Kommer man träffa ny?
Hej! Jag är en pappa på två barn, 3 år och 6 år. Jag har vart i förhållande i ca 12 år och skaffat barn och hus med min sambo.
I våras kom vi överens att vi ska gå isär, vi har helt enkelt växt ifrån varandra och vår kärleks gnista är över. Vi har en bra vän skaps relation, mest för barnens skull.
Samtidigt som att hon vill vara "ensam" och kanske hitta kärleken på nytt är jag kluven i detta.
50% av mig ser fram emot att ta hand om barnen själv varannan vecka och jobba på mig själv, växa som person och se ljust på framtiden. Samtidigt som 50% av mig vill ha henne, just för att vi har en mycket bra vänskaps relation och att hon är mamma till mina barn.
Jag har sagt till henne att när vi väl har gått isär och flyttat ifrån varandra så är det över mellan oss som par, jag vill inte vara den hon kommer tillbaka till efter något år då hon har märkt att gräset inte alltid är grönare på andra sidan.
Jag skriver inte så för att jag har stort ego eller liknande, men jag känner själv att jag är en bra och mogen kille som alltid ser det bästa för min sambo och barnen.
Min fråga i detta är i princip, hur hqde ni gjort? Försöka prata med henne att stanna eller att gå vidare helt i livet? Kommer man träffa någon ny eller ko.mer man vara den ensamvargen som jobbar, tar hand om barnen dag ut och dag in?