• AlbertSchweinstein

    Behöver kvinnor någonsin jobba på sig själva?

    Man hör ofta att män behöver jobba på sig själva om de vill nå någon framgång. Men hur är det med kvinnor? Behöver de jobba på sig själva, eller duger kvinnor alltid som de är?

    Att jobba på sig själv kan handla om träning, att bli en bättre lyssnare, en trevligare människa osv.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Behöver kvinnor någonsin jobba på sig själva?
  • Anonym (Far out)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-06 15:41:26 följande:

    Vilket otroligt tråkigt och meningslöst förhållande det skulle vara om parterna inte visar respekt för varandra och kan få varandra att skratta och vara kompatibla sexuellt. Hur kan du ens vilja ha ett förhållande utan dessa bitarna?
    är inte detta saker som alla förväntar sig av i en relation av varandra (dvs inte enbart att mannen ska stå för detta)?


    Ja, men hur ofta hör du att kvinnor ska uppfylla de kraven för att kunna attrahera en man?
  • Anonym (Far out)
    Anonym (Äru dum?) skrev 2024-03-06 16:13:13 följande:
    Så man ska nöja sig med en man som är dålig i sängen, som är passiv utan eget driv i relationen, som inte respekterar en och saknar humor? 

    Varför skulle någon, man eller kvinna vilja leva med en sån person? Det du räknar upp är helt normala krav om man inte tänder på mentalt handikappade.
    Vem har sagt det? Jag bara listade kraven som män har på sig. De kraven har inte kvinnor.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Far out) skrev 2024-03-06 17:20:30 följande:
    Vem har sagt det? Jag bara listade kraven som män har på sig. De kraven har inte kvinnor.
    Du listade det som att det var orimliga saker. Det är fullkomligt rimliga grejer som de flesta önskar av en partner (oavsett kön).
    kvinnor har också en massa krav på sig, ännu fler utseendemässiga dessutom.
  • Anonym (För eller emot jämlikhet?)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-06 17:16:21 följande:
    Suck, vet du vad, jag försörjer mig och mina barn helt själv utan bidrag och underhåll (väldigt väl tom), då jag kan ha både karriär och familj och balansera de olika delarna samtidigt som jag tar hand om min sociala tillvaro. jag behöver inte någon annan att sköta dessa delarna för mig, en partner är en partner och en extra krydda i tillvaron, inte någon som ska underlätta eller kompensera för mina brister.

    Läste du inte ens vad jag skrev? Valde du medvetet att trampa rätt i klaveret? Jag skrev:


    Försök att inte haka upp dig på att det är just ett ekonomiskt exempel, för du bör själv inse att det finns många fler exempel på viktiga saker som du inte räknade upp bland dina prioriteringar.


    Om du har gott syfte bör du försöka förstå sammanhanget men välja att inte haka upp dig på valet av exempel.



    Förlåt mig att jag fick rätt i det jag skrev, för det var inte min mening att just få så rätt i detta.
    "Om du sätter upp dina krav som en förutsättning, om du inte ens har en vilja förstå och acceptera att det motsatta könet har andra egenskaper än du, ska du inte bli förvånad om din partner mentalt   "checkar ut"  och att ni lämnar varandra". 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Far out) skrev 2024-03-06 17:19:33 följande:
    Ja, men hur ofta hör du att kvinnor ska uppfylla de kraven för att kunna attrahera en man?
    Jag hör ofta att kvinnor ska göra sig mer attraktiva med att träna och gå ner i vikt. Bejaka sin kvinnlighet med klänning och kjolar och långt hår. Framhäva byst. vara mer kåta. Inte ha så många åsikter. Vara mer lättsamma. Inte så mycket drama. Låta män visa pch lära oss saker vi redan kan osv

    att respekt tas upp som en punkt för just män är att det finns alldeles för många som inte har respekt för kvinnor som grupp och därmed behandlar kvinnor illa. De männen som inte verkar tro att kvinnor är någon främmande varelse som man kan utnyttja och behandla hur man vill och som bara duger till för sex och annars är rätt jobbiga.
  • Anonym (Sepe)
    Anonym (Far out) skrev 2024-03-06 17:20:30 följande:
    Vem har sagt det? Jag bara listade kraven som män har på sig. De kraven har inte kvinnor.

    Skulle du vilja bli tillsammans med en kvinna som:
    inte går på gymmet (allmänt otränad)
    dålig i sängen (när hon fått orgasm så är sexet över)
    ska vara vek och undflyende (säger hennes egen familj något kränkande mot honom så säger hon inget)
    hon ska vara respektlös mot honom
    hon ska få honom att gråta.


    såklart du inte skulle det. INGEN MAN SKULLE DET HELLER. Så varför försöker du få det att låta som kvinnor inte har några krav på sig? Vad har du för agenda?

