• Anonym (Mark N)

    Män är som intressantast vid 50

    och kvinnor vid 18, enligt en undersökning. Många skulle nog säga att män är som mest attraktiva vid 30. Innan 40 i alla fall.
    Du som är man, i vilken ålder upplevde du att du hade störst framgång med tjejer/kvinnor?

  • Svar på tråden Män är som intressantast vid 50
  • Anonym (Lady, sextiotalist)

    För 20 år sedan var jag gift med en 50-årig man.
    Idag, 20 år senare har jag en särbo som är 50.

    Den första var tio år äldre, särbon är tio år yngre. (Eller nästan elva om man ska vara petig.)

  • Anonym (Rty)
    Anonym (Bob2) skrev 2024-03-04 21:38:35 följande:
    Det komiska i kråksången är att män inte har några problem med kvinnor som ev träffar en yngre. Vi har ingen åsikt om det, inget intresse heller.

    Men äldre kvinnor verkar vara väldigt aktiva i frågan kring äldre män och yngre kvinnor.

    Varför? Varför bryr ni er så mkt?
    Jag bryr mig inte? 
  • Anonym (Blondie)

    ? Män attraheras av unga kvinnor, det är allt. Ämnet är inte viktigare för mig än att jag vill fastslå att det är ett känsligt ämne för vissa kvinnor.

    Jag har själv ingen yngre kvinna, min är jämngammal och jag skulle aldrig byta ut henne mot en yngre om man ser till helheten av en relation. Tycker jag att yngre kvinnor är attraktiva? Ja, så klart. ?

    Vad fint att du påtalar det uppenbara som vi alla redan vet. Ja ungdom är vackert rent estetisk. inga frågor på det. Män OCH kvinnor attraheras av ung skönhet det vet vi. 


    såväl man som kvinna kan ju när de åldras blicka tillbaka och konstatera att unga män och kvinnor ser bra ut. Du slår in öppna dörrar här. Du säger inget nytt. Det enda du verkar vilja fastslå
    är att det skulle vara känsligt för äldre kvinnor. Jag skulle vilja vända på det;  
    Den kanske är den äldre lejonhannen ämnet är känsligt för, han som ser sig besegrad av de yngre hunkigare uppkomlingarna ? Men försöker fortfarande gå in i drabbningen som han är dömd att förlora? Medelålderskris de lux för männen och därför dras ämnet i långbänk där man med dårars envishet hävdar absurditeter. 


    En mogen man är det mest attraktiva och till denna grupp sällar sig inte den gamle slagne hannen, tyvärr.  


    Och man exkluderar ju helt det faktum att även äldre personer bildar par och blir lyckliga tillsammans, dvs de som är mogna nog att kunna se bakom en vacker yta, man inser att man inte har kapacitet varken utseende mässigt eller av andra skäl olika plats i livet osv att fånga en person i sina barns ålder.


    Hela ämnet är helt intetsägande här på familjeliv då det helt saknas nyanser. 


     

  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Blondie) skrev 2024-03-05 09:07:06 följande:

    ? Män attraheras av unga kvinnor, det är allt. Ämnet är inte viktigare för mig än att jag vill fastslå att det är ett känsligt ämne för vissa kvinnor.

    Jag har själv ingen yngre kvinna, min är jämngammal och jag skulle aldrig byta ut henne mot en yngre om man ser till helheten av en relation. Tycker jag att yngre kvinnor är attraktiva? Ja, så klart. ?

    Vad fint att du påtalar det uppenbara som vi alla redan vet. Ja ungdom är vackert rent estetisk. inga frågor på det. Män OCH kvinnor attraheras av ung skönhet det vet vi. 


    såväl man som kvinna kan ju när de åldras blicka tillbaka och konstatera att unga män och kvinnor ser bra ut. Du slår in öppna dörrar här. Du säger inget nytt. Det enda du verkar vilja fastslå
    är att det skulle vara känsligt för äldre kvinnor. Jag skulle vilja vända på det;  Den kanske är den äldre lejonhannen ämnet är känsligt för, han som ser sig besegrad av de yngre hunkigare uppkomlingarna ? Men försöker fortfarande gå in i drabbningen som han är dömd att förlora? Medelålderskris de lux för männen och därför dras ämnet i långbänk där man med dårars envishet hävdar absurditeter. 


    En mogen man är det mest attraktiva och till denna grupp sällar sig inte den gamle slagne hannen, tyvärr.  


    Och man exkluderar ju helt det faktum att även äldre personer bildar par och blir lyckliga tillsammans, dvs de som är mogna nog att kunna se bakom en vacker yta, man inser att man inte har kapacitet varken utseende mässigt eller av andra skäl olika plats i livet osv att fånga en person i sina barns ålder.


    Hela ämnet är helt intetsägande här på familjeliv då det helt saknas nyanser. 


     


    Du lyfter, vrider, vänder och slår knut på dig själv för att flytta fokus från kvinnan till att handla om mannen istället. 

    Det går sådär. Vill du tänka att det är mannen som ser sig själv som en slagen lejonhanne och som blir brädad av yngre och hunkigare uppkomlingar, så får du gärna ha den förklaringsmodellen.

    Dom flesta vet att män går mer på utseende och att utseende därmed blir viktigare för kvinnan rent attraktionsmässigt. Men relationsmässigt är det så mycket annat som spelar roll.

