• fornminne

    Hur reagerar otrogna om deras partner är otrogen?

    Du som är otrogen, eller har varit det. Hur skulle du reagera om du fick veta att din partner också hade varit otrogen, eller hade någon vid sidan om? 

    Nu syftar jag inte på enstaka snedsprång för tio år sen, utan mer att ha en affär, eller att ha varit otrogen flera gånger och på olika sätt rättfärdiga det. 

    Hur skulle du reagera om du fick veta att du själv har blivit bedragen? 

  • Svar på tråden Hur reagerar otrogna om deras partner är otrogen?
  • Anonym (Uppochner)
    Anonym (TP) skrev 2024-04-07 23:40:36 följande:

    Jag har varit otrogen under en längre tid och även blivit bedragen under en längre tid. 


    blev super sviken, förkrossad, arg och ledsen när jag blev bedragen. 


    känslor är inte logiska. 


    Av samma skrot och korn då
  • Anonym (Ff)

    Har en kollega som haft en 1 år lång affär, säger att han skulle lämna sin fru om hon var otrogen.

  • Anonym (Blir ledsna/förstörda)

    Jag känner ett fåtal som har bedragit/bedrar sina män. Hade deras män gjort likadant hade de blivit väldigt ledsna men jag tror inte de hade brutit upp ändå. Verkar som en del kan älska någon djupt och vänstra ändå?

  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Blasé på riktigt) skrev 2024-04-06 16:41:56 följande:

    För 20 år sen hade jag blivit galen.

    Idag hade jag nog tyckt "good for you, ska vi skiljas eller ska vi fortsätta med våra andra projekt ihop, tycker du?"


    Låter inte som du har vidare mycket känslor kvar för den mannen. Varför inte själv ta steget, att hitta en ny som du inte viill skänka bort?  😏
  • Anonym (Uppochner)
    Anonym (Blir ledsna/förstörda) skrev 2024-04-08 07:19:02 följande:

    Jag känner ett fåtal som har bedragit/bedrar sina män. Hade deras män gjort likadant hade de blivit väldigt ledsna men jag tror inte de hade brutit upp ändå. Verkar som en del kan älska någon djupt och vänstra ändå?


    Det värsta jag vet är lögnare och otrogna!
  • Anonym (Uppochner)
    Anonym (Linnea) skrev 2024-04-08 07:39:36 följande:

    Jag hatar nästan dubbelmoral mer än otrohet!


    Det är också ett hat!
  • Anonym (B)
    Anonym (Blir ledsna/förstörda) skrev 2024-04-08 07:19:02 följande:

    Jag känner ett fåtal som har bedragit/bedrar sina män. Hade deras män gjort likadant hade de blivit väldigt ledsna men jag tror inte de hade brutit upp ändå. Verkar som en del kan älska någon djupt och vänstra ändå?


    Där kommer du till en väldigt viktig punkt. För mig är det just tvärtom, att jag inte skulle vara otrogen mot någon jag älskar. Andra kanske tänker annorlunda, men för mig är det en väldigt viktig skillnad.
  • Anonym (Uppochner)
    Anonym (B) skrev 2024-04-08 08:19:36 följande:
    Där kommer du till en väldigt viktig punkt. För mig är det just tvärtom, att jag inte skulle vara otrogen mot någon jag älskar. Andra kanske tänker annorlunda, men för mig är det en väldigt viktig skillnad.
    Nej har aldrig varit otrogen och kommer aldrig vara det.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Uppochner) skrev 2024-04-08 08:04:19 följande:
    Det är också ett hat!

    Har aldrig påstått annat. Jag hatar båda, men dubbelmoral ännu mer.


    Tycker otrogna kan börja använda sin hjärna och fundera hur de själva skulle vilja bli behandlade, innan de är otrogna. Inte bete sig som snöflingor när de får smaka på sin egen medicin.


     

  • Anonym (.)
    fornminne skrev 2024-04-07 18:02:59 följande:

    Man kan inte rå för sina känslor, och två fel gör inte ett rätt.

    Jag undrar mer varför någon som bedrar sin partner, går i taket om partnern gör samma sak. Jag har hört talas om sådana reaktioner många gånger.

    Resultatet blir ju liksom att man inte vill att partnern ska göra det man själv gör. Att olika regler ska gälla.


    Varför, ja för att personen blir ledsen antar jag? Den känner väl det den känner oavsett vad den själv gjort.
  • Anonym (Blasé på riktigt)
    Anonym (Linnea) skrev 2024-04-08 07:30:40 följande:
    Låter inte som du har vidare mycket känslor kvar för den mannen. Varför inte själv ta steget, att hitta en ny som du inte viill skänka bort?  😏
    Jag väntar på att vi ska komma ur en komplicerad långdragen sak som gör att det skulle skada honom ekonomiskt om jag valde att lämna just nu. Eftersom jag inte vill skada honom (mer än vad man måste när man lämnar någon) är det ett enkelt val att vänta. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Blasé på riktigt) skrev 2024-04-08 17:15:15 följande:
    Jag väntar på att vi ska komma ur en komplicerad långdragen sak som gör att det skulle skada honom ekonomiskt om jag valde att lämna just nu. Eftersom jag inte vill skada honom (mer än vad man måste när man lämnar någon) är det ett enkelt val att vänta. 
    Väldigt sjysst gjort av dig att vänta. Att göra slut gör ont, ett tag. Att ta en ekonomisk smäll kan förstöra livet för lång tid framöver.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Blasé på riktigt) skrev 2024-04-08 17:15:15 följande:
    Jag väntar på att vi ska komma ur en komplicerad långdragen sak som gör att det skulle skada honom ekonomiskt om jag valde att lämna just nu. Eftersom jag inte vill skada honom (mer än vad man måste när man lämnar någon) är det ett enkelt val att vänta. 
    Det var väldigt empatiskt av dig. Skönt att det finns folk som tänker på sin partner även när känslorna svalnar. Trots allt har man haft mycket känslor för personen en gång i tiden.

    Men även för sin egen skull känna det bäst att lämna på ett schysst sätt.
  • Anonym (Tyska)

    Hade frun vari de så hade jag gått 😂
    Jag själv har legat med 5st under våra 6 år som gifta 
    Har hänt på konferens resor 

Svar på tråden Hur reagerar otrogna om deras partner är otrogen?