• Anonym (Utbytt)

Bör jag vara rädd för att bli utbytt?

Killen jag träffat är en självgjord miljonär i 30-årsåldern. Min enda önskan i livet är att vara med en man, skaffa barn och bli gammal tillsammans. Jag hade inte en aning om hur rik han var förens han visade sitt fondkonto efter en månad, och det gjorde mig illa till mods. Jag är inte naiv nog att tro att det inte händer att rika män byter ut sin fru mot en yngre när hon blir gammal. 

Till saken hör att trots sin förmögenhet är han otroligt snål och utnyttjar erbjudanden i högre utsträckning än någon annan jag vet, plockar pantburkar på marken och tar hem mat från bufféer i matlådor. Min livsstil har inte blivit "lyxigare" sedan jag träffade honom. 

Vi har väldigt mycket gemensamt, men min oro äter upp mig. Jag är rädd för att göra ett misstag i att välja bort honom, samtidigt som jag är rädd för att välja honom. 

• Svar på tråden Bör jag vara rädd för att bli utbytt?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-09 08:32:59 följande:
    Hans hobby är visserligen att utnyttja erbjudanden och kryphål maximalt, tex när Pinchos under hela september hade ett erbjudande om en gratis Tapas per besök, gick han in minst en gång per dag, ibland två och tre gånger, för att äta gratis. I slutet av månaden såg dock personalen ganska sur ut, men det var inget som bekom honom alls. 

Men det är dock inte hans enda hobby. Det han faktiskt lägger pengar på är resor (dock ser han till att få det så prisvärt som möjligt). Och han har möjlighet att resa när han vill eftersom han i princip inte behöver jobba. Jag själv har aldrig varit speciellt intresserad av att resa, men jag vet att många tjejer skulle tycka det var en dröm. Det är främst det jag tänker på när jag tänker att alla tjejer skulle vilja ha honom. 
    Tro mig när jag säger att få kvinnor vill ha en man som går på Pinchos och samlar pant.
  • Anonym (Ekonomi)

Det är nog just hans egenskap i att vara så ekonomisk och sparsam, som gör att han är förmögen. Annars skulle han nog vara en vanlig Svensson.

Vet två stenrika miljonärer som bakade sitt eget bröd hela livet och handlade med kuponger och extrapriser.

• Anonym (Putte)
    Anonym (Ekonomi) skrev 2025-01-09 13:14:17 följande:

Det är nog just hans egenskap i att vara så ekonomisk och sparsam, som gör att han är förmögen. Annars skulle han nog vara en vanlig Svensson.

Vet två stenrika miljonärer som bakade sitt eget bröd hela livet och handlade med kuponger och extrapriser.

Intygar. Den som spar han har
  • Anonym (Man)

Så om TS inte gagnas av hans pengar så är det inte värt att vara kvar. Det låter mer som att man vill ha en sugardaddy. Vart tog den äkta kärleken vägen?

• Anonym (Wtf)

Ja du bör absolut vara rädd för att bli utbytt. 

• Anonym (Nä usch)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-09 08:32:59 följande:
    Hans hobby är visserligen att utnyttja erbjudanden och kryphål maximalt, tex när Pinchos under hela september hade ett erbjudande om en gratis Tapas per besök, gick han in minst en gång per dag, ibland två och tre gånger, för att äta gratis. I slutet av månaden såg dock personalen ganska sur ut, men det var inget som bekom honom alls. 

Men det är dock inte hans enda hobby. Det han faktiskt lägger pengar på är resor (dock ser han till att få det så prisvärt som möjligt). Och han har möjlighet att resa när han vill eftersom han i princip inte behöver jobba. Jag själv har aldrig varit speciellt intresserad av att resa, men jag vet att många tjejer skulle tycka det var en dröm. Det är främst det jag tänker på när jag tänker att alla tjejer skulle vilja ha honom. 

Varför vill kvinnor ha en autistisk, snål kille ? Han saknar ju dessutom etikett och inte kan bete sig på restauranger? 

