• Anonym (Kvinna)

Tappat hoppet om män

Hej, 
    Jag är gift med en man sedan 15 år tillbaka. Vi har barn och villa och allt det där? 
    För ett år sedan var han otrogen. Jag har försökt förlåta och gå vidare, men jag märker att jag nånstans gett upp tanken på att män är något mer än bara sexuella varelser med minimal hjärnaktivitet. Ja, lite bitter är jag nog allt. 
    Varför jag tappat hoppet om män, och inte bara min man är för att jag upplever att upptagna män ofta är flörtiga trots att dom har en fru hemma. Och jag själv har många gånger upplevt att gifta män faktiskt försökt få till det med mig eller mina väninnor. 
    Jag och min man har sex ofta, hade även samma kväll som han var otrogen, hans förklaring var att han sökte spänning. 
    Jaja, nog om det. 
    Jag får aldrig mysa med min man utan att han försöker ligga med mig. Ligger vi inte blir han besviken och drar sig undan. Detta trots att vi haft sex dagen innan och dagen innan det och dagen innan det. 
    Är alla män såhär? Så enkla att det enda dom vill är ligga, sova och få mat? Ibland känns det som att jag stannar med min man för jag tänker att jag knappast lär hitta någon bättre, eftersom alla män verkar vara likadana. 

• Svar på tråden Tappat hoppet om män
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-09-25 13:42:54 följande:

Tycker nog att ni som extrapolerar era erfarenheter till alla män borde snarare se över era val av män. Mina erfarenheter stämmer inte alls med era.

Detta!
  • Anonym (50+)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-25 17:15:30 följande:
    "Men jag upplever ärligt talat att det väldigt ofta varit så att varje kram skall leda till sex. Är han stressad så vill han ha sex, trött vill han ha sex, glad - sex, ledsen - sex, osv osv."

en feminist som läst en bok vid 33:25-36:47, intressant.

"Någon man som skrivit här bekräftar ju att kvinnan oavsett hur ofta man har sex aldrig har rätt att neka, utan alltid skall svara inviterna jakande."

Antagligen samma man som jag citerade i en annan tråd.
    ClumsySmurf skrev 2024-09-25 16:01:16 följande:
    Anonym (annat perspektiv) skrev 2024-09-25 15:28:24 följande:

Jag har ett annat perspektiv, tror jag.

Jag tänker att äktenskap är så mycket mera än attraktion och sex - man har sammanflätat liv, barn, ekonomi... 

MEN, kanske särskilt för män, är sex en viktig sak i livet, och väldigt reellt behov, som törst eller hunger. 

Så vad händer om sexlivet dör ut, men livet annars är bra - och fortfarande starkt sammanflätat? Visst, man kan vara ärlig och prata om öppet förhållande, men - iaf om man läser här på familjeliv, så säger de flesta nej till det som lösning. Samtidigt kan de säga saker som att "sex inte är en rättighet" och man ska ju för guds skull inte behöva känna sig TVINGAD att ligga med sin man!! 

Så därav lögnerna, och spel bakom ryggen - för det är BARA sex som saknas, och öppen dialog med sin partner, tja, den dörren känns ganska stängd. För kvinnorna har det moraliska övertaget, ivrigt påhejjad på tex Mansbebisar-kontot på instagram. Män som kräver sex är såååå hemska män!

Så ni kvinnor som vill äta kakan och ha den kvar = hålla fast en man i sexköst förhållande och tycker ni har rätt i det, för inte ska ni behöva ställa upp på en mans behov inte!

Jag tycker ni på sätt och vis förtjänar otrogna män. varför ska män behöva leva ett liv utan sex?

"hålla fast en man i sexköst förhållande"

Om en kvinna tappar sexlusten borde hon ha moralisk skyldighet att ansöka om skilsmässa så männen slipper lida.

"ivrigt påhejjad på tex Mansbebisar-kontot på instagram."

Män som har kvinnor som tycker män är odugligt skräp borde ha moralisk skyldighet att ansöka om skilsmässa så kvinnorna slipper lida.

