• Anonym (Frågetecken)

Vad skulle du tänka om en person med noll avtryck på internet?

Om du googlade en person och de enda sökresultaten var typ ratsit och hitta, vad skulle ni tänka då? 

• Svar på tråden Vad skulle du tänka om en person med noll avtryck på internet?
  • Anonym (B)
    Anonym (Privat) skrev 2025-01-15 14:03:20 följande:
    Gäller det även mig som jobbat mha datorer i 30 år men inte finns på nätet? Eller min granne som är 92?
    Var jag otydlig...?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (B) skrev 2025-01-15 14:04:53 följande:
    Nu frågade ts om VÅRA tankar och jag gav dem. Jag behöver inte "facit" från dig angående mina åsikter, tack....
    Så det är ok att du ifrågasätter andras tankar, men vi får inte ifrågasätta dina?
  • Anonym (Lee)

Att finnas på nätet behöver ju inte vara en större grej. Jag har varit med flera gånger utifrån arbete, artiklar och pressmeddelanden. Räcker med att man spelar hockey och är 10 år så kan den personen finnas med. Den kanska inte gör så mycket sånt då. 

• Anonym (E)
    Anonym (Skratt) skrev 2025-01-15 12:03:24 följande:
    Min man jobbar med it.... han har inte en enda social media och syns inte på nätet mer än på sitt jobbs hemsida. Vi har lyckats få bort oss från bland annat hitta.se. Någon digital analfabet är han verkligen inte
    Det borde alla göra men svensken är helt enkelt för dum för att förstå. Inte i något annat land ligger alla uppgifter om boende, bilmodell och registreringsnummer etc upplagda som ett smörgårdsbord för kriminella. Att man ens skapar en tråd om det här säger allt. 
  • Anonym (Skratt)
    Anonym (B) skrev 2025-01-15 14:04:53 följande:
    Nu frågade ts om VÅRA tankar och jag gav dem. Jag behöver inte "facit" från dig angående mina åsikter, tack....
    Jag delade med mig av MINA tankar genom ERFARENHET. Vill du inte läsa så skrolla vidare.
  • Anonym (Skratt)
    Anonym (E) skrev 2025-01-15 14:14:53 följande:
    Det borde alla göra men svensken är helt enkelt för dum för att förstå. Inte i något annat land ligger alla uppgifter om boende, bilmodell och registreringsnummer etc upplagda som ett smörgårdsbord för kriminella. Att man ens skapar en tråd om det här säger allt. 
    Tyvärr finns det för många ställen där man kan söka efter personuppgifter. Mrkoll.se vägrar ta bort uppgifter (där du kan få fram fullständigt personnummer) de hänvisar till att det är offentliga uppgifter. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Skratt) skrev 2025-01-15 15:51:54 följande:
    Jag delade med mig av MINA tankar genom ERFARENHET. Vill du inte läsa så skrolla vidare.
    Ja, jag är inte ett dugg intresserad av dina tankar eller erfarenheter.
  • Anonym (Skratt)
    Anonym (B) skrev 2025-01-15 16:18:25 följande:
    Ja, jag är inte ett dugg intresserad av dina tankar eller erfarenheter.
    Så dina åsikter väger mer än någon annans?
    Dra något gammal över dig
  • Anonym (B)
    Anonym (Skratt) skrev 2025-01-15 17:32:27 följande:
    Så dina åsikter väger mer än någon annans?
    Dra något gammal över dig
    Det sa jag inte heller, men jag skiter verkligen i dina.
  • Dr Nail

Jag skulle tänka att det är lite teknologiskt efterblivet att fortfarande finnas på ratsit och liknande skräp 2025.

• Anonym (Jo)

Skulle inte tänka så mycket.

• klyban
    Dr Nail skrev 2025-01-15 22:49:12 följande:

Jag skulle tänka att det är lite teknologiskt efterblivet att fortfarande finnas på ratsit och liknande skräp 2025.

Folk älskar sånt och se om de har varit i klammer med rättvisan eller hur mycket folk tjänar och såna här grejor.
    Förr så så bläddrade dom i tex taxeringskalendern och med samma entusiasm.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad skulle du tänka om en person med noll avtryck på internet?