• Anonym (Gift)

    Hon sexchattar med unga män

    Jag och min fru är ett par i 40-45-årsåldern har familj ihop. Vårt sexliv är helt vanligt bra i mitt tycke. Men nu så har jag kommit på henne med att sexchatta med unga undergivna killar på en sexsajt. 


    Hon hade glömt att logga ut från sin mobil och jag skulle låna den för att göra en sak. Så ser jag alltså att hon är inloggad på en sexsajt där hon skriver med unga män och väldigt utförligt beskriver hur hon vill dominera dem på olika vis. Killar som är i en ålder på 22-28 år gamla sitter hon alltså och skriver såhär med. Det verkar bara vara sexchattande och inga skriverier om att ses i verkligheten. En av killarna skriver som att han är kär i henne. 


    Jag känner mig alldeles chockad då jag trodde att vår relation var bra och inte hade en aning om denna sida hos henne. Jag är själv inte intresserad av den typen av sex utan mer traditionell. Jag har inte tagit upp det med henne än och vet inte ens hur jag ska göra det på tal då det känns så skamligt på nåt sätt. 

  • Svar på tråden Hon sexchattar med unga män
  • Anonym (Volvo)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 15:03:00 följande:
    Hjälper inte TS mer än att han ser att andra män också ser att det är skillnad beroende på om man är man eller kvinna. Det anses vara busigt och oskyldigt, lite spännande, när en kvinna gör sånt.
    Visa mig EN sån tråd där det står exakt detta
  • Anonym (IW)
    Anonym (Jodå) skrev 2024-02-20 15:18:34 följande:
    Det var tydligen ett antal som reagerade på skillnaden hur liknande trådar behandlas beroende på kön.

    Helt plötsligt är det viktigaste i tråden att man håller sig till ämnet. Vilket fokus du har i just den här tråden! 
    Jaha så att man inte svarar ts utan tar upp något annat i andra trådar rättfärdigar att ni gör det? då är ni ju inte bättre än dom då!
    Då gör ju ni likadant!
    Ni klagar på kvinnor men stöttar inte mannen som startat tråden.
    Du tycker att det är ok?
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (IW) skrev 2024-02-20 17:23:17 följande:
    Jaha så att man inte svarar ts utan tar upp något annat i andra trådar rättfärdigar att ni gör det? då är ni ju inte bättre än dom då!
    Då gör ju ni likadant!
    Ni klagar på kvinnor men stöttar inte mannen som startat tråden.
    Du tycker att det är ok?
    Ja
  • Anonym (IW)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 15:03:00 följande:
    Hjälper inte TS mer än att han ser att andra män också ser att det är skillnad beroende på om man är man eller kvinna. Det anses vara busigt och oskyldigt, lite spännande, när en kvinna gör sånt.
    Står det någonstans i tråden att det är busigt och oskyldigt när en kvinna gör det?
    Du har inte ens svarat mannen som startat tråden.
    Du har inte på något sätt stöttat mannen som chockad, varför inte?
    det enda du fick med var att kvinnor skulle reagerat annorlunda.
    Vad i ts inlägg gör att han bli gladare över att se att det skulle ha varit skillnad om
    det varit tvärtom? 
    vad är det du menar?
    Hans fru sexchattar och du anser att han skulle vara behjälpt av att se att du anser att hade det varit tvärtom hade det varit annorlunda.
    Varför inte komma med lite stöttning då istället till mannen?
    Vad är det som gör att du tycker att det viktigaste för honom är att veta att andra
    män skulle se skillnad om han gjort det istället för frun.
    Var det den bästa stöttning till honom du kunde ge?
    Ja men då kanske det känns bättre nu då?
  • Anonym (IW)
    Anonym (Jodå) skrev 2024-02-20 17:26:12 följande:
    Ja
    Så det var viktigare att säga att det är annorlunda för kvinnor än att stötta mannen och säga något vettigt till honom?
    Ok då ska nog inte dina vänner vända sig till dig med problem.
    Då får dom höra något om kvinnor istället!
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (IW) skrev 2024-02-20 17:35:47 följande:
    Står det någonstans i tråden att det är busigt och oskyldigt när en kvinna gör det?
    Du har inte ens svarat mannen som startat tråden.
    Du har inte på något sätt stöttat mannen som chockad, varför inte?
    det enda du fick med var att kvinnor skulle reagerat annorlunda.
    Vad i ts inlägg gör att han bli gladare över att se att det skulle ha varit skillnad om
    det varit tvärtom? 
    vad är det du menar?
    Hans fru sexchattar och du anser att han skulle vara behjälpt av att se att du anser att hade det varit tvärtom hade det varit annorlunda.
    Varför inte komma med lite stöttning då istället till mannen?
    Vad är det som gör att du tycker att det viktigaste för honom är att veta att andra
    män skulle se skillnad om han gjort det istället för frun.
    Var det den bästa stöttning till honom du kunde ge?
    Ja men då kanske det känns bättre nu då?
    Försöker du anspela på dåligt samvete för att man kommenterar en tråd på ett anonymt forum?
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (IW) skrev 2024-02-20 17:38:44 följande:
    Så det var viktigare att säga att det är annorlunda för kvinnor än att stötta mannen och säga något vettigt till honom?
    Ok då ska nog inte dina vänner vända sig till dig med problem.
    Då får dom höra något om kvinnor istället!
    Varför sitter du och gissar om mina vänner?
  • Tukt
    Anonym (Gift) skrev 2024-02-20 09:35:11 följande:
    Hon sexchattar med unga män

