• Anonym (Ja)

    Väljer män den snyggare tjejen?

    Hur mycket går män på utseende när det kommer till dejting och förhållande? Rent generellt. Hur pass viktigt är det? Hur mycket kan personlighet väga upp för?

    Om en man är i kontakt med två kvinnor vars personlighet han gillar ungefär lika mycket, men den ena är mycket snyggare än den andra. Den enda är average och den andra är långt över average. Lär han välja den snyggare då?

  • Svar på tråden Väljer män den snyggare tjejen?
  • Anonym (Rob)

    En snygg och slank kropp väljer jag alltid före en mullig. 
    Vad gäller ansiktet behöver hon inte vara en 10a.  En 5-6 duger. En mullig kropp men 10a ansiktet går bort direkt.

  • Anonym (Japp)
    Anonym (Nicklas) skrev 2024-03-20 21:01:49 följande:

    Nä väljer inte snyggaste. Min personliga erfarenhet gör gällande att många kvinner som är väldigt attraktiva oxå ofta är trista. Och om de inte är det är de vana vid uppmärksamhet och rätt arroganta & bortskämda. Jag väljer helst en 5-8 framför en 9-10:a. 


    Låter som stereotyper. Har aldrig träffat arroganta vackra tjejer. De flesta har varit väldigt lugna och trevliga. Just för att de vet att de är vackra så behöver de inte anstränga sig för att sticka ut. Däremot finns det många ?vanliga? kvinnor som tror att de är drottningar. Det är just de som är avundsjuka och elaka :)
  • Anonym (Mannen)

    Utseendet är inte allt. Sen för mig så är kroppen viktigare än ansiktet. Kan acceptera ett ok ansikte men inte en ful kropp. 


    Sen spelar charmen också roll. En del tjejer är väldigt charmiga och flirtiga. Då kan man tumma lite på utseendet.


    Sen finns det andra saker som kan kompensera för utseendet som hur hon är i sängen, ekonomi, personlighet, humor, integritet, osv.


    På samma sätt kan en snygg tjej dra ned sin attraktion genom att ha dålig ekonomi, psykiskt instabil, flirtig mot andra killar, tystlåten, osv.


    Dejtade en riktigt snygg tjej tidigare som berättade att hon hade svårt att behålla killar. Men hon var också hela tiden upptagen med att ge alla killar som fanns i närheten uppmärksamhet. Efter några dejter förklarade jag att hennes beteende inte var attraktivt och det fick nog killar att tröttna. Vi fortsatte att dejta och sen kom det fram att hon fick en kick av att andra killar gav henne uppmärksamhet. Aja, det var inget för mig iaf. 

  • Dimisi

    Jag hoppas och tror att mannen i exemplet (som dejtar två tjejer) till slut utvecklar starkare känslor för den kvinna som han lyckas komma mentalt nära. Ofta är det slumpen som avgör när något inträffar som gör att de måste öppna sig för varandra. Det är när man vågar visa sig lite sårbar som anknytning sker. 

  • Anonym (Mm)

    Jag valde den men mindre ?snyggare? om man kan säga så 😂
    Grym bra kemi, samma intresse, rolig och underbar.
    varit nu gifta i 18år och lika roligt tillsammans 
    och för mig är hon vackraste i välden 

    när jag träffade henne så var de två tjejer till som jag höll kontakt med och lite små dejt 
    De två var ?snyggare? men noll kemi och en var riktigt blåst blondin 🥴 


    jag valde rätt å de är jag glad för. 

  • Tecum

    Kvinnorna i exemplet kan inte ha exakt samma personlighet, det funkar inte så. Män väljer alltid efter personlighet, den man klickar med, när det gäller relationsbildning och då har average eller snygg i utseende lika goda chanser. 

    En fördel med att välja average är att man slipper män som dreglar över henne...

  • Tukt

    Att gå på "utseendet" och "snygg" är nödvändigtvis samma sak.
    Går man på utseendet gör man det förmodligen på sina egna preferenser. Om någon är "snygg" däremot brukar handla om en rätt normativ syn på vad som ska vara attraktivt...

  • Smecker

    Det är väl ganska självklart att man inte inleder en relation med någon vars utseende inte tilltalar en? Liksom vad fan? "Jag vill ha en relation med dig men jag vill inte titta på dig"?

    Sedan är ju snygg/tilltalande något relativt, men i grunden måste ju en attraktion finnas. Den attraktionen är inte enbart utseendemässigt, men utseendet är extremt sällan helt irrelevant. Till och med de som säger att de går på personlighet har gränser för vad de kan attraheras av utseendemässigt. Dessa gränser kan vara olika smala eller breda, men de finns.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Håkan på Öland
    Anonym (Ja) skrev 2024-03-20 17:56:42 följande:

    Hur mycket går män på utseende när det kommer till dejting och förhållande?


    Om den första kontakten för dejten sker via en bild av resp tjej som jag skulle få tillsänd mig via email skulle jag troligen gå mest på utseendet och HUR HENNES SVENSKA ÄR HUR HON UTTRYCKER SIG I SVENSKA RENT SKRIFTMÄSSIGT
  • Tom Araya
    Anonym (Ja) skrev 2024-03-20 17:56:42 följande:
    Väljer män den snyggare tjejen?

    Hur mycket går män på utseende när det kommer till dejting och förhållande? Rent generellt. Hur pass viktigt är det? Hur mycket kan personlighet väga upp för?

    Om en man är i kontakt med två kvinnor vars personlighet han gillar ungefär lika mycket, men den ena är mycket snyggare än den andra. Den enda är average och den andra är långt över average. Lär han välja den snyggare då?


    Det är nog olika på olika män. 
    Snygga män med pengar kan vara mer kräsna.
    Ytliga män ser mer till utseende än personlighet.
    För egen del räcker det oftast ganska långt att hon har ett utseende jag i någon grad gillar eller i alla fall är bekväm med, hon behöver inte vara särskilt snygg. Personligheten är viktigare nu när jag är äldre och vill ha ett seriöst förhållande baserat på ömsesidigt respekt, trivsel och kärlek.
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Mm) skrev 2024-03-20 21:39:56 följande:

    Jag valde den men mindre ?snyggare? om man kan säga så 😂
    Grym bra kemi, samma intresse, rolig och underbar.
    varit nu gifta i 18år och lika roligt tillsammans 
    och för mig är hon vackraste i välden 

    när jag träffade henne så var de två tjejer till som jag höll kontakt med och lite små dejt 
    De två var ?snyggare? men noll kemi och en var riktigt blåst blondin 🥴 


    jag valde rätt å de är jag glad för. 


    Åh, så härligt att läsa 
  • Core

    Det är mer intressant att tala om attraktion än snygghet

    Alltså vad som är objektivt snyggt behöver inte innebära attraktionskraft per se. Alltså en korkad person är svårt att känna attraktion till även om man gillar personligheten

Svar på tråden Väljer män den snyggare tjejen?