• Anonym (Kaffedraken)

    När du varit hos frissan och blivit ett Bombnedslag

    ska killarna se upp då?

    Jag minns en kvinna jag skulle träffa. Hon hade fixat håret och sminkat sig lite extra. Hon var jättefin och strålade. Hennes väninnor skrev "nu får killarna se upp" och "nu måste du ju träffa någon"

    Har du varit med om att väninnorna sagt liknande till dig när du har blivit ett Bombnedslag? Du måste helt enkelt träffa en man nu, när du är så oemotståndlig. Dessförinnan så var det mindre chanser att du skulle träffa nån.

  • Svar på tråden När du varit hos frissan och blivit ett Bombnedslag
  • Anonym (Jessica)

    Bombnedslag? Haha du vet att det är negativt. 


    Det är inte detsamma som att någon är en så kallad bomb, det är positivt. Men bombnedslag är ju att något ser ut som skit. 

  • Anonym (Jessica)

    Tex ditt hus ser ut som ett bombnedslag , negativt. Smutsigt. 

  • Anonym (Linda)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-03-25 10:38:00 följande:

    Bombnedslag? Haha du vet att det är negativt. 


    Det är inte detsamma som att någon är en så kallad bomb, det är positivt. Men bombnedslag är ju att något ser ut som skit. 


    Uttrycket används olika om hus och människor. Kaffedraken använder uttrycket rätt. 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Linda) skrev 2024-03-25 10:42:49 följande:
    Uttrycket används olika om hus och människor. Kaffedraken använder uttrycket rätt. 
    Hahahaa bombnedslag!??? Det är då inte positivt här iallafall 
  • Anonym (Jessica)

    Däremot bomb. Den har jag hört. 


    bombnedslag? Nej. Hahaha fy vad tragiskt 

  • Anonym (Mupp)
    Anonym (Igen?) skrev 2024-03-25 10:32:05 följande:
    Så om någon klipper sig och det är snyggt så är man ytlig om man säger till den personen att det blev snyggt?
     Jösses säger jag bara!

    Har du aldrig fått en komplimang?
    Om du skulle få en komplimang om du klippt dig eller för något annat
    ser du det som att personen är ytlig?
    Inte att personen tycker att du passade bra i din nya frisyr?

    De flest blir glada när andra ser att man gjort en förändring och ser det inte
    som att personen är ytlig utan bara vänligt och man blir ju glad om någon tycker
     att man blev fin när man klippte sig.

    De flesta både kvinnor och män blir glada om någon ger dom en komplimang
     te x när man klippt sig och tänker ju inte vilka ytliga personer som säger att det
    blev snyggt när jag klippte mig. Män blir lika glada som kvinnor.

    Men du är udda om du skulle tänka, vilken ytlig person om du fick höra att din klippning blev snygg, de flesta andra skulle säga tack och bli glada och inte
    anse det som något ytligt. Du skiljer dig ifrån hur andra upplever när folk säger något till en.
    Ja att han inte fattar att det är en helt normal del av vänskap att visa omtanke, peppa och ge komplimanger. Hans syn på verkligheten/ relationer är helt bisarr. 
  • Anonym (Jessica)

    Om det är positivt eller negativt beror nog på vart man bor då. Likadant är det ju med grina. Här är det gråta/lipa. Andra ställen skratta.

  • Anonym (Svenskläraren)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-03-25 10:48:10 följande:

    Däremot bomb. Den har jag hört. 


    bombnedslag? Nej. Hahaha fy vad tragiskt 


    Bombnedslag är en direkt svensk översättning av engelskans bombshell, som då avser en supersnygg person. Så det används helt rätt här, vad du än tycker.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Svenskläraren) skrev 2024-03-25 11:32:36 följande:
    Bombnedslag är en direkt svensk översättning av engelskans bombshell, som då avser en supersnygg person. Så det används helt rätt här, vad du än tycker.

    Jaha du är svensklärare. Jag är sekreterare. Så välkommen i klubben för intresse av det svenska språket. 


    Men jag tror ändå att det beror på vart man bor. Här betyder det då inte positivt iallafall (Småland). 

  • Anonym (Jessica)

    Men kul att lära sig något nytt. Det funkar iallafall inre där jag bor. Det räcker med diskussionen nu.

  • Anonym (HmJ)

    Tror du att bara singlar som säger så till andra singlar, jösses

  • Anonym (Jessica)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-25 11:42:35 följande:

    Tror du att bara singlar som säger så till andra singlar, jösses


    Haha om ens det 
  • Anonym (Nope)

    Nej jag har inte sådana vänner, men jag lägger inte ut bilder på mig själv heller för att fiska komplimanger.

    men en del av vänners "jobb" är ju att stötta varandra. Om en vän kallar mig söt eller snygg inland så är det ju bara välkommet och stärkande för en rätt så dålig självkänsla (då jag aldrig får höra det på annat håll). 

Svar på tråden När du varit hos frissan och blivit ett Bombnedslag