• Anonym (Hon)

    Städa bort äcklet? Pojkvän sur

    Bott hos pojkvännen några månader (tillfälligt i väntan på lgh).
    Katten bajsade på golvet, vilket han inte märkte innan han trampat i det (med skor på) och gått från hallen där det låg till köket.. var riktigt vidrigt, får kväljningar bara av att skriva det. 


    Jag vägrade vara i närheten tills det var uppstädat och han som är lika äckelmagad som jag var nära att spy under tiden han städade. Gång på gång ropade han på mig att jag skulle komma och hjälpa till, men jag klarade det verkligen inte.

    Nu är han skitsur över det och tycker att man hjälps åt... han tycker katterna är mina också så länge jag bor där och att jag då borde hjälp till med dem. Jag ger dem mat, men mer än så tycker jag inte han kan kräva.

  • Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur
  • Anonym (......)

    Man kanske inte ska ha djur om man är så töntig med lite bajs..

  • Anonym (Hon)
    Anonym (......) skrev 2024-03-26 16:08:00 följande:

    Man kanske inte ska ha djur om man är så töntig med lite bajs..


    Vem är töntig? Och det var inte lite, det var utsmetat i två rum och stank
  • Anonym (......)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-26 16:44:59 följande:
    Vem är töntig? Och det var inte lite, det var utsmetat i två rum och stank
    Ni båda. Men främst han eftersom det är hans katter. Det är ju bara bita i det sura äpplet och skura bort det. Nu när jag dessutom ser att han slarvar med att städa lådan dagligen så tycker jag verkligen inte att han borde ha katt. 
  • Anonym (Gammal man)
    Anonym (kitty kat) skrev 2024-03-26 10:00:16 följande:
    Men hon har ju inget djur. Det är hans katt. Hon bor bara där tillfälligt. Det är inte samma sak som att hon har köpt katt. 

    Det blir inget problem när:
    a. han rengör lådan regelbundet
    b. hon flyttar till sin egen lägenhet som snart är ledig. 
    Bajset behöver städas upp i nutid och en mogen hantering kan inte vänta till de flyttar isär. Hon säger att det är fråga om en pojkvän och att de bor under samma tak där det finns katt. Löjeväckande att prata om vems katt det är. De får båda städa lådan eller så har man inte katt. Om ts var missnöjd med att det fanns katt borde hon inte flyttad in från början.
  • Anonym (M)
    Anonym (Gammal man) skrev 2024-03-26 18:41:08 följande:
    Bajset behöver städas upp i nutid och en mogen hantering kan inte vänta till de flyttar isär. Hon säger att det är fråga om en pojkvän och att de bor under samma tak där det finns katt. Löjeväckande att prata om vems katt det är. De får båda städa lådan eller så har man inte katt. Om ts var missnöjd med att det fanns katt borde hon inte flyttad in från början.
    Det tycker jag med. TS visste om situationen med katt och olyckor kan alltid hända, den kan bli sjuk så den bajsar utanför osv. Det kan en människa också. Något att tänka på
  • Anonym (M)

    Vad ska du göra TS om din pojkvän blir akut sjuk och bajsar på sig och behöver hjälp. Går du till andra rummet och väntar tills han tillfrisknar för att ta hand om oredan. Det kan ju stinka i flera dagar i värsta fall

  • Anonym (Hon)

    Men lägg ner nu, tråden handlar om ett specifikt tillfälle. Ingen var sjuk och det var hans fel i dubbel bemärkelse att den ens uppstod.


    Tänker inte besvara fler tänk om-scenarion.

  • Anonym (M)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-26 20:46:10 följande:

    Men lägg ner nu, tråden handlar om ett specifikt tillfälle. Ingen var sjuk och det var hans fel i dubbel bemärkelse att den ens uppstod.


    Tänker inte besvara fler tänk om-scenarion.


