
  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (JB) skrev 2024-02-20 18:44:19 följande:

    Vilken sjuk jävel!! Du lämnade honom väl??


    Hade ingen kontakt efter BB tiden. Varit ensam mamma på heltid i över 20 år nu.
  • Anonym (JB)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-02-20 22:18:05 följande:
    Hade ingen kontakt efter BB tiden. Varit ensam mamma på heltid i över 20 år nu.
    Han ville inte ha barnet, han gick bara igång på att göra någon på smällen? Eller?
  • Anonym (JB)
    Anonym (Äckliga) skrev 2024-02-20 18:06:19 följande:

    Det är ett riktigt äckligt beteende som är ett bevis på hur otroligt primitiva kvinnor kan vara. De bara måste avla, oavsett pris. Man skäms som kvinna. 


    Det är väl oftast män som desperat vill avla?? Såpass att de inte ens tänker på att de faktiskt avlar.
  • Anonym (Mia2)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-20 17:53:24 följande:

    Jag blir paff av alla bortförklaringar från kvinnorna i denna tråd. Att det är bägges ansvar att skydda sig gör det inte ok att ljuga om att man äter p-piller fast man inte gör det. Det kan ALDRIG UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER försvaras. Att det är bägges ansvar att det inte blir en oönskad graviditet är en annan sak.


    Ser inte att någon försvarar kvinnor som ljuger och inte heller bortförklaringar. Däremot många som påtalar mannens eget ansvar för sitt sexliv. 


    Och det är inte en annan sak att båda är ansvariga, tvärtom det är högst relevant. För samtidigt som det är helt förkastligt att ljuga om preventivmedel så är det lika förkastligt av mannen att inte ta ansvar för sitt eget sexliv utan han lägger det ansvaret på någon annan. Vill man absolut inte ha barn, ta ansvar för det själv. 

  • Anonym (Mia2)
    Anonym (Äckliga) skrev 2024-02-20 18:06:19 följande:

    Det är ett riktigt äckligt beteende som är ett bevis på hur otroligt primitiva kvinnor kan vara. De bara måste avla, oavsett pris. Man skäms som kvinna. 


    Jag hoppas män som inte tar eget ansvar för sitt sexliv skäms lika mkt som kvinnor som ljuger om preventivmedel. 


    När det gäller att vilja avla/ha sex så är det nog fler män som inte kan hålla sig. 

  • Anonym (Man)
    Anonym (Mia2) skrev 2024-02-21 11:56:49 följande:

    Ser inte att någon försvarar kvinnor som ljuger och inte heller bortförklaringar. Däremot många som påtalar mannens eget ansvar för sitt sexliv. 


    Och det är inte en annan sak att båda är ansvariga, tvärtom det är högst relevant. För samtidigt som det är helt förkastligt att ljuga om preventivmedel så är det lika förkastligt av mannen att inte ta ansvar för sitt eget sexliv utan han lägger det ansvaret på någon annan. Vill man absolut inte ha barn, ta ansvar för det själv. 


    Fast jag förstår ju mannen som litar på att en kvinna som säger att hon äter P piller verkligen gör det om dom är i en relation. Skulle du säga samma till en kvinna som litar på att mannen som använder kondom men stuckit hål på den eller tar av den under akten?
  • molly50

    Jag tycker det är fruktansvärt att ljuga om en sådan sak.
    Jag skäms för att vara kvinna när jag hör talas om kvinnor som gör så.
    Men jag tycker det är lika illa med män som tar av kondomen eller sticker hål på den.
    Båda har lika stort ansvar för att skydda sig om man inte vill ha barn.
    Men lever man i en relation så förstår jag ju att man litar på att man är ärliga mot varandra om sådana saker.

  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-02-21 13:36:31 följande:

    Jag tycker det är fruktansvärt att ljuga om en sådan sak.
    Jag skäms för att vara kvinna när jag hör talas om kvinnor som gör så.
    Men jag tycker det är lika illa med män som tar av kondomen eller sticker hål på den.
    Båda har lika stort ansvar för att skydda sig om man inte vill ha barn.
    Men lever man i en relation så förstår jag ju att man litar på att man är ärliga mot varandra om sådana saker.