"och man ska ju för guds skull inte behöva känna sig TVINGAD att ligga med sin man!!"
    "Jag tycker ni på sätt och vis förtjänar otrogna män. varför ska män behöva leva ett liv utan sex?"

Vilken man vill ligga med en kvinna som känner sej tvingad?

"Samtidigt kan de säga saker som att "sex inte är en rättighet..."

Varför luktar det incel om ditt inlägg?

Är det jag som är feminist menar du? Vet inte om jag är mer feminist än de flesta, och tycker verkligen att sexliv är viktigt. Men tycker att det är viktigt att sex inte är ständigt substitut för samtal, kramar och övrig kommunikation i en relation 
  • Core
    Anonym (Out of bounds) skrev 2024-09-25 18:36:46 följande:
    TS skriver att många män har flirtat med henne, eller hennes väninnor.

Inte alla, alltså. Och inte bara med henne heller utan sammantaget.

Har man levt en liten stund tror jag alla kvinnor kan skriva under på det, om de ser rimligt normala ut.
    Men slutsatsen är ändå att alla män är så? Hur går resonemanget hos TS där?
  • deduu
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-09-24 10:36:21 följande:
    Tack för ditt svar. Men är det verkligen kärlek? Jag behöver också fysisk beröring. Men måste det alltid handla om sex? 
    Nej. Som man undrar jag samma sak, märkligt nog.
  • Meddelande borttaget
  • ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2024-09-25 17:15:30 följande:
    en feminist som läst en bok vid 33:25-36:47, intressant.
    [Klipp]
    Anonym (50+) skrev 2024-09-25 19:42:36 följande:
    Är det jag som är feminist menar du? Vet inte om jag är mer feminist än de flesta, och tycker verkligen att sexliv är viktigt. Men tycker att det är viktigt att sex inte är ständigt substitut för samtal, kramar och övrig kommunikation i en relation 
    "Är det jag som är feminist menar du?"
    om det är du som är feministen i klippet som börjat tro på biologi, ja
    om inte
    Va?

• ClumsySmurf
    Anonym (50+) skrev 2024-09-25 19:42:36 följande:
    Håller med, men så blir man kåt och då vill man
    hur kan det låta då?
    du vill ju bara knulla och så får man inte fler kramar

• Meddelande borttaget
  • Anonym (TuffBrud)

Nej alla män är inte likadana. Du verkar bitter i er relation, över det som hänt tidigare. 
    Lämna, vad väntar du på? Att resa tillbaka i tiden? 
    Han var inte nöjd över er relation så han var otrogen. Du är missnöjd nu, men lämnar inte. 
    Inget av det ni gör är sunt helt ärligt. 

Angående otroheten så nej, det är inte ett drag hos män, utan en viss typ av individ. Vet många kvinnor som lever ut precis som det du beskriver utan att skämmas. 
    Folk lever sitt vanliga tråkiga vardagsliv hemma och söker spänning. 
    Kanske borde många istället utvärdera livet med sin partner. Åren går, folk blir äldre och tycker livet säger. 
    Istället borde man göra något åt det där tråkiga vardagslivet. Hade inte folk varit otrogna i samma utsträckning. 

Men ja, ni borde ju lämna den där relationen. 

• Anonym (Out of bounds)
    Core skrev 2024-09-25 21:00:11 följande:
    Men slutsatsen är ändå att alla män är så? Hur går resonemanget hos TS där?
    Tillfälliga bittra generaliseringar förekommer hos båda könen, se bara detta forum.

Men jag tror att de flesta ändå samlar ihop sig och försöker igen sedan.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (TuffBrud) skrev 2024-09-26 02:39:51 följande:

Nej alla män är inte likadana. Du verkar bitter i er relation, över det som hänt tidigare. 
    Lämna, vad väntar du på? Att resa tillbaka i tiden? 
    Han var inte nöjd över er relation så han var otrogen. Du är missnöjd nu, men lämnar inte. 
    Inget av det ni gör är sunt helt ärligt. 

Angående otroheten så nej, det är inte ett drag hos män, utan en viss typ av individ. Vet många kvinnor som lever ut precis som det du beskriver utan att skämmas. 
    Folk lever sitt vanliga tråkiga vardagsliv hemma och söker spänning. 
    Kanske borde många istället utvärdera livet med sin partner. Åren går, folk blir äldre och tycker livet säger. 
    Istället borde man göra något åt det där tråkiga vardagslivet. Hade inte folk varit otrogna i samma utsträckning. 

