• Anonym (Anonym)

Skumt samtal otrogen?

Idag glömde min sambo sin mobil hemma. Det ringde lite olika nr under dagen. Har inte gått in i telefonen men såg på displayen.

Kollade upp ett nr på hitta då det ej var ett känt.  Var från ett hotell. Jäkligt skumt. varför skulle ett hotell ringa upp honom?  Var ett mobilnr. Jäkligt nojig nu, är han otrogen? Vad skulle ni tro? 

• Svar på tråden Skumt samtal otrogen?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (M) skrev 2025-01-23 19:12:53 följande:
    Om ni inte kan prata om viktiga saker på ett konstruktivt sätt trots att ni jobbat med terapi och allt så kanske det är läge att ge upp och gå skilda vägar, i synnerhet då du redan vet att han varit otrogen en gång plus fortfarande ljuger om det 
    Jo? tänker tanken dagligen. Så det kanske blir så ändå framöver.. 
  • Anonym (Betty)

Har du fått reda på nåt mer ts?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Betty) skrev 2025-02-26 15:24:01 följande:

Har du fått reda på nåt mer ts?

Nej inte om just det. Men? idag har han aw (en tisdag, de ska fira av två som slutar på jobbet, vara en är från en helt annan avdelning). Ser nu att han på eftermiddagen gått och köpt nya kläder i centrumet där de har sitt kontor?. (vi har samma konto). För att gå på aw med kollegorna på en pizzeria i centrum? lite finare men ändå?
    Det plus att han blivit träningsnarkoman, köper konstant nya kläder, bantar och är extremt noga med hur han ser ut. Gissar ganska starkt på att han är intresserad av någon på jobbet?
    Han har dessutom förberett i över en vecka för ikväll, varit och köpt presenter för våra privata pengar, skrivit ihop något quiz och har med sig högtalare mm till jobbet. Puh? jag orkar inte?
  • Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-23 17:31:57 följande:
    Hotell ger inte ut någon info över huvud taget. Måste vara den som bokat. 
    Jag har jobbat på hotell och ringer någon och säger "hej, jag heter Anna och vi har en bokning i min mans namn, Pelle Andersson och jag ville bara bekräfta/ändra datum/lägga till en extrasäng om det är möjligt" (hitta på en anledning helt enkelt) så ifrågasätts inte detta öht utan du får antingen bekräftat att det finns en bokning och vilket datum, eller så säger de "jag kan inte hitta någon bokning, vilket datum gäller det?" Och så kan du bara svara att du råkade ringa fel hotell eller nåt 

Säger du däremot att du misstänker honomför att vara otrogen och vill veta om det finns något rum bokat i hans namn så kanske du inte får något svar
  • Anonym (Uppenbart)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 18:03:07 följande:
    Nej inte om just det. Men? idag har han aw (en tisdag, de ska fira av två som slutar på jobbet, vara en är från en helt annan avdelning). Ser nu att han på eftermiddagen gått och köpt nya kläder i centrumet där de har sitt kontor?. (vi har samma konto). För att gå på aw med kollegorna på en pizzeria i centrum? lite finare men ändå?
    Det plus att han blivit träningsnarkoman, köper konstant nya kläder, bantar och är extremt noga med hur han ser ut. Gissar ganska starkt på att han är intresserad av någon på jobbet?
    Han har dessutom förberett i över en vecka för ikväll, varit och köpt presenter för våra privata pengar, skrivit ihop något quiz och har med sig högtalare mm till jobbet. Puh? jag orkar inte?
    Så gjorde mitt ex, precis likadant.

Började träna, tatuerade sig (!), började använda "produkter" till ansiktet vilket verkligen förvånade då han alltid skrattat åt män som använder sånt.
    Köpte massa nya kläder och t o m färgade de grå stänken i håret mörkt.

Jag sket i vilket, hade ändå tänkt lämna honom så detta underlättade ju bara för mig.

Så patetiskt så det inte är klokt.
  • Anonym (E)

Jag har för övrigt flertalet gånger ringt om bokningar i min mans namn när vi har rest, aldrig ifrågasatts även när jag ändrat rumsstorlek, lagt till datum etc

• Anonym (Anonym)
    Anonym (E) skrev 2025-03-11 18:37:03 följande:

Jag har för övrigt flertalet gånger ringt om bokningar i min mans namn när vi har rest, aldrig ifrågasatts även när jag ändrat rumsstorlek, lagt till datum etc

Jag provade att maila, uppgav att det var bokat i min sambos namn och att vi behövde ändra. De svarade bara att de inte gav ut information. Vi är inte gifta och har olika efternamn? kändes som att de har ngn policy att de inte ger ut något alls..
  • Anonym (Uppenbart)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 18:44:25 följande:
    Jag provade att maila, uppgav att det var bokat i min sambos namn och att vi behövde ändra. De svarade bara att de inte gav ut information. Vi är inte gifta och har olika efternamn? kändes som att de har ngn policy att de inte ger ut något alls..
    De får inte lämna ut uppgifter eller ändra i någon annans bokning.
    Har de gjort det så har de gjort fel helt enkelt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Uppenbart) skrev 2025-03-11 18:35:55 följande:
    Så gjorde mitt ex, precis likadant.

Började träna, tatuerade sig (!), började använda "produkter" till ansiktet vilket verkligen förvånade då han alltid skrattat åt män som använder sånt.
    Köpte massa nya kläder och t o m färgade de grå stänken i håret mörkt.

Jag sket i vilket, hade ändå tänkt lämna honom så detta underlättade ju bara för mig.

