• Anonym (Jonny-Star)

Kan du tänka dig bli tillsammans och bilda familj med en bisexuell?

Kan du tänka dig att ha ett seriöst förhållande eller till och med flytta ihop med en bisexuell partner som dras till båda könen?

Jag kan inte det. Det beror inte på att jag har nått emot bisexuella eller homosexuella. Några av de skönaste personer jag träffat har varit bögar så jag hyser inte minsta agg. Jag älskar Pride. 

Men det går emot att ha en partner som gillar båda könen. Jag vet inte varför. Känns kanske som att det blir dubbelt så stor konkurrens och att risken att min partner faller för en annan dubbleras. Känns även som att en bisexuell kanske tvekar på sin heterosexuella sida, fastän det kanske inte är så. Därför säger jag NEJ. 

Men vad säger du? Och är du man eller kvinna? Ange gärna det. 

• Svar på tråden Kan du tänka dig bli tillsammans och bilda familj med en bisexuell?
  • Anonym (Fine)

Är kvinna och skulle inte ha några problem med att bli tillsammans med någon bisexuell. Förstår inte folk som blandar ihop läggning och lojalitet. 

• Anonym (Ja)

Ja, absolut. Så länge han inte tvekade på sin läggning eller ville ha en öppen relation.

• EpicF
    Mayjel skrev 2024-10-13 23:41:38 följande:

Många trådar med samma ämne på sistone. Jag ger samma svar i denna - nej, bisexuella män kommer inte att vara trogna och jag vill inte vara med en promiskuös man som går bakom min rygg och där man själv får tävla med både kvinnor och män om sin egen partners uppmärksamhet. Orkar inte med det. Skulle bara förstöra mitt självförtroende eftersom jag vill räcka till som en enda partner. 

Endast monogama män är önskvärda för min del. Män som inte är intresserade av någon annan än sin partner och är fullt lyckliga i sitt monogama leverne.

Och ja, även jag finner det omanligt med bisexuella män. Iallafall i en relation med mig. Då blir vi ju båda "kvinnan", om båda blivit penetrerade. Detta är spontant hur jag känner och detta går nog inte att ändra på. 

Så du tror att bisexuella män alltid är otrogna mens heterosexuella män aldrig är otrogna? 

Du vet att analsex är vanliga bland heterosexuella par, än i bi- och homosexuella världen.... 

Snacka om att ha fördomar. 

Som svar på ts fråga, jag vet faktiskt inte. 
  • Anonym (Donna)

Är kvinna och säger ett 100% definitivt nej som svar på frågan.

För mig känns det bara osmakligt och äckligt. Skulle aldrig kunna känna mig sexig inför en sån man. Skulle förresten inte vilja att en bisexuell man ser på mig med "de ögonen".

• Anonym (Eli)

Jag är kvinna och skulle inte ha några problem med att leva med en bisexuell man. Att man är bisexuell betyder inte att man inte kan vara trogen.

• Anonym (Nej)
    Less is more skrev 2024-10-14 15:30:19 följande:

Det kanske känns lättare om båda två är bisexuella?

Jag är bi men vill inte ha en man som är det. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Nej) skrev 2024-10-14 16:09:16 följande:
    Jag är bi men vill inte ha en man som är det. 
    Samma här
  • Mayjel
    EpicF skrev 2024-10-14 12:00:36 följande:
    Så du tror att bisexuella män alltid är otrogna mens heterosexuella män aldrig är otrogna? 

Du vet att analsex är vanliga bland heterosexuella par, än i bi- och homosexuella världen.... 

Snacka om att ha fördomar. 

Som svar på ts fråga, jag vet faktiskt inte. 
    Jag är ganska säker på att bimän är mer otrogna och definitivt mer sexuellt utsvävande än heteromän ja. Handlar inte om fördomar utan om att dra logiska slutsatser kring ens egen basala kunskap kring manlig sexualdrift.

Bara det faktum att de gillar båda kön visar på att de är mer gränslösa och mindre exklusiva i sin sexualitet än oss straighta. 

Själv är jag sparsam med det sexuella och vill betrakta det som nåt dyrbart och exklusivt i en relation och detta kommer jag sannolikt inte att få uppleva med en promiskuös biman.

Blir äcklad bara av tanken på en billig mansvarelse som lagt upp sig till höger och vänster och bjudit ut sig både till män och kvinnor. Män är i största allmänhet  billiga i sin egen drift. Skillnaden är att bimän kan leva ut sin slampiga natur på ett sätt som heteron mest får drömma om. 

Sen vill jag heller inte ta på mig en manlig roll i sängkammaren. Något som en del bimän säkert har en hemlig önskan om annars. Jag är kvinna - i både kropp, hjärna och hjärta - och har ingen som helst lust att bete mig som något utöver detta. 

Och nej, jag tror knappast att heterosexuella män skulle bli penetrerade sexuellt av sina flickvänner i högre utsträckning än män i gayrelationer. Inte ens i närheten. Dumheter. Heterosexuella kvinnor vill inte bete sig som män, allra minst i sina sexliv.
  • Freddie K

Massa starka åsikter. Vart jag står någonstans det håller jag för mig själv, men jag tycker att det är väldigt många intressanta svar. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Donna)
    Freddie K skrev 2024-10-17 04:39:51 följande:

Massa starka åsikter. Vart jag står någonstans det håller jag för mig själv, men jag tycker att det är väldigt många intressanta svar. 

Vi som vet lite mer om dig vet var du står i frågan.
    Men jag kniper eftersom du gör det och det är din person det gäller.
  • Anonym (Linn)

Aldrig i livet. Vill inte ha en man som kan tänka sig att ligga med män. Oattraktivt, osmakligt och omanligt. 

• Anonym (Nej usch+)

Nej usch. Till bisexuella män räknar jag även gruppen "Låna ut min fru" "extraman" och allt som innebär att jag skall vara med andra män. Usch, äckligt, ovanligt, vidrigt.

Svar på tråden Kan du tänka dig bli tillsammans och bilda familj med en bisexuell?