    Det är ändå lite komiskt när man ser något så självklart och tydligt, men ändå är det är så många här som vill få det till något annat. Det är väl det som även är poängen jag försökte påvisa.
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (Bob2) skrev 2024-03-05 16:55:34 följande:
    Du lyfter, vrider, vänder och slår knut på dig själv för att flytta fokus från kvinnan till att handla om mannen istället. 

    Det går sådär. Vill du tänka att det är mannen som ser sig själv som en slagen lejonhanne och som blir brädad av yngre och hunkigare uppkomlingar, så får du gärna ha den förklaringsmodellen.

    Dom flesta vet att män går mer på utseende och att utseende därmed blir viktigare för kvinnan rent attraktionsmässigt. Men relationsmässigt är det så mycket annat som spelar roll.

    Det är ändå lite komiskt när man ser något så självklart och tydligt, men ändå är det är så många här som vill få det till något annat. Det är väl det som även är poängen jag försökte påvisa.

    Så du är on a mission att deklarera till världen att unga kvinnor är vackra och attraktiva för männen ? Är det så vi ska förstå dig. Tack för informationen. 


    Nu var du ju inte intresserad av nån ömsesidighet utan ville mest deklarera att unga kvinnor är vackra. Där är vi överens. Men bara så du vet du är själv en blind fläck på gatan där du möter henne. Faller helt utanför hennes synfält. Men titta kan du alltid göra. Räkna inte med att dina blickar är önskade bara. 


    Och din stackars fru för övrigt. här sitter du och kränker anonymt på nätet liksom. Verkar inte vara nåt större kap hon fick på kroken. kan du inte outa dina tankar till henne så hon kan ta sitt pick och pack och dra vidare till nåt mindre patetiskt. Det vore hon väl värd. 


    Varsågod nu vet du. 

  • Anonym (Bob2)
    Anonym (Blondie) skrev 2024-03-05 17:33:37 följande:

    Så du är on a mission att deklarera till världen att unga kvinnor är vackra och attraktiva för männen ? Är det så vi ska förstå dig. Tack för informationen. 


    Nu var du ju inte intresserad av nån ömsesidighet utan ville mest deklarera att unga kvinnor är vackra. Där är vi överens. Men bara så du vet du är själv en blind fläck på gatan där du möter henne. Faller helt utanför hennes synfält. Men titta kan du alltid göra. Räkna inte med att dina blickar är önskade bara. 


    Och din stackars fru för övrigt. här sitter du och kränker anonymt på nätet liksom. Verkar inte vara nåt större kap hon fick på kroken. kan du inte outa dina tankar till henne så hon kan ta sitt pick och pack och dra vidare till nåt mindre patetiskt. Det vore hon väl värd. 


    Varsågod nu vet du. 


    Du tolkar det fel, men det var väntat.
  • Anonym (Bah)

    Önsketänkande från feta ölmagar i nämnda ålder. 

  • Anonym (Bah)

    Män är attraktiva när de beter sig anständigt och ser anständiga ut. Haer föga med åldern att göra.

  • Anonym (Mark N)
    Anonym (Bah) skrev 2024-03-06 12:59:51 följande:

    Män är attraktiva när de beter sig anständigt och ser anständiga ut. Haer föga med åldern att göra.


    Hugh Grant i Fyra bröllop och Notting Hill, eller Hugh Grant i Bridget Jones?
  • Anonym (Bah)
    Anonym (Mark N) skrev 2024-03-06 13:01:14 följande:
    Hugh Grant i Fyra bröllop och Notting Hill, eller Hugh Grant i Bridget Jones?
    Den där han ser mest hälsosam ut. Minns inte vilken av filmerna i detta nu.
  • Anonym (Mark N)
    Anonym (Bah) skrev 2024-03-06 13:14:23 följande:
    Den där han ser mest hälsosam ut. Minns inte vilken av filmerna i detta nu.
    Så om han ser hälsosam ut så är det samma som att han beter sig anständigt?
  • Anonym (Bah)
    Anonym (Mark N) skrev 2024-03-06 13:16:39 följande:
    Så om han ser hälsosam ut så är det samma som att han beter sig anständigt?
    Han spelar en roll i filmerna så det är oviktigt. Hugh Grant är dock en horbock i riktiga livet så han hade gått fetbort ändå. 
  • Anonym (Mark N)
    Anonym (Bah) skrev 2024-03-06 13:24:01 följande:
    Han spelar en roll i filmerna så det är oviktigt. Hugh Grant är dock en horbock i riktiga livet så han hade gått fetbort ändå. 
    Jag menar karaktärerna han spelar i de filmerna. 
  • Anonym (Bah)
    Anonym (Mark N) skrev 2024-03-06 13:28:48 följande:
    Jag menar karaktärerna han spelar i de filmerna. 
    Ingen av dem då den ena är en tönt och den andra en horbock. Vill varken ha pest eller kolera. 
  • Anonym (Mark N)
    Anonym (Bah) skrev 2024-03-06 13:37:54 följande:
    Ingen av dem då den ena är en tönt och den andra en horbock. Vill varken ha pest eller kolera. 
    Tycker du att några av hans karaktärer beter sig mer anständigt än andra karaktärer han spelat?
  • Anonym (Bah)
    Anonym (Mark N) skrev 2024-03-06 15:04:11 följande:
    Tycker du att några av hans karaktärer beter sig mer anständigt än andra karaktärer han spelat?
    Det vet jag inte, är inget fan av Hugh Grant överhuvudtaget.
Svar på tråden Män är som intressantast vid 50