Anonym (V) skrev 2025-01-22 22:32:19 följande:
Jag lämnar naturligtvis inte ett barn som är sjukt.
Lite hosta eller snuva utan feber och utan allmänpåverkan är inte skäl att vabba för. Inte heller om barnet sovit för lite. Klarar förskolan inte av att ta hand om det här barnen så ligger problemet inte på föräldrarna. Är rätt less på förskolelärare som du som uppmanar föräldrar att fuska med vab. Vabbar gör man när ens bar är sjukt, Inte annars.
Lite hosta eller snuva utan feber och utan allmänpåverkan är inte skäl att vabba för. Inte heller om barnet sovit för lite. Klarar förskolan inte av att ta hand om det här barnen så ligger problemet inte på föräldrarna. Är rätt less på förskolelärare som du som uppmanar föräldrar att fuska med vab. Vabbar gör man när ens bar är sjukt, Inte annars.
Detta säger mer om dig som förälder. Vi är less på på föräldrar som du. iskall. uschhhhj stackars dina barn.
jag kommer inte att kommenterar mer.
Ha det gott!
Anonym (V) skrev 2025-01-22 15:50:48 följande:
Inget av det du räknar upp skulle jag hålla mitt barn hemma för. Undantag ont beroende på vad som orsakar det. Har barnet lite ont i en stukad hand, absolut inte hemma. Kraftiga magsmärtor som påverkar barnet, ja då är jag såklart hemma.
Jag förstår om du som förskollärare tycker det är skönt att slippa barn barn som kräver lite extra omhändertagande, men den biten ingår i ert uppdrag. Jag ser det som bidragsfusk om man utnyttjar vab vid såna situationer. Kan ett barn som tex sovit lite dåligt inte vara på förskolan för att tempot är för högt så ligger problemet på förskolan, inte föräldrarna.
Vad tycker du om barn i grundskola? skulle du låta dom vara hemma på samma kriterier?
Men du är ju helt knäpp. Det handlar inte om att vi tycker att det är skönt. Det handlar om att vi vill ha barn som mår bra och är friska som klarar hela dagen.
sen att du lämnar ditt barn med halsont eller hostig det är väldigt respektlöst. vi blir också sjuka. Framförallt mot ditt eget barn.
Om ditt barn inte sovit under natten och du lämnar barnen som inte klarar av dagen. Mår ditt barn bra då? Detta är skrämmande och du bör fundera på din roll som förälder.
Aldrig i livet jag hade gjort så mot mitt barn.
Klart jag håller mitt barn hemma från skolan om hen är sjuk, vad är problemet.