  • Anonym (Far out)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-06 17:28:43 följande:
    Jag hör ofta att kvinnor ska göra sig mer attraktiva med att träna och gå ner i vikt. Bejaka sin kvinnlighet med klänning och kjolar och långt hår. Framhäva byst. vara mer kåta. Inte ha så många åsikter. Vara mer lättsamma. Inte så mycket drama. Låta män visa pch lära oss saker vi redan kan osv

    att respekt tas upp som en punkt för just män är att det finns alldeles för många som inte har respekt för kvinnor som grupp och därmed behandlar kvinnor illa. De männen som inte verkar tro att kvinnor är någon främmande varelse som man kan utnyttja och behandla hur man vill och som bara duger till för sex och annars är rätt jobbiga.
    Man hör oftare att män ska leva upp till det som jag räknade upp. Kvinnor har inte de kraven. Kvinnor är bra precis som de är. Om en man inte ser det. så är det hans förlust.
  • Anonym (Far out)
    Anonym (Sepe) skrev 2024-03-06 17:36:20 följande:

    Skulle du vilja bli tillsammans med en kvinna som:
    inte går på gymmet (allmänt otränad)
    dålig i sängen (när hon fått orgasm så är sexet över)
    ska vara vek och undflyende (säger hennes egen familj något kränkande mot honom så säger hon inget)
    hon ska vara respektlös mot honom
    hon ska få honom att gråta.


    såklart du inte skulle det. INGEN MAN SKULLE DET HELLER. Så varför försöker du få det att låta som kvinnor inte har några krav på sig? Vad har du för agenda?


    Du vet vad jag menar, men du väljer att tjafsa. Upp till dig, men inget jag är intresserad av.
  • Anonym (Äru dum?)
    Anonym (Far out) skrev 2024-03-06 17:19:33 följande:
    Ja, men hur ofta hör du att kvinnor ska uppfylla de kraven för att kunna attrahera en man?
    Vi kvinnor kan väl inte styra över männens låga krav. Höj era krav då, det är ni män som sitter på den makten. Vi kvinnor skulle uppskatta om ni gjorde det. Det hade varit väldigt skönt att slippa bli spammade bara för att man indikerar att man är kvinna. Vi vill inte ha uppvaktade av män utan krav. Så snälla sluta. 
  • Anonym (Håhå)
    Anonym (Äru dum?) skrev 2024-03-06 17:38:57 följande:
    Vi kvinnor kan väl inte styra över männens låga krav. Höj era krav då, det är ni män som sitter på den makten. Vi kvinnor skulle uppskatta om ni gjorde det. Det hade varit väldigt skönt att slippa bli spammade bara för att man indikerar att man är kvinna. Vi vill inte ha uppvaktade av män utan krav. Så snälla sluta. 
    Hehe jag såg ett citat som var något i stil med "Män tror att de tävlar mot andra män om kvinnorna. I själva verket tävlar de mot en god bok, en kopp te och en katt". 
  • Anonym (Äru dum?)
    Anonym (Håhå) skrev 2024-03-06 17:43:25 följande:
    Hehe jag såg ett citat som var något i stil med "Män tror att de tävlar mot andra män om kvinnorna. I själva verket tävlar de mot en god bok, en kopp te och en katt". 
    Exakt.
  • Anonym (Far out)
    Anonym (Håhå) skrev 2024-03-06 17:43:25 följande:
    Hehe jag såg ett citat som var något i stil med "Män tror att de tävlar mot andra män om kvinnorna. I själva verket tävlar de mot en god bok, en kopp te och en katt". 
    Hehe, ja det är ovanligt att kvinnor träffar andra män.
  • Anonym (Sepe)
    Anonym (Far out) skrev 2024-03-06 17:38:29 följande:
    Du vet vad jag menar, men du väljer att tjafsa. Upp till dig, men inget jag är intresserad av.
    Du skriver att män har krav på sig, kvinnor har inte det. Det stämmer inte. Så varför försöker du kabla ut den falska propagandan? Du skulle inte välja en sån kvinna som jag beskrev, så vad är grejen?
  • AndreaBD
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:46:40 följande:
    Män och kvinnor har olika förutsättningar. Kvinnor lever på sina utseenden, män måste jobba mycket hårdare för att bli attraktiva. Bland annat.
    Utseendet spelar större roll när det gäller kvinnor (dvs. MÄNNEN vill att de ska se bra ut). Så, då har kvinnor MER krav på sig, inte mindre.
  • Anonym (A)
    AndreaBD skrev 2024-03-06 18:30:49 följande:
    Utseendet spelar större roll när det gäller kvinnor (dvs. MÄNNEN vill att de ska se bra ut). Så, då har kvinnor MER krav på sig, inte mindre.
    Precis
  • Anonym (A)
    Anonym (Håhå) skrev 2024-03-06 17:43:25 följande:
    Hehe jag såg ett citat som var något i stil med "Män tror att de tävlar mot andra män om kvinnorna. I själva verket tävlar de mot en god bok, en kopp te och en katt". 
    Glad
Svar på tråden Behöver kvinnor någonsin jobba på sig själva?