• Anonym (.)

    Hur hålla sig snygg så länge som möjligt?

    Hej. Skulle gärna vilja få höra era tips och tankar gällande hur man kan hålla sig så snygg som möjligt så länge som möjligt? Själv är jag en tje men tips för män går också bra. 

  • Svar på tråden Hur hålla sig snygg så länge som möjligt?
  • Goneril

    Lite smicker är alltid trevligt, men innerst inne vet de flesta att ingen 40-åring ser ut som en 30-åring, eller ännu yngre. Jag håller i princip med om det som tidigare skrivits i tråden om sol, alkohol fetma och tänder. Tänder: IBland ser man äldre, hyfsat välbevarade kvinnor, även män, välklädda och välfriserade men som visar luckor i tandraden. Särskilt gäller det "svarta hål" långt bak i munnen, syns inte direkt men som obarmhärtigt avslöjas vid ett gapskratt.                                                                                                                                                                          Dessvärre är implantat dyrt och inte endast en kostnadsfråga. Det tar tid och ibland måste särskilda benförstärkande operationer göras. Man får göra allt man kan för att undvika detta scenario, regelbundna besök hos tandläkaren och minutiös skötsel;  den tar tid, och ska också ta tid.                                                                                                                                                                Varierad kost, lite kött och mycket fisk och skaldjur tror jag är bäst, den så kallade medelhavskosten med mycket olivprodukter såsom högvärdig olja. Jag äter mycket frukt och grönsaker,  melon, papaya, mango, kiwi, avokado och valnötter.               
     

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tjena persikan) skrev 2024-03-29 12:55:19 följande:
    OT. Bara släpp.
    Tycker det är relevant. Handlar ju om att vara snygg när man blir äldre. Kan en ung kvinna tycka att en äldre man är snygg? Vi säger att hon är minst 20. Eller kanske 22 eller 24, som kvinnorna jag hade kontakt med.
  • Anonym (Tjena persikan)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-29 12:57:29 följande:
    Tycker det är relevant. Handlar ju om att vara snygg när man blir äldre. Kan en ung kvinna tycka att en äldre man är snygg? Vi säger att hon är minst 20. Eller kanske 22 eller 24, som kvinnorna jag hade kontakt med.
    Tråden handlar om hur man håller sig snygg längre. Håll dig till ämnet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tjena persikan) skrev 2024-03-29 13:02:15 följande:
    Tråden handlar om hur man håller sig snygg längre. Håll dig till ämnet.
    Ja, jag svarade på det tidigare. Verkar ha funkat för mig, då jag ser yngre ut. Kan vara gener också.
    Om jag nu lyckats hålla mig i bra skick vid min ålder, är det sannolikt att unga kvinnor kan attraheras av mitt utseende då?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sperma) skrev 2024-03-29 13:12:59 följande:
    Mycket sperma i ansiktet! Skrattande
    Det har jag fantiserat om Flört
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-29 13:28:04 följande:
    Det har jag fantiserat om Flört
    Ja, tur att du är bi så du kan få det.

    Jag får hålla mig till mina egna tips.
  • Anonym (E)
    Anonym (.) skrev 2024-03-27 16:46:41 följande:
    Hur hålla sig snygg så länge som möjligt?

    Hej. Skulle gärna vilja få höra era tips och tankar gällande hur man kan hålla sig så snygg som möjligt så länge som möjligt? Själv är jag en tje men tips för män går också bra. 


    Skippa socker, friterad mat och hel och halvfabrikat.

    Ät röra på rå hackad vitlök och ingefära som fermenterats i rå honung, hög kvalitet virgin olivolja, havregryn och chiafrön, kokade ägg, grönsaker och frukt och annat nyttigt som fisk och kyckling varje dag. 

      Se till att sova religiöst varje natt, skippa aldrig. Minst 7 timmar per natt. 

      Och så klart, undvik solen, rök eller vejpa inte, minimera alkohol, se till att gå minst 20 tusen steg om dagen. Gör andningsövningar. Se till att vara vänlig mot alla, familj och vänner som främlingar. Hjälp andra. Le. 
  • Anonym (Emm)
    Anonym (Science) skrev 2024-03-29 11:59:40 följande:
    Sluta prata med henne då för bådas skull.

    Eller börja prata med henne?
    Det låter som Ts har mycket ouppklarade känslor gentemot sin syster. 


    TS, hon är din syster. Du borde kunna vara ärlig med henne, hur du känt pga de saker hon sagt. Det låter som du tillåter din familj att trampa på dig, du behöver nog säga ifrån. Ytterst få människor kommer till självinsikt, när de inte vet om att de sårat någon. Jag har själv syskon som kan vara oerhört okänsliga och sarkastiska. På sistone har jag börjat säga ifrån ordentlig. Trots att jag ogillar att såra människor har jag insett att man måste ta risken, annars blir det man själv som råkar illa ut,

    Mina syskon har helt plötsligt fått en annan respekt för mig. Visst kan de tycka att jag blir för lätt arg, men det bryr jag mig inte om. Det känns helt enkelt så mycket bättre.

    Om inte din syster vill lyssna eller inte bryr sig så finns alltid alternativet att sluta prata med henne. Det är tyvärr inte alltid så lätt, men det är ett bra alternativ om du inte når fram till henne. Hon är trots allt din syster, din familj.

  • Anonym (Emm)
    Anonym (Emm) skrev 2024-03-29 16:03:27 följande:

    Eller börja prata med henne?
    Det låter som Ts har mycket ouppklarade känslor gentemot sin syster. 


    TS, hon är din syster. Du borde kunna vara ärlig med henne, hur du känt pga de saker hon sagt. Det låter som du tillåter din familj att trampa på dig, du behöver nog säga ifrån. Ytterst få människor kommer till självinsikt, när de inte vet om att de sårat någon. Jag har själv syskon som kan vara oerhört okänsliga och sarkastiska. På sistone har jag börjat säga ifrån ordentlig. Trots att jag ogillar att såra människor har jag insett att man måste ta risken, annars blir det man själv som råkar illa ut,

    Mina syskon har helt plötsligt fått en annan respekt för mig. Visst kan de tycka att jag blir för lätt arg, men det bryr jag mig inte om. Det känns helt enkelt så mycket bättre.

    Om inte din syster vill lyssna eller inte bryr sig så finns alltid alternativet att sluta prata med henne. Det är tyvärr inte alltid så lätt, men det är ett bra alternativ om du inte når fram till henne. Hon är trots allt din syster, din familj.


    Förlåt! Inte TS utan Kaffedraken såklart :D
  • Anonym (Lova)

    De 2 viktigaste är att inte röka och sola. Har själv aldrig solat och har alltid solskyddsfaktor i ansiktet när jag är ute april-september. Det har gjort under för min hy. Är 38 och får fortfarande visa leg på systemet de få gånger jag köper något där. Sol och rökning förstör huden. Sen kommer det andra att äta bra och att hålla vikten samt dricka mycket vatten. 

Svar på tråden Hur hålla sig snygg så länge som möjligt?