• björnp75

    dax snart.

    OK,nojjan komöver mej,vi har tid 23 april,och det är ju snart!!shit,shitshit.måste köpa snus,kan ju knappast röka inne på bb..nån som har nå tips på nåt mer att ta med sej?

  • Svar på tråden dax snart.
  • TantGsgubbe

    Något för dig att äta, bok/tidningar till dig och frugan e alltid bra (man vet ju inte hur lång tid det tar), DRICKA främst till henne men även till dig. Rekomenderar starkt att hon tar med en kudde hemmifrån som hon trivs med det kommer hon inte att ångra.
    Även du skall ha bekväma kläder som du kan tänka dig att ha på dig typ 24timmar :) (typ mysbyxor, tofflor, varm tröja som du kanske kan sova lite i om frugan din tillåter och det drar ut på tiden). Kamera! jag säger glöm videokameran .. personligen hade jag inte fått använda den hehe.
    kommer kanske på något mer .. uppföljning kommer i sådanafall

  • TompaRocker

    ta med dig ordentligt med sköna kläder =D vi blev kvar en vecka å jag lovar att det är skönare med dina egna kläder än deras.... =D
    i övrigt behövs det mat eller pengar till sjukhusets svindyra torra mackor.
    En annan bra sak är tålamod, ömhet till tin kvinna och kameran.
    Det här är ju faktiskt det mest fantastiska du kommer vara med om i ditt liv.
    Varken jag eller min fru hade ro att läsa någonsin (vill ju bara titta på barnet hela tiden) men kanske ni får det.
    Grattis iallafall å lycka till på färden. Tompa

  • Torrance

    Bra med lite tips, ska försöka vara så väl förberedd det bara går, våran Fjant är beräknad till den 17:e juni.

  • TantGsgubbe

    Egna kläder för en vecka behöver du inte ta med dig på direkten, lite beroende på hur långt du har hem från sjukhuset dock. Är det inte för långt är det bra att efter typ 1-2 dygn ta en snabbsväng hem och plocka upp det ni behöver som ni glömde när ni fick "bråttom" :)

    En sak som kan vara trevlig är ju givetvis att ta med något litet gosedjur till den 3dje i familjen, det kan bli en trygghet framöver då "doften" från den kan sitta kvar länge i minnet, vi hade med oss ett eget litet täcke till skruttan.

  • davidian

    håller med tomparocker. Rena kläder!! bekväma kläder!! ni kan bli kvar ett tag. och detta kanske låter konstigt, men något som jag saknade var någon sorts nattlampa. Allt annat man behövde fanns på sös där vi födde. att gåupp mitt i natten och knäppa på tokstarka lysrörslampor var inte så bekvämt.

  • marcink

    jag tog med mig en bra bok, mp3spelaren laddad med ljudböcker och ett ombyte. det enda jag använde var ombytet, morgonen efter en 29 timmar lång förlossning. :)

    antar att det är bättre att packa lite för mycket än lite för lite, men bli inte förvånad om du är en smula upptagen när du väl är på förlossningen.

  • davidian

    jå så är det. det man verkligen behöver finns på bb, man saknar igentligen inte så mycket. det viktigaste som finns är bäbisen å sen din tjejj..och sen ingenting och nånstans på plats nr: 1024 börjar tidningar freestyles osv dyka up.
    blev själv nästan förvånad när jag tittade ut genom ett fönster dag 3 å insåg att det faktiskt fanns en värld utanför bb.

Svar på tråden dax snart.