• Anonym (M)

    Kan en man skita i att svara på över 24 timmar och ändå vara seriöst intresserad?!

    Dejtingstadiet, 4 dejter så långt, i snitt en dejt i veckan. Han har hört av sig regelbundet, skriver ofta först och säger i slutet av varje dejt att vi borde ses igen.

    MEN ibland kan han liksom försvinna i 1-2 dagar.  T.ex i måndags skrev han ett långt mess till mig om hur underbar vår senaste träff var och skrev om sin dag frågade om mig etc vilket jag svarade engagerat på men nu har jag inte hört från honom på över ett dygn trots att jag ser att han läst meddelandet.

    Jag kräver såklart inte att han svarar omedelbart då vi alla har liv vid sidan om telefonen men  vill heller inte slösa min tid på nån bara ser mig som tidsfördriv. 

    Vad tycker ni? Kan man vara seriöst intresserad om man initierar kontakt refelbundet men även titt som tätt försvinner i över 24 timmar? 

  • Svar på tråden Kan en man skita i att svara på över 24 timmar och ändå vara seriöst intresserad?!
  • Anonym (H)

    Jag måste svara på detta, är i en liknande sits där jag och den jag dejtar tyvärr kommer in i ett mönster där vi ghostar varandra. Vi har provat att dejta flera gånger under flera år men blir alltid såhär mellan oss. 


    För vår del tror jag det handlar om att vi aldrig kan ha seriösa snack, eller snack om känslor. Det fastnar vid ytliga samtal och liksom en maktkamp mellan oss. Vi har trust issues i förhållande till varandra sedan tidigare. Hela relationen blir till sist i slutändan alltid mycket mentalt ansträngande, som om du ska lösa ett enormt svårt sudoku. 
    Dessutom är jag så otroligt utmattad av vardagen att jag till slut inte känner mig motiverad att svara.
    Har ni haft snacket än? 

  • Anonym (M)
    Anonym (H) skrev 2024-03-06 11:15:54 följande:

    Jag måste svara på detta, är i en liknande sits där jag och den jag dejtar tyvärr kommer in i ett mönster där vi ghostar varandra. Vi har provat att dejta flera gånger under flera år men blir alltid såhär mellan oss. 


    För vår del tror jag det handlar om att vi aldrig kan ha seriösa snack, eller snack om känslor. Det fastnar vid ytliga samtal och liksom en maktkamp mellan oss. Vi har trust issues i förhållande till varandra sedan tidigare. Hela relationen blir till sist i slutändan alltid mycket mentalt ansträngande, som om du ska lösa ett enormt svårt sudoku. 
    Dessutom är jag så otroligt utmattad av vardagen att jag till slut inte känner mig motiverad att svara.
    Har ni haft snacket än? 


    Initierar din kille också meddelanden? Och skriver han engagerat?  Jag har liksom undvikit att initiera pga detta.

    Snacket är alldeles för tidigt i skedet men (jag har snokat lite heh) han verkar ha blivit inaktiv på dejtingappen sedan vi började ses.
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2024-03-06 11:39:45 följande:
    Initierar din kille också meddelanden? Och skriver han engagerat?  Jag har liksom undvikit att initiera pga detta.

    Snacket är alldeles för tidigt i skedet men (jag har snokat lite heh) han verkar ha blivit inaktiv på dejtingappen sedan vi började ses.

    Haha men det är ju ett väldigt gott tecken! Ska jag vara ärligt låter din snubbe faktiskt intresserad av dig! Tror faktiskt att han bara dels är upptagen, det känns ju som om en vecka ibland kan passera bara man knäpper med fingret. Liksom han kanske vill fundera lite på vad han ska skriva vilket är ett bra tecken, samt kanske känna in vad du vill lite. Så tror jag. Tänker att om du kanske skickar nån spontan bildmappen dig själv och vad du gör liksom föreslår en dejt så kommer det nog bli mer och mer naturligt och så kommer det flyta på tills det blir ni. 