    Jag och min fru är ett par i 40-45-årsåldern har familj ihop. Vårt sexliv är helt vanligt bra i mitt tycke. Men nu så har jag kommit på henne med att sexchatta med unga undergivna killar på en sexsajt. 


    Hon hade glömt att logga ut från sin mobil och jag skulle låna den för att göra en sak. Så ser jag alltså att hon är inloggad på en sexsajt där hon skriver med unga män och väldigt utförligt beskriver hur hon vill dominera dem på olika vis. Killar som är i en ålder på 22-28 år gamla sitter hon alltså och skriver såhär med. Det verkar bara vara sexchattande och inga skriverier om att ses i verkligheten. En av killarna skriver som att han är kär i henne. 


    Jag känner mig alldeles chockad då jag trodde att vår relation var bra och inte hade en aning om denna sida hos henne. Jag är själv inte intresserad av den typen av sex utan mer traditionell. Jag har inte tagit upp det med henne än och vet inte ens hur jag ska göra det på tal då det känns så skamligt på nåt sätt. 


    Det är ju bara en sak ni kan göra, och det är att prata. Utan att skuldbelägga varandra. Gärna med en terapeut eller sexolog till hjälp.
    Om inte så riskerar det där bara att ruttna er i mellan. I princip är det som ett segdraget och plågsamt avslut.
  • Anonym (udda)
    Anonym (Gift) skrev 2024-02-20 09:35:11 följande:
    Så ser jag alltså att hon är inloggad på en sexsajt där hon skriver med unga män och väldigt utförligt beskriver hur hon vill dominera dem på olika vis. 
    Så udda att man skulle kunna tro att skrivandet var en slags bisyssla som hon på något sätt fick ekonomisk kompensation för. Finns det verkligen någon som tänder på att agera virtuell dominatrix till anonyma personer på en sexsajt, som ju kan ha vilken ålder som helst?