Det känns ju inte speciellt högstatus att snylta på billiga restauranger, gå runt med pantburkar, inte jobba, visa upp sitt fondkonton och åka på billiga resor? 

Du behöver inte vara orolig! Även om han har pengar så kommer nog varken du eller någon annan kvinna ha någon glädje av det. Bättre med en lagom rik kille som kan föra sig, respekterar andra företagare , har lite driv i livet och gillar att dela med sig av sina tillgångar. 

• beli
    Anonym (Ekonomi) skrev 2025-01-09 13:14:17 följande:

Så om jag hade varit supersparsam hade jag nu haft 40 miljoner? Knappast.

TS, att din man inte lämnar pantburkarna till dem som faktiskt behöver pantpengarna tycker jag är riktigt pissigt. Det är pengar han tar från andra.

Hela grejen med att utnyttja erbjudanden in absurdum fastän man har 40 MILJONER är helt sjukt. Själv är jag just nu sjukskriven och drömmer om när jag har några 10 000 igen. Medan han kan vältra sig i pengar men tar från andra också...
  • Anonym (Karl karaktär)
    Anonym (Utbytt) skrev 2025-01-08 14:07:37 följande:

Killen jag träffat är en självgjord miljonär i 30-årsåldern. Min enda önskan i livet är att vara med en man, skaffa barn och bli gammal tillsammans. Jag hade inte en aning om hur rik han var förens han visade sitt fondkonto efter en månad, och det gjorde mig illa till mods. Jag är inte naiv nog att tro att det inte händer att rika män byter ut sin fru mot en yngre när hon blir gammal. 

Till saken hör att trots sin förmögenhet är han otroligt snål och utnyttjar erbjudanden i högre utsträckning än någon annan jag vet, plockar pantburkar på marken och tar hem mat från bufféer i matlådor. Min livsstil har inte blivit "lyxigare" sedan jag träffade honom. 

Vi har väldigt mycket gemensamt, men min oro äter upp mig. Jag är rädd för att göra ett misstag i att välja bort honom, samtidigt som jag är rädd för att välja honom. 

En mycket intressant fråga.

Det verkar som att du menar att för yngre kvinnor är god ekonomi hos mannen mycket viktigt och att män automatiskt vill ha yngre kvinnor och är beredda att ge upp ett etablerat förhållande om en ny och yngre kvinna dyker upp. Jag tycker du har en poäng i detta. Svaren du har fått hittills går dock ut på att : nej, han är snål så du behöver inte vara särskilt orolig.

Tänk på att i ett forum är det lätt att skriva att man som kvinna aldrig skulle falla för en snål kille medan i verkligheten får man nog anta att kvinnor attraheras av män med mycket pengar.  Om en rik man är snål så innebär det ändå att kvinnan får  resor (billiga), gåvor(ibland) och inte minst status. Om hon väljer en fattig man blir det ingenting av detta. Det är nog också vanligt att kvinnor att tänker att dom skall lyckas omvända snåla män till att bli mer generösa, t.ex. med sex som en påtryckningsfaktor.  

Om man bara ser på din frågeställning skulle jag därför säga att din oro är befogad.

• Anonym (Man)

Många kvinnor i tråden tycker att man bara ska vara ihop med någon om dom får ta del av mannens resurser och att han är givmild med dessa.

Vad hände med det jämställda samhället och alla självständiga kvinnor som kan tjäna sina egna pengar?

• Anonym (Panta mera)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-10 16:03:04 följande:

Många kvinnor i tråden tycker att man bara ska vara ihop med någon om dom får ta del av mannens resurser och att han är givmild med dessa.

Var läser du det?
  • Anonym (Karl karaktär)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-09 19:33:52 följande:

Så om TS inte gagnas av hans pengar så är det inte värt att vara kvar. Det låter mer som att man vill ha en sugardaddy. Vart tog den äkta kärleken vägen?

Du menar att den äkta kärleken byttes ut mot mannens förmåga att ha råd med både märkeshandväskor och lyxresor? 

Svar på tråden Bör jag vara rädd för att bli utbytt?