Så patetiskt så det inte är klokt.
    Även om du tänkt lämna?. Hade han träffat någon annan? 
  • Anonym (Uppenbart)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 18:59:19 följande:
    Även om du tänkt lämna?. Hade han träffat någon annan? 
    Han visste inte att jag tänkt lämna, jag väntade in att sonen skulle få ett eget boende bara.  Vilket skedde i närtid.

Ja, han var otrogen med en kollega.
    Idag är de förlovade och har en unge på runt två år.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Uppenbart) skrev 2025-03-11 19:20:03 följande:
    Han visste inte att jag tänkt lämna, jag väntade in att sonen skulle få ett eget boende bara.  Vilket skedde i närtid.

Ja, han var otrogen med en kollega.
    Idag är de förlovade och har en unge på runt två år.
    Beklagar.. även om du verkar vara ok med det så vill man väl kanske inte att det ska sluta så. Jag mår inte bra av det här? har inget riktigt att ta på men magkänslan är inte bra?.
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 19:55:45 följande:
    Beklagar.. även om du verkar vara ok med det så vill man väl kanske inte att det ska sluta så. Jag mår inte bra av det här? har inget riktigt att ta på men magkänslan är inte bra?.
    Du behöver agera för att se till att du mår bra.

Känn efter vad du behöver i relationen för att må bra! Ta ETT samtal med din partner om orsaken till att du mått dåligt och vad du nu behöver! Om han värdesätter dig börjar han ge dig det du ber om. Om han inte gör det- då vet du att du är betydelselös för honom och kan ta beslut utifrån det.

Finns ingenting han kan göra, då kan du lämna med vetskapen om att du lämnar för att få må bra. Huruvida han var otrogen eller ej blir då oviktigt.
  • Anonym (Uppenbart)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 19:55:45 följande:
    För mig var det inga problem, tvärtom. Gjorde det så mycket lättare att komma därifrån. Det var  100% positivt. Att det slutade så gjorde inget alls. Jag var spytrött på honom.

Beklagar att du har det jobbigt.
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-03-11 20:04:20 följande:
    Du behöver agera för att se till att du mår bra.

Känn efter vad du behöver i relationen för att må bra! Ta ETT samtal med din partner om orsaken till att du mått dåligt och vad du nu behöver! Om han värdesätter dig börjar han ge dig det du ber om. Om han inte gör det- då vet du att du är betydelselös för honom och kan ta beslut utifrån det.

Finns ingenting han kan göra, då kan du lämna med vetskapen om att du lämnar för att få må bra. Huruvida han var otrogen eller ej blir då oviktigt.

Så svårt då jag egentligen inte har något att ?gå? på, mer en känsla? som att något inte är rätt? tex de saker som jag skrivit i inlägg ovan? bekräftar egentligen inte något och kanske att jag bara är svartsjuk, men då ingen tillit finns sedan tidigare så är det svårt att få tillbaka den.
    Han är ?en ful fisk? som behöver massa uppmärksamhet och har ett enormt bekräftelsebehov, ljuger om småsaker mm, men är helt dränerad när han väl är hemma. jag får aldrig något extra eller blir aldrig uppvaktad av honom. Det har sett ut såhär hela vårat liv ihop.  Han ?lever? sitt liv på jobbet-där han blir tillräckligt sedd?får bara höra att jag är svartsjuk och kontrollerande. Har försökt prata om det tidigare. Många gånger..

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Uppenbart) skrev 2025-03-11 20:14:04 följande:
    För mig var det inga problem, tvärtom. Gjorde det så mycket lättare att komma därifrån. Det var  100% positivt. Att det slutade så gjorde inget alls. Jag var spytrött på honom.

Beklagar att du har det jobbigt.
    Okej, ja då är det ett annat läge 😅. Då har det gått långt? 😊?

Tack? ja, vet ju inte om jag skapar det själv eller om det ligger något bakom?. han har iaf helt klart ett bekräftelsebehov..
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 20:25:59 följande:

Så svårt då jag egentligen inte har något att ?gå? på, mer en känsla? som att något inte är rätt? tex de saker som jag skrivit i inlägg ovan? bekräftar egentligen inte något och kanske att jag bara är svartsjuk, men då ingen tillit finns sedan tidigare så är det svårt att få tillbaka den.
    Han är ?en ful fisk? som behöver massa uppmärksamhet och har ett enormt bekräftelsebehov, ljuger om småsaker mm, men är helt dränerad när han väl är hemma. jag får aldrig något extra eller blir aldrig uppvaktad av honom. Det har sett ut såhär hela vårat liv ihop.  Han ?lever? sitt liv på jobbet-där han blir tillräckligt sedd?får bara höra att jag är svartsjuk och kontrollerande. Har försökt prata om det tidigare. Många gånger..

Men bara de här sakerna tycker ja är fullt legitima skäl för att lämna. Han ljuger om småsaker och anklagar dig för att vara svartsjuk och kontrollerande.
    Han gör inget för att uppvakta dig eller ge dig uppskattning,men vill själv ha en massa uppmärksamhet.
    Piffar plötsligt till sig och köper nya fina kläder för att gå på pizzeria med sina kollegor.
    Förstår han ens varför du är misstänksam?
    Har han överhuvudtaget reflekterat över sitt eget beteende?
    Hade jag varit i din situation så hade jag lämnat någon som behandlar mig så respektlöst.
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 20:25:59 följande:

Då tycker jag att du ska gå. Det spelar ingen roll om din magkänsla är rätt eller ej (vi kvinnor ska aldrig ignorera den, den har nästan alltid rätt) för han är oavsett ingen bra man för dig. Älska dig själv och ta hand om dig själv istället! Lycka till!
Svar på tråden Skumt samtal otrogen?