Vem tar hand om den anhörige?
Vet att många är i min sits, men behöver skriva av mig... Jag har en gammal mamma, 85 år, som fick cancer för två år sedan. En 20-årig son som hoppade av gymnasiet och lider fortfarande av utmattning och depression (dock bättre nu) och jag blev sjukskriven för utmattning och värk för ett år sedan (men jobbar heltid nu). När min mamma blev sjuk var jag redan själv sjuk utan att jag eg erkände det. Jag har gett allt till mamma eftersom jag har en store bror som är heeeelt oengagerad i mamma. Jag har en underbar man som stöttar mig så mycket han kan, men han orkar ju inte heller hur mycket som helst. Jag lider dagligen av värk och får ingen hjälp från vården, mer än att jag fick en sjukskrivning och medicin (som ändå inte hjälpte). Jag är i förklimakteriet, vilket gör ju inte saker och ting bättre... Man ska inte stressa, ta hand om sin kropp (all träning ger värk och tränar jag inte ger det värk) och sköta sin kost. Önskar ibland att min mamma dog så att jag slapp den biten! :-O Men det vill jag ju inte såklart. Ska dock alltid finnas där och ha tålamod med henne och har jag inte det, så blir hon ledsen och tycker att jag inte ska vara på "detta sätt". All energi går åt jobb och har inget kvar när dagen är slut... På helgerna kanske jag orkar göra något, men får lida dagen efter. Sååå less... Hittar ingen balans i livet och varje dag är bara ett evigt bita ihop. Någon som känner igen sig?