• Anonym (Urk)

    Aldrig på mina villkor

    Jag och min partner har väldigt sällan sex nu för tiden. Det sker heller aldrig på mina villkor utan jag blir avvisad 99 gånger av 100, inte bara rörande sex utan all närhet som kan tolkas som minsta erotisk. 

    I början när det blev så här var jag helt knäckt och mitt självförtroende är i botten. Jag vill ogärna visa mig utan kläder och känner ofta att min partner betraktar min kropp och närhet som störande. 

    Nu ska vi sova på hotell och enligt det senaste årets mönster kommer min partner vilja ha sex. Men jag känner att jag mentalt lagt ner det projektet och stuvat undan min sexualitet så att den ska ta så lite plats i livet som bara är möjligt. Jag vill inte ha sex längre. Det kommer inte kännas genuint utan antingen som att det görs för min skull eller att det blir för att suget kommer och jag blir ett redskap för att nå orgasm, snarare än en ömsesidigt fin upplevelse. 

    Jag tror inte att min partner kommer ta det speciellt bra att själv bli avvisad. Så hur gör jag bäst för att avstyra eventuellt sex?

  • Svar på tråden Aldrig på mina villkor
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Ok) skrev 2024-03-14 11:49:08 följande:

    Varför är ni tillsammans? 


    Livet är ju så mycket mer än bara sex. Det finns kärlek, gemensamma värderingar, omtanke och en fungerande vardag.
  • Anonym (L)
    Anonym (Urk) skrev 2024-03-14 11:57:06 följande:
    Livet är ju så mycket mer än bara sex. Det finns kärlek, gemensamma värderingar, omtanke och en fungerande vardag.
    Ni är kompisar alltså.
  • Anonym (Reik)

    Känns som att du bara är obstinat. Din partner uppvaktar dig men du resonerar som en barnrumpa.

  • Anonym (Ok)
    Anonym (Urk) skrev 2024-03-14 11:57:06 följande:
    Livet är ju så mycket mer än bara sex. Det finns kärlek, gemensamma värderingar, omtanke och en fungerande vardag.

    Räcker inte det då för er?


     

  • Anonym (?)

    Har ni talat om detta? Alltså varför hen avvisar dig? Vad får
    du för svar,?

  • Anonym (Urk)
    Anonym (Reik) skrev 2024-03-14 13:47:36 följande:

    Känns som att du bara är obstinat. Din partner uppvaktar dig men du resonerar som en barnrumpa.


    Kan du utveckla detta? Anser inte att det riktigt är att betrakta som att bli uppvaktad när man får en "låt gå då"-omgång utan förspel. 
    Anonym (?) skrev 2024-03-14 14:09:16 följande:

    Har ni talat om detta? Alltså varför hen avvisar dig? Vad får
    du för svar,?



    I början försökte jag få till en dialog men det blev mest dålig stämning, som att pressade när jag egentligen bara ville ha samtal. Försöker underlätta och skapa tid och energi med de resurser jag har och tar övervägande delen av arbetet med det gemensamma. Jag är övertygad om att det är någon form av depression eller utmattning som ställer till det men det finns i dagsläget ingen ork eller vilja att söka hjälp. 
  • Anonym (Reik)
    Anonym (Urk) skrev 2024-03-14 15:03:10 följande:
    Kan du utveckla detta? Anser inte att det riktigt är att betrakta som att bli uppvaktad när man får en "låt gå då"-omgång utan förspel. 
    Anonym (?) skrev 2024-03-14 14:09:16 följande:

    Har ni talat om detta? Alltså varför hen avvisar dig? Vad får
    du för svar,?



    I början försökte jag få till en dialog men det blev mest dålig stämning, som att pressade när jag egentligen bara ville ha samtal. Försöker underlätta och skapa tid och energi med de resurser jag har och tar övervägande delen av arbetet med det gemensamma. Jag är övertygad om att det är någon form av depression eller utmattning som ställer till det men det finns i dagsläget ingen ork eller vilja att söka hjälp. 
    Jag tolkar hotellvistelse som en del av romantisk uppvaktning, men handlar det om att bara kötta på utan förspel så är det inte det. Samtidigt som jag läser en viss obstinat inställning i trådstart. Berätta hur du vill ha det och uppskatta uppvaktning. dvs riva muren du byggt upp, men agera på din egen lust. (Och tillåt dig känna lust) 

    Det är lätt att cementera en defensiv hållning om du inte känner att dina känslor blir validerade. 
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Reik) skrev 2024-03-14 15:24:34 följande:
    Jag tolkar hotellvistelse som en del av romantisk uppvaktning, men handlar det om att bara kötta på utan förspel så är det inte det. Samtidigt som jag läser en viss obstinat inställning i trådstart. Berätta hur du vill ha det och uppskatta uppvaktning. dvs riva muren du byggt upp, men agera på din egen lust. (Och tillåt dig känna lust) 

    Det är lätt att cementera en defensiv hållning om du inte känner att dina känslor blir validerade. 
    Det är visserligen av praktiska anledningar som vi bor på hotell nu men det är jag som både planerat och bekostat den. 
  • Aliona
    Anonym (L) skrev 2024-03-14 12:38:27 följande:
    Ni är kompisar alltså.
    Varför denna uppdelning? Det är inte så svart och vitt att dem man har sex med är partner och dem man inte har sex med är kompisar. Det är mycket mer som definierar ett förhålkande. Inte minst älskar jag mina vänner på ett helt annat sätt än jag älskar den jag är kär i. Jag har haft båda djupa kärleksförhållande trots att vi av olika anledningar inte haft aktivt sexliv med varandra, och haft kompisar som jag legat med. 
  • Anonym (Säg)

    Säg till honom hur du vill ha det, vill du ha förspel så säger du att du vill ha förspel, vill du inte ha sex så säger du att du inte vill ha sex osv

  • Core
    Anonym (Säg) skrev 2024-03-14 19:22:03 följande:

    Säg till honom hur du vill ha det, vill du ha förspel så säger du att du vill ha förspel, vill du inte ha sex så säger du att du inte vill ha sex osv


    Hur kan du tolka TS som en kvinna?
  • Anonym (sweet dreams)
    Core skrev 2024-03-14 22:34:56 följande:
    Hur kan du tolka TS som en kvinna?
    Håller med.

    I typ 98% av fallen är den som skriver så nog en man.
Svar på tråden Aldrig på mina villkor