    Fast du påstår ju att du inte klarar av det. Då kan du också utveckla ditt resonemang. Men det kanske inte håller. Kanske du faktiskt klarar av uppgiften om det verkligen kniper.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (M) skrev 2024-03-26 21:00:38 följande:
    Fast du påstår ju att du inte klarar av det. Då kan du också utveckla ditt resonemang. Men det kanske inte håller. Kanske du faktiskt klarar av uppgiften om det verkligen kniper.
    En nödsituation är en nödsituation, det här var det inte. Han ville bara inte hantera det själv.
  • Anonym (S)

    Men vad är det för idioter som skriver i tråden?? Ni tycker inte karl-jäkeln ska behöva göra NÅT själv eller, i HANS hem?? Bara ropa på ts så kommer hon där som en liten husmus och putsar och städar upp hans skit! "Uhh, jag spillde mjölk, kom och torka upp!! Uhh, jag orkar inte ta bort tandborstresterna, det får du göra!!". HAN klev i SIN katts skit och begär att ts ska springa efter med trasan i handen! Ni är ju fan inte sanna, vad är ni för ena?? Och vad lever Ni med för män?? SJÄLVKLART är det den som orsakar olyckan som är skyldig att reda ut den! Jag råkade välta en blomvas härom dagen, skulle jag babycry-at efter min sambo och krävt att HAN skulle städa upp?? 
    Huruvida att katten skiter på golvet så är det mer omgivningens problem än kattens. Katten konstaterar att det inte passar att bajsa på anvisat ställe så den väljer helt enkelt ett nytt, utan att ha psykiska eller fysiska problem för det! Eller tror ni att djur i det vilda har en toalett som de regelbundet städar??

  • Anonym (Elena)
    Anonym (S) skrev 2024-03-26 22:35:15 följande:

    Men vad är det för idioter som skriver i tråden?? Ni tycker inte karl-jäkeln ska behöva göra NÅT själv eller, i HANS hem?? Bara ropa på ts så kommer hon där som en liten husmus och putsar och städar upp hans skit! "Uhh, jag spillde mjölk, kom och torka upp!! Uhh, jag orkar inte ta bort tandborstresterna, det får du göra!!". HAN klev i SIN katts skit och begär att ts ska springa efter med trasan i handen! Ni är ju fan inte sanna, vad är ni för ena?? Och vad lever Ni med för män?? SJÄLVKLART är det den som orsakar olyckan som är skyldig att reda ut den! Jag råkade välta en blomvas härom dagen, skulle jag babycry-at efter min sambo och krävt att HAN skulle städa upp?? 
    Huruvida att katten skiter på golvet så är det mer omgivningens problem än kattens. Katten konstaterar att det inte passar att bajsa på anvisat ställe så den väljer helt enkelt ett nytt, utan att ha psykiska eller fysiska problem för det! Eller tror ni att djur i det vilda har en toalett som de regelbundet städar??


    Just det HANS HEM som TS bor i som en gäst..Så då borde hon vara vuxen nog- att kunna hjälpa till och faktiskt följa hans regler eller vad han VILL i HANS hem..så länge hon behagar bo där åtm, det är ju ingen som tvingar henne att bo kvar bland katterna.

    Sen är det väl ingen överhuvudtaget i tråden som har skrivit att "karln-jäkeln" inte ska behöva göra NÅT själv?
    Då har du läst helt fel..Alla har skrivit att man hjälps åt när man bor tillsammans och speciellt om man bara är en gäst..DÅ hjälper man till om man är vuxen nog iaf..Spelar ingen roll om hon tycker det är läskigt att torka katt skit eller inte..Man biter ihop om man är så pass gammal som TS är och håller inte på och tramsar som ett barn.

    Du verkar inte veta mycket om djur du inte! Eller bry dig om djur alls.

    Djur i det vilda har väl för sjutton inte bara en plats att göra ifrån sig på så dom behöver ju inte städa sina "toaletter" för dom går ju på nya ställen o gör ifrån sig på såklart,  Dum jämförelse..
    Innekatter vill precis som du gå på en ren toalett..
    Eller skulle du tycka det var trevligt att sätta dig på en toalett som var så mycket skit i så det inte gick att spola ner..Ja kanske du är van vid att bo i en skitstia vad vet jag..

