• Anonym (?)

Han ljög för mig om träningen?

Jag och en kille dejtar varandra och vi tränar på samma gym.

Vi har varit och tränat ett antal gånger ihop.

Idag skickade jag iväg ett meddelande och frågade om vi skulle dra till gymmet idag. Och då svarar han att han inte kan och att det blir stressigt för honom idag.

Några timmar senare lägger han ut story på sociala medier om att han är på gymmet.

Förlåt, men jag kan inte låta bli om att ta lite illa upp.

Hur hade ni känt/tänkt?

• Svar på tråden Han ljög för mig om träningen?
  • Erkki

Jag hade lagt bollen i hans hörna och tänkt att jag gillar nog honom mera än vad han gillar mig. 

dvs inte hört av mig om träning eller träffar alls. Han torde ju veta att du kan se vad han gör på sociala medier så jag hade tagit det och sett det som en vink. 

eftersom vi bara dejtar hade jag låtit det rinna ut i sanden om inte han tar intiativ till att träffas. 

• cosinus

Om han ljuger om att han inte ska träna och sen lägger ut en story från gymet. Då är han så korkad så det är en betydligt större issue än att han inte ville träna. 

Om han på frågan om ni skulle träna ihop inte ljög utan sa att han inte hade tid för att han planerat sin träning annorlunda så är det väl fullt rimligt. 

Om han inte hade tid men sen fick en lucka och insåg att han faktiskt kunde hinna klämma in ett pass, så är det också fullt rimligt.

• Anonym (?)
    Erkki skrev 2024-08-19 21:52:41 följande:

Jag hade lagt bollen i hans hörna och tänkt att jag gillar nog honom mera än vad han gillar mig. 

dvs inte hört av mig om träning eller träffar alls. Han torde ju veta att du kan se vad han gör på sociala medier så jag hade tagit det och sett det som en vink. 

eftersom vi bara dejtar hade jag låtit det rinna ut i sanden om inte han tar intiativ till att träffas. 

Glömde tillägga att jag är väldigt ny när det kommer till träningen. Så dom gångerna vi varit där så har han visat mig hur maskinerna funkar. Så kanske tröttnade han på det. 

känner mig så hemsk

• Anonym (?)

Jag svarade på hans story jaha så du gick och träna ändå?
    Han svarade tillbaka ja jag behövde det.

• Aliona
    Anonym (?) skrev 2024-08-19 22:16:12 följande:

Jag svarade på hans story jaha så du gick och träna ändå?
    Han svarade tillbaka ja jag behövde det.

Ja då har han väl ångrat sig? Jag hade inte lagt någon större vikt vid det. Däremot hade jag tänk att han nog inte tycker att det är då kul att träna med dig, eftersom han inte skickade iväg ett meddelande och frågade om du ville med när han skulle gå ändå. 
  • Anonym (?)
    Aliona skrev 2024-08-19 22:53:46 följande:
    Ja då har han väl ångrat sig? Jag hade inte lagt någon större vikt vid det. Däremot hade jag tänk att han nog inte tycker att det är då kul att träna med dig, eftersom han inte skickade iväg ett meddelande och frågade om du ville med när han skulle gå ändå. 

Jag glömde berätta att vår konversation fortsatte. 

När han svarade förut idag att det blir nog stressigt idag så svarade jag med -okej vi kan träna imorgon och att jag senare ska till jobbet.

Han undrade när jag jobbar jag skrev vilka tider jag jobbade.

Värt att notera är att han la ut storyn medan jag var på jobbet.

Så jag vet inte om han tänkte att det kanske inte är någon idé att ropa på mig eftersom jag jobbade. 

• Anonym (Mattias)
    Aliona skrev 2024-08-19 22:53:46 följande:
    Det kan också ha blivit bestämt på studs, så han inte hann fråga. Fast å andra sidan är det röd flagg på att han inte lämnade en förklaring till varför han inte erbjöd henne att följa med.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mattias) skrev 2024-08-19 23:30:10 följande:
    Det kan också ha blivit bestämt på studs, så han inte hann fråga. Fast å andra sidan är det röd flagg på att han inte lämnade en förklaring till varför han inte erbjöd henne att följa med.
    Jag skrev ovan precis. Kan ha Med det att göra?
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (?) skrev 2024-08-19 23:27:15 följande:

Jag glömde berätta att vår konversation fortsatte. 

När han svarade förut idag att det blir nog stressigt idag så svarade jag med -okej vi kan träna imorgon och att jag senare ska till jobbet.

Han undrade när jag jobbar jag skrev vilka tider jag jobbade.

Värt att notera är att han la ut storyn medan jag var på jobbet.

Så jag vet inte om han tänkte att det kanske inte är någon idé att ropa på mig eftersom jag jobbade. 

Ah i så fall är det ingen stor grej. Du gör bäst i att släppa det. Imorgon kan du nämna när du tänker träna och se vad han svarar.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mattias) skrev 2024-08-19 23:33:17 följande:
    Ah i så fall är det ingen stor grej. Du gör bäst i att släppa det. Imorgon kan du nämna när du tänker träna och se vad han svarar.

Hur nämner man det på ett bra sätt då? 

• Anonym (Mattias)
    Glad
    Anonym (?) skrev 2024-08-19 23:41:32 följande:

Hur nämner man det på ett bra sätt då? 

Säg en ungefärlig tid. Sen kan du fråga om han vet någon som kan lära dig bra övningar för rumpan. Är han intresserad kan han inte säga nej till det. Jag hade inte kunnat det iallafall :)
  • cosinus

Släpp det. Att han inte hade tid att träna med dig betyder inte att han inte hade velat om han haft mer tid. Att han kommer iväg och tränar själv betyder heller inte att han hunnit träna med dig.

Eftersom du är ovan och han visar dig så tar det klart mycket mer tid än vad man kan riva av ett pass själv om man måste. Jag antar dessutom att ni pratar en del när ni tränar och då tar det ytterligare tid. 

Tränar jag själv kan jag bli helt sjukt trött på 30 min i gymet om jag har tidspress. Tränar jag med min kompis jag oftast tränar med tar det kanske 40-45 min även om vi knappt pratar för att den ena av oss hela tiden är upptagen med att ta i när den andre kan säga något och tränar vi och pratar tar det 50 min.

Han hade inte tid att träna med dig på det sättet han vill träna med dig. Men att gå ner och köra ett individuellt pass är inte samma sak tidsmässigt.

Svar på tråden Han ljög för mig om träningen?