Anonym (Du är den du är) skrev 2025-02-07 18:09:59 följande:
Varför känner du att du inte kan förlåta dej själv?
För att det var så elakt. Jag kan förklara det för mig själv men det blir mer som jag ursäktar mig inför mig själv.
Ok får förklara vad jag gjorde, sorry för offtopic. Jag mådde bra och var lycklig, stabil med honom. Tidigare var jag i en relation där jag blev misshandlad och värre än så men kan inte skylla på det heller. Men det kändes konstigt, skyldigt fel att vara i en bra relation, känna mig älskad och vara lycklig. Jag ville skada mig själv och vara olycklig...svårt att förklara. Jag ville det. Så jag tänkte att bästa sättet att skada mig själv var att få bort honom från mig då kommer jag inte vara lycklig längre och jag visste att jag skulle ångra mig så jag var tvungen att göra det ordentligt.
Jag tänkte att jag kunde ju vänstra det hade drivit bort honom men då hade jag nog mått så dåligt att jag suiciderade om jag gjorde det. Jag ville skada mig själv inte suicidera. Så jag tänkte vad kan jag göra förutom det? Jag tänkte på vilka ömma punkter han kunde tänkas ha och ge mig på dem och bete mig riktigt illa. Flintskallighet, hans mage, hans ålder, hur jag är alldeles för snygg för honom, hur folk tänker vad gör hon med honom? När de ser oss,att han är för snäll, mesig, att hans ... inte kan stå ordentligt om vi har sex mer än två gånger, varför hans förra fru kanske ämnade honom alltså bara vara så taskig jag kunde.
Men det krävdes väldigt mycket mer än jag trodde men till slut sa han "försvinn ur mitt liv, jag vill aldrig se dig igen" och då hade jag lyckats. Sedan ångrade jag mig precis som jag visste att jag skulle, men det var för sent.
2 år senare lyckades jag få tillbaks honom igen. jag trodde inte det skulle gå men när jag frågade honom om han ville ses och bara prata lite så sa han "Nej, det gör för ont. Jag älskar dig fortfarande så jag vill inte det" Då fattade jag liksom att det inte alls var kört och att om vi ses så kan jag få tillbaks honom. Så efter tjat så gick han med på att ses och då vann jag tillbaks honom.
Mitt beteende där med hur jag gjorde och de sakerna jag sa till honom, det har jag inte förlåtit mig själv för.