Men ja, ni borde ju lämna den där relationen. 

Det här är min tanke med. Man tror att livet behöver vara liksom tråkigt och ser inte till att leva ut där man är. Säkert finns det en bekvämlighet med, att reflektera och kanske inse att relationen inte passar så bra i sin nuvarande form är obehagligt. Istället fortsätter man och söker spänning där man hittar den.
  • Mimosa86
    Anonym (Out of bounds) skrev 2024-09-25 18:36:46 följande:
    TS skriver att många män har flirtat med henne, eller hennes väninnor.

Inte alla, alltså. Och inte bara med henne heller utan sammantaget.

Har man levt en liten stund tror jag alla kvinnor kan skriva under på det, om de ser rimligt normala ut.

Fast.. det är skillnad på att flirta och vara otrogen. Det är skillnad mot att flirta och tro att personen ifråga är ute efter en ny partner. Helt olika saker!

Många människor ÄR flirtiga som personer. Det är faktiskt en ganska attraktiv egenskap att vara glad, öppen, flirtig och retsam. En krydda.

Håll isär. 

Det är däremot stor skillnad på att flirta och att ragga.
    Om dessa män faktiskt RAGGAT på TS så är servila. Men att de skänkt henne uppskattning är en helt annan femma.

• Core
    Anonym (Out of bounds) skrev 2024-09-26 07:43:04 följande:
    Tillfälliga bittra generaliseringar förekommer hos båda könen, se bara detta forum.

Men jag tror att de flesta ändå samlar ihop sig och försöker igen sedan.
    Absolut, men nu var det just den här generaliseringen jag ifrågasatte.
  • Anonym (Singel)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-09-24 10:21:35 följande:
    Tappat hoppet om män

Hej, 
    Jag är gift med en man sedan 15 år tillbaka. Vi har barn och villa och allt det där? 
    För ett år sedan var han otrogen. Jag har försökt förlåta och gå vidare, men jag märker att jag nånstans gett upp tanken på att män är något mer än bara sexuella varelser med minimal hjärnaktivitet. Ja, lite bitter är jag nog allt. 
    Varför jag tappat hoppet om män, och inte bara min man är för att jag upplever att upptagna män ofta är flörtiga trots att dom har en fru hemma. Och jag själv har många gånger upplevt att gifta män faktiskt försökt få till det med mig eller mina väninnor. 
    Jag och min man har sex ofta, hade även samma kväll som han var otrogen, hans förklaring var att han sökte spänning. 
    Jaja, nog om det. 
    Jag får aldrig mysa med min man utan att han försöker ligga med mig. Ligger vi inte blir han besviken och drar sig undan. Detta trots att vi haft sex dagen innan och dagen innan det och dagen innan det. 
    Är alla män såhär? Så enkla att det enda dom vill är ligga, sova och få mat? Ibland känns det som att jag stannar med min man för jag tänker att jag knappast lär hitta någon bättre, eftersom alla män verkar vara likadana. 

jag fattar ingenting. Varför lever du inte bara ensam? Man är lycklig även som ensam.
  • Anonym (Känner likadant)

Risken är stor att det kommer upprepas. Därför:

1) han verkar ha en stark sexuell drift. 
    2) du ger med dig ibland trots att du hellre vill mysa
    3) jag tror ni är i osynk, att han egentligen vill mer än dig. Du ger med dig (inte bra för sexlusten) eller du säger nej ( han blir grinig).

Det är väl inte helt omöjligt att han kanske är sexberoende, eftersom han var otrogen samma dag ni haft sex. Då är frågan om han är villig att söka hjälp för det? Eller så vill han utforska och prova andra saker än du vill, och han tycker sexet blivit trist och enformigt. 

Att du har förlåtit otroheten är bara ett steg på vägen, ni måste komma underfund med varför otroheten skedde. Eller tror du att du kan förlåta om det händer igen?

Svar på tråden Tappat hoppet om män