    I mitt fall gör han det. Men han har ibland lämnat mig när saker blivit jobbiga, när det hänt saker. Han har även träffat andra under tiden vi ibland träffats, alltid när det börjar bli seriöst. Sedan är det som om en stor rosa elefant står mellan oss, svårt att förklara men vi har väldigt svårt att prata med varandra. Nu har jag börjat tappa intresset, inte för honom så, men orkar liksom inte med massa spel och ovisshet hela tiden liksom jag själv känner att jag har fullt upp med två barn och annat och inte mår så bra psykiskt just nu etc. Tänker inte ghosta så, men orkar inte det känslomässiga limbot kring att det kanske blir vi kanske inte o så om du förstår hur jag menar 

  • Anonym (11)

    Jag har vart tillsammans med min kille i snart 2 år. Vi har hörts varje dag sen vi började träffas. Hänt några fåtal gånger vi inte hört av oss alls på någon dag men då har det varit för att vi vart sjuka. 


    I detta fall hade jag tänkt att han även träffar någon annan. Jag träffade någon för 5 år sedan som jag trodde var seriös med mig då vi hördes och träffades var vecka i 3 månaders tid. Men helt plötsligt så bara försvann han och bara någon månad efter det hade han gått ut offentligt på fb med att vara tillsammans med en annan. Så med andra ord så träffade han inte bara mig utan även henne och jag vet inte om han hade träffat henne längre eller kortare tid. 


     


     

  • Anonym (Emma)
    Anonym (Wa) skrev 2024-03-06 09:55:22 följande:

    Då är man heller inte intresserad av ett förhållande om man inte orkar svara ens. 


    ofta brukar man längta ihjäl sig efter personen i början 


    Man kan visst vara intresserad, kär och vilja ha ett förhållande även om man inte orkar läsa/skriva mess. Mess är tydligen det nya sättet att kommunicera men det fungerar inte för mig.

    Korta, enkla svar kan jag ge som att jag är hemma, kan jag ringa, jag blir sen osv. Men långa mess fungerar inte, det ger mig ångest och tar enormt med energi att kunna svara. Det spelar ingen roll vem som messar, det är samma med alla. Jag känner lika när barnen messar (numera har de lärt sig ringa mig och inte messa), bästa vännen messar osv. 
  • Anonym (Hujjfjd)
    Anonym (Emma) skrev 2024-03-06 16:36:01 följande:
    Man kan visst vara intresserad, kär och vilja ha ett förhållande även om man inte orkar läsa/skriva mess. Mess är tydligen det nya sättet att kommunicera men det fungerar inte för mig.

    Korta, enkla svar kan jag ge som att jag är hemma, kan jag ringa, jag blir sen osv. Men långa mess fungerar inte, det ger mig ångest och tar enormt med energi att kunna svara. Det spelar ingen roll vem som messar, det är samma med alla. Jag känner lika när barnen messar (numera har de lärt sig ringa mig och inte messa), bästa vännen messar osv. 
    Men i så fall berättar man ju det till personen. Det här verkar bero på nåt annat.
  • Anonym (Hujjfjd)
    Anonym (Wa) skrev 2024-03-06 09:55:22 följande:

    Då är man heller inte intresserad av ett förhållande om man inte orkar svara ens. 


    ofta brukar man längta ihjäl sig efter personen i början 


    Precis 
  • Anonym (Hujjfjd)
    Anonym (M) skrev 2024-03-06 08:49:49 följande:
    Det gör han förvisso alltid, typ jobb (han jobbar ett slitigt jobb som ibland innebär pendling och kvällar) och har en dotter på 5 år. Så han skriver alltid varför faktiskt nu när du säger det. Typ att nattningen tog lång tid och det blev sent eller att han haft sjukt slitiga dagar. 

    Ja eller har han några till han dejtar. 


    Men förhoppningsvis inte. Man har bara lärt sig av snubbarna man träffat genom åren. 

  • Anonym (I)

    Jag har satt min limit vid vad behöver jag? Vad vill jag ha? Vill jag ha en snubbe som försvinner 24 tim då och då så att jag behöver känna mig osäker? Nope. Utan då talar jag om för honom att detta behöver jag. Hur känner du. Antingen hittar vi något som passar båda eller så får han vandra vidare. 

Svar på tråden Kan en man skita i att svara på över 24 timmar och ändå vara seriöst intresserad?!