    Sen har inte alla vi en man som ser oss, sin fru/sambo som en husmus, bara för att du har det eller har haft det. Vilket framgår tydligt av ditt känslosamma utbrott på karlar...
  • Anonym (M)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-26 21:14:15 följande:
    En nödsituation är en nödsituation, det här var det inte. Han ville bara inte hantera det själv.
    Så trots allt så du kan alltså om du vill och tycker det själv.
  • Anonym (M)
    Tom Araya skrev 2024-03-27 03:39:32 följande:

    Hans ansvar, helt och hållet och utan tvekan.


    Klart det är hans ansvar, man kan ändå hjälpa till. Det är också TS ansvar att själv fixa tak över huvudet, men ändå har han hjälpt henne med det nu, trots att det inte är hans ansvar. Det är inte fråga om vems ansvar det är.
  • Anonym (jut)

    Hans ansvar 

    När jag och min sambo träffades hade hon två katter. När flyttade in följde så klart katterna med men dom är hennes huvudansvar. Jag är snäll mot dom naturligtvis klappar och gosar leker med dom om dom vill 

    MEN jag vill inte plocka upp skit eller spya from nån annan. Jag har valt att inte skaffa husdjur för jag inte vill ha det ansvaret . Så allt sånt ligger på henne 

    En gång när hon var borta gjorde jag ett undantagsfall, eller rättade sagt jag mutade min brorsdotter med 500 kr så hon gjorde det 

    Vill man ha husdjur tar man ansvar för dom , man prackar inte över det på sin partner 

     

  • Anonym (jut)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-26 10:03:54 följande:

    Samma sak hade förstått gällt om det var du som klev i skiten. Då hade det varit rimligt att du tog upp det, i stället för att ropa på honom.

    Sen undrar jag om han borde ha katt? Han köper billig sand och tömmer inte tillräckligt ofta. 


    Exakt springer katterna och bajsar på golvet missköter han deras behov 

    Min sambo köper den bästa sanden och tömmer hela tiden deras låda och dom har ALDRIG gjort sina behov nån annanstans 

    Katter vill gå på låda dom är renliga djur , men då är det viktigt att lådan töms under jämna mellanrum 

    Kan man inte göra det eller tycker det är så äckligt ska man inte skaffa katt 
  • Anonym (jut)
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-26 06:17:51 följande:

    Missköter är att ta i. Katterna verkar mår bra och det enda är att han borde rensa lådan oftare. Det verkar inte bekymra katterna att gå någon annanstans (oftast går de i badkaret de gånger de vägrar lådan), utan det är vi som drabbas av det. 


    Nej barnen bor inte här, jag och pappan bor i huset varannan vecka med dem.


    Lådan måste tömmas ofta annars vill katterna inte göra sina behov i den 

    Jag har levt flera år med min sambo och hennes katter, väldigt trevliga djur men det är viktigt att man håller rent efter dom ofta 

    Så för undvika att dom bajsar på golvet i badkaret och på andra oönskade platser bör man göra rent ofta 

    Fattar han inte det så börjar man undra om det är nåt fel på han

    Vad ser du hos honom? Vännen du kan hitta nån bättre
  • Anonym (No)

    TS han kan inte kräva ett skit när det kommer till katterna. Är han sur på dig för det så vägra honom sex tills han ber om ursäkt 

  • Anonym (Gammal man)

    Hela frågan saknar grund för att polarisering till att någon har specifikt ansvar när alla bor under samma tak.

    Rättviselinjal hade man som barn med passar inte i vuxenvärlden.

    Ex ska man bara diska sin egen disk? Ska man vara damsuga sina egna dammkorn, ta in sin egen post, bara laga mat till sig själv. Ja då ska man förmodligen bo ensam.

    Men under samma tak så hjälper alla till så blir det bra och alla blir nöjda och glada och trådar av det här slaget saknat behov av att skapas.

    Glad Påsk!

Svar på tråden Städa bort äcklet? Pojkvän sur