• Anonym (Exfrun)

    Hon snokar

    Jag och exet separerade för drygt ett år sen. Jag lämnade honom för en annan, efter många år av psykisk misshandel. Han träffade en ny nån månad senare.

    I flera veckor nu har hon varit inne dagligen och snokat på min "nyas" insta. Hon följer honom inte, så varje gång måste hon aktivt söka upp honom... kan någon hjälpa mig förstå varför? Vi har flera teorier, men skulle gärna höra någon utomståendes. Hade varit mer förståeligt om hon snokade på min, men det är bara på hans vi sett henne (stories).

  • Svar på tråden Hon snokar
  • EpicF

    Varför blockar din nya inte henne? 

    Och nej, man behöver inte aktiv söka upp någon som man inte följer. Räcker att man sökt på personen en gång så är söket sparat, så länge man inte aktivt tar bort det. 

  • Anonym (Exfrun)
    EpicF skrev 2024-03-28 14:05:35 följande:

    Varför blockar din nya inte henne? 

    Och nej, man behöver inte aktiv söka upp någon som man inte följer. Räcker att man sökt på personen en gång så är söket sparat, så länge man inte aktivt tar bort det. 


    Jag vet, men hon klickar sig alltså aktivt in på hans, den finns inte med i stories som de man följer. Där kan man råka se utan att tänka på det, men så är det inte i hennes fall.

    Jag vet 100% att mitt ex inte vet om att hon gör det och vi vill förstå vad det är hon letar efter. Det är ganska underhållande att tänka på, men vill förstå varför.
  • Fjäril kär
    Anonym (Exfrun) skrev 2024-03-28 14:09:34 följande:
    Jag vet, men hon klickar sig alltså aktivt in på hans, den finns inte med i stories som de man följer. Där kan man råka se utan att tänka på det, men så är det inte i hennes fall.

    Jag vet 100% att mitt ex inte vet om att hon gör det och vi vill förstå vad det är hon letar efter. Det är ganska underhållande att tänka på, men vill förstå varför.
    Gissar på att ditt ex snackar skit och specifikt då om din nya så hon snokar runt och ser vad hon kan lista ut.  Hon tänker väl att det vore uppenbart att snoka på dig och därför väljer hon honom. Lite fördomsfullt kanske hon tror att han inget märker 
  • Anonym (Hmm)

    Ursäkta en dum fråga, men var ser man vilka som besökt ens IG...?

  • Anonym (Exfrun)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-28 14:39:54 följande:

    Ursäkta en dum fråga, men var ser man vilka som besökt ens IG...?


    Vi ser henne på hans stories. I övrigt tror jag inte det går.
  • Anonym (Exfrun)
    Fjäril kär skrev 2024-03-28 14:13:24 följande:
    Gissar på att ditt ex snackar skit och specifikt då om din nya så hon snokar runt och ser vad hon kan lista ut.  Hon tänker väl att det vore uppenbart att snoka på dig och därför väljer hon honom. Lite fördomsfullt kanske hon tror att han inget märker 
    Han har blivit så konstig senaste tiden. Trots allt skildes vi ändå som någon form av vänner, vi var överens om att separation var det bästa, han sa att jag alltid kommer vara en av hans närmaste vänner osv osv... men nu gör han ALLT för att undvika mig. Han tittar inte ens upp mot fönstret när han lämnar/hämtar barnen trots att de vinkar och ropar. Det är så tydligt att han gör allt för att se överallt förutom på mig. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Exfrun) skrev 2024-03-28 15:12:19 följande:
    Han har blivit så konstig senaste tiden. Trots allt skildes vi ändå som någon form av vänner, vi var överens om att separation var det bästa, han sa att jag alltid kommer vara en av hans närmaste vänner osv osv... men nu gör han ALLT för att undvika mig. Han tittar inte ens upp mot fönstret när han lämnar/hämtar barnen trots att de vinkar och ropar. Det är så tydligt att han gör allt för att se överallt förutom på mig. 
    Med tanke på hans historia av psykisk misshandel är det väl högst troligt ett beteende kopplat till detta han sysslar med nu. Tro inte ett ögonblick på att han slutar med sånt bara för att ni separerade. Han ändrar bara taktik. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Exfrun) skrev 2024-03-28 14:44:18 följande:
    Vi ser henne på hans stories. I övrigt tror jag inte det går.
    Ok, tack :)
  • Anonym (Wa)

    Jag fattar inte. I land skriver du hon och ibland skriver du han. Vilket är de?

  • Anonym (Exfrun)
    Anonym (Wa) skrev 2024-03-28 17:01:25 följande:

    Jag fattar inte. I land skriver du hon och ibland skriver du han. Vilket är de?


    Läs igen. Jag skriver om min exmake och hans nya. Det är hon som snokar.
  • Tow2Mater

    Du lämnade honom för en annan. Nu ryktas det att du har nåt vid sidan av igen och du, eller din pojkvän, ska lämna.

  • Anonym (Exfrun)
    Tow2Mater skrev 2024-03-28 17:19:22 följande:

    Du lämnade honom för en annan. Nu ryktas det att du har nåt vid sidan av igen och du, eller din pojkvän, ska lämna.


    Vad babblar du om?
  • Tow2Mater
    Anonym (Exfrun) skrev 2024-03-28 17:41:01 följande:
    Vad babblar du om?
    Du vill ju ha hjälp att förstå varför hon smokar. Jag gav min teori.
  • Anonym (Hjoö)

    Gissningsvis så gör hon det för att ditt ex som hon nu år tillsammans med snackar skit om dig och din kille. Därför blir hon nyfiken på erat liv och vill se vad ni har för er.
    Det är rätt normalt att snoka på gamla ex, ex partner, partners ex osv. Jag har själv gjort det och det betydde ingenting mer än att jag var nyfiken.
    Testa att lägga upp en story på din sida och se om hon kollar där.

Svar på tråden Hon snokar