• Anonym (ÖnskarSladdis)

Fler som planerar barn efter MF?

Jag har precis haft livets första MF.. tidigt och testade negativt igår från en oplanerad graviditet men slogs omkull av hur mycket jag ville ha en till.. 

Av allt jag läst mig till så ska det vara gynnsamt att köra på direkt och försöka bli gravid igen inom ett halvår och risken för MF ska då minska jämfört med om jag väntar ett halvår.. 

Jag blir 37 i vår, har tre barn sedan innan som är 18, 15 och 11 år. Bara haft ett MF någonsin och det är detta.. Har kommit överens med maken om att vi försöker fram till sommaren, tar det sig inte så var det inte menat med en till.

Någon mer därute som planerar att bli gravid typ så snart som möjligt efter MF som vill följas åt?

• Svar på tråden Fler som planerar barn efter MF?
  • Anonym (L)

Jag fick missfall i v.14 i mars 2024. Har efter det gjort några försök som inte lett till graviditet. Planerar göra ivf till våren och är stressad och nervös. Nervös för att det inte ska bli några embryon, för att inte bli gravid, för att få missfall igen. Stressad över kostnaden. Det är svindyrt och finns inga garantier. Har gjort ivf tidigare med blandat resultat. Har även gjort många inseminationer utan resultat bortsett från det som ledde till senaste missfallet. Har totalt varit gravid 8 gånger och har 3 barn. Så har en historia av missfall och har därför en ökad risk att få missfall igen tyvärr. Är 33 år. 

Missfall
    Massor av försök utan att bli gravid.
    Missfall
    Missat missfall
    Missat missfall
    Barn
    Barn
    Barn
    Missfall
    Flera försök utan att bli gravid.

Så ser min historik ut.

• AngieF
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-01-27 14:10:52 följande:
    Försök och fokusera på sexet, kanske blir lättast? Inte resultatet, utan det mys ni har tillsammans <3

Jag har haft tre dagar utan blödning nu så har börjat tempa igen nu, äter folsyra och väntar på ÄL... oklart men tror det borde bli runt 7-12:e feb

Nu kör ju vi heminseminering kring ägglossning (pga mannen får sån prestationsångest) så blir inte riktigt lika mysigt som vanligt tyvärr.. Försöker fokusera på annat, som vår pågående renovering, för att inte tänka för mycket på allt. 

Skönt att du slutat blöda, håller tummarna för att ägglossningen kommer när den ska!

• Anonym (Tredje)

Får jag fråga er tjejer om mens efter missfall. Hade första blödningen i början av januari, två dagar med bruna spottings sedan blödde jag som en gris (använder menskopp och den blödde igenom flera gånger under en dag) dag 4 helt torrt. Jag räknar väl inte egentligen de där två spottings dagarna som mens men om man gör det tre dagar blödning. 

Igår fick jag en mjukstart men en liten blödning (trosskydd) idag kom skyfall igen. Har tömt vad jag har uppmätt med koppen 1 dl. Nu är kranen avstängd och inget mer kommer. 
    Är detta normalt efter missfall-skrapning?
    Hade inte såhär förra gången med mitt MA

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    AngieF skrev 2025-01-27 20:27:27 följande:

Nu kör ju vi heminseminering kring ägglossning (pga mannen får sån prestationsångest) så blir inte riktigt lika mysigt som vanligt tyvärr.. Försöker fokusera på annat, som vår pågående renovering, för att inte tänka för mycket på allt. 

Skönt att du slutat blöda, håller tummarna för att ägglossningen kommer när den ska!

Det låter tufft.. men ni kanske kan göra det till en mysig stund på något vis ändå? ❤️
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (L) skrev 2025-01-27 15:00:00 följande:

Jag fick missfall i v.14 i mars 2024. Har efter det gjort några försök som inte lett till graviditet. Planerar göra ivf till våren och är stressad och nervös. Nervös för att det inte ska bli några embryon, för att inte bli gravid, för att få missfall igen. Stressad över kostnaden. Det är svindyrt och finns inga garantier. Har gjort ivf tidigare med blandat resultat. Har även gjort många inseminationer utan resultat bortsett från det som ledde till senaste missfallet. Har totalt varit gravid 8 gånger och har 3 barn. Så har en historia av missfall och har därför en ökad risk att få missfall igen tyvärr. Är 33 år. 

Missfall
    Massor av försök utan att bli gravid.
    Missfall
    Missat missfall
    Missat missfall
    Barn
    Barn
    Barn
    Missfall
    Flera försök utan att bli gravid.

Så ser min historik ut.

Å ❤️ vi försöker också få vår nummer 4, men känner att om det inte tar sig eller fortsätter blir MF så lägger vi det åt sidan till sommaren kommer och njuter av dom tre barn vi har..

när ska ni börja med ivf?
  • Eluthien

Hej! 
    Jag och min sambo vill försöka med vårt första gemensamma barn, jag är 36 och han 32 år. 
    Blev gravid på första försöket efter jag tog ur spiralen, tyvärr slutade det i MA, gjorde abort. Sedan försökte vi igen på nästa cykel och blev gravid men tyvärr fastnade ägget i äggledaren men tur så kunde kroppen sköta det själv så behövde ingen operation! 
    Nu har jag precis haft ägglossning och hoppas att denna gång går hela vägen

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-27 22:46:48 följande:

Får jag fråga er tjejer om mens efter missfall. Hade första blödningen i början av januari, två dagar med bruna spottings sedan blödde jag som en gris (använder menskopp och den blödde igenom