    Klokt sammanfattat av dig och håller med dig. Att skaffa barn ska vara ett gemensamt beslut där båda föräldrarna har en önskan att bli föräldrar. Har inga åsikter om dom som väljer att skaffa barn på egen hand så länge dom gör det på rätt sätt.
  • Anonym (Mia2)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-21 13:28:28 följande:
    Fast jag förstår ju mannen som litar på att en kvinna som säger att hon äter P piller verkligen gör det om dom är i en relation. Skulle du säga samma till en kvinna som litar på att mannen som använder kondom men stuckit hål på den eller tar av den under akten?

    Jag diskuterar utifrån tillfälliga relationer. Är man tillsammans stadigvarande då ska man kunna lita på varandra, och jag tar för givet att man även pratar om ev barn, och hur man ser på ev graviditet och abort. 


    Kondom är ju ett preventivmedels som syns, så där är det knepigare. Men vill man som kvinna verkligen inte bli gravid så tycker jag att man själv tar ansvar för det och inte litar på kondom till 100%. 


     

  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-02-21 15:12:24 följande:
    Klokt sammanfattat av dig och håller med dig. Att skaffa barn ska vara ett gemensamt beslut där båda föräldrarna har en önskan att bli föräldrar. Har inga åsikter om dom som väljer att skaffa barn på egen hand så länge dom gör det på rätt sätt.
    Absolut! Så är det.

    Men har också erfarenheter av män som förväntat sig att jag ska vara den som står för skyddet då de anser att det inte är skönt med kondom.
    Det tycker jag inte heller är ok.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-02-21 20:10:51 följande:
    Absolut! Så är det.

    Men har också erfarenheter av män som förväntat sig att jag ska vara den som står för skyddet då de anser att det inte är skönt med kondom.
    Det tycker jag inte heller är ok.
    Det håller jag med om att ansvaret är bådas lika mycket. Och är det en tillfällig förbindelse tycker jag kondom är självklart. Men i dom relationer jag haft där kvinnan haft P piller har vi kört utan och jag har litat på henne fullständigt. Visst finns risk för graviditet ändå, men en helt annan sak än om det sker genom att luras.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-02-21 22:09:59 följande:
    Det håller jag med om att ansvaret är bådas lika mycket. Och är det en tillfällig förbindelse tycker jag kondom är självklart. Men i dom relationer jag haft där kvinnan haft P piller har vi kört utan och jag har litat på henne fullständigt. Visst finns risk för graviditet ändå, men en helt annan sak än om det sker genom att luras.
    Är man i en relation så är det ju en annan sak. Då ska man kunna lita på varandra.
    Men är det en tillfällig förbindelse så tycker jag att kondom ska vara en självklarhet.
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2024-02-21 22:23:13 följande:
    Är man i en relation så är det ju en annan sak. Då ska man kunna lita på varandra.
    Men är det en tillfällig förbindelse så tycker jag att kondom ska vara en självklarhet.
    Instämmer
  • Anonym (s)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-02-20 22:18:05 följande:
    Hade ingen kontakt efter BB tiden. Varit ensam mamma på heltid i över 20 år nu.
    Men vilken sjuk jävel! Så först lurade han dig till att bli gravid, erkänner det på BB för att sedan lämna och inte vilja vara med sitt barn. Varför lurade han dig till att bli gravid när han sen inte tar ansvar och är en riktig pappa? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mia2) skrev 2024-02-21 11:56:49 följande:

    Ser inte att någon försvarar kvinnor som ljuger och inte heller bortförklaringar. Däremot många som påtalar mannens eget ansvar för sitt sexliv. 


    Och det är inte en annan sak att båda är ansvariga, tvärtom det är högst relevant. För samtidigt som det är helt förkastligt att ljuga om preventivmedel så är det lika förkastligt av mannen att inte ta ansvar för sitt eget sexliv utan han lägger det ansvaret på någon annan. Vill man absolut inte ha barn, ta ansvar för det själv. 


    Jag håller med om att det är en annan sak. Att ljuga och bedra någon blir inte ett dugg bättre oavsett om den som blir lurad är oansvarig eller ej. Det är ett stort svek det handlar om, inte om vilka risker man accepterar.
Svar på tråden Ljuger