    Men anledningen till varför hon gör det spelar ingen större roll. Det är ju otrohet som allt annat sexchattande, med samma tråkiga konsekvenser.
  • Anonym (IW)
    Anonym (Jodå) skrev 2024-02-20 17:48:23 följande:
    Försöker du anspela på dåligt samvete för att man kommenterar en tråd på ett anonymt forum?
    Nu kommer vi för långt off topic men jag tycker att det är dåligt att inte svara ts utan istället ta upp något som inte är till ts utan bara för att visa sin ståndpunkt
    över något som inte har med ts fråga att göra.
    Det gäller alla sorts trådar när man väljer att ta tillfället i akt för att få fram sina åsikter om något som inte ts bett om.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (IW) skrev 2024-02-20 18:17:24 följande:
    Nu kommer vi för långt off topic men jag tycker att det är dåligt att inte svara ts utan istället ta upp något som inte är till ts utan bara för att visa sin ståndpunkt
    över något som inte har med ts fråga att göra.
    Det gäller alla sorts trådar när man väljer att ta tillfället i akt för att få fram sina åsikter om något som inte ts bett om.
    Det är ok att du tycker det
  • Anonym (pragmatisk)

    Alla vet att det är fel att smussla och att det finns frågetecken kring stor ålderskillnad mellan partners så jag lägger inte fokus på det nu.

    TS, du skriver i senare inlägg i tråden att din fru har hintat till dig att hon har en dominant läggning, och du är inte intresserad av det. Det är helt okej så klart. Då har hon ett problem, för hon får inte leva ut sin sexuella personlighet i samspelet mellan er. När du så tydligt visade "nej" blev det svårt, kanske omöjligt för henne att tala om det hon innerst inne tänder på. 

    Hon har vad det låter accepterat det du anser ska ingå i ert sexliv ett längre tag, för hon tycker nog att du är en fantastisk person i övrigt. Vid förklimakteriet kan dock en mindre andel kvinnor få starkare lust när hormonbalansen ändras. Även  sexuella preferenser kan förstärkas och det kan bli svårare att kontrollera sig än normalt. Det ursäktar absolut ingenting men det är en av flera möjliga förklaringar. Kommer relationen igenom de åren så går det också över en dag, men det händer att relationer tar slut p.g.a. klimakterieförändringar hos kvinnan.

    Specifically, the presence of testosterone during perimenopause may affect a person?s libido during this transition. While testosterone also decreases during perimenopause, the balance of testosterone to estrogen and progesterone gets thrown off during this period?so the amount of testosterone increases relative to these hormones. This rise in testosterone can lead to increased sexual thoughts, fantasies, and desire.

    https://www.oova.life/blog/high-sex-drive-perimenopause

    Frågan är hur ni ska överleva som par framåt. Om du vill vara konstruktiv så tror jag på att gå tillbaka till konversationen ni hade och visa lite intresse för hennes fantasier. Kanske fråga om det är jobbigt för henne att inte få leva ut dem? Ge henne en chans att berätta eller i alla fall få lite dåligt samvete innan du går in med kanoner och krut?

    Alternativt kan du givetvis bara bestämma att hon är en feg svikare och göra slut. Det är din rätt, men är det vad du vill uppnå?

  • Anonym (pragmatisk)
    Anonym (udda) skrev 2024-02-20 18:15:58 följande:
    Så udda att man skulle kunna tro att skrivandet var en slags bisyssla som hon på något sätt fick ekonomisk kompensation för. Finns det verkligen någon som tänder på att agera virtuell dominatrix till anonyma personer på en sexsajt, som ju kan ha vilken ålder som helst?

    Men anledningen till varför hon gör det spelar ingen större roll. Det är ju otrohet som allt annat sexchattande, med samma tråkiga konsekvenser.
    Du vet otroligt lite om verkligheten, låter det som. 
    Läs på Flashbacks sexforum vad vissa av dina medmänniskor fantiserar om och tänder på och kom tillbaka sen...
  • Anonym (Man52)

    Klart att du ska ta upp det henne 
    klart att du inte ska känna dig skamsen 
    du vet väl vad ni har för förhållande och vad ni två har för överenskommelse och regler i ert förhållande
    sex chatta med andra är inte okey om ni inte har den dealen tillsammans.
    Inget att fundera på ?på henne bara.
     

Svar på tråden Hon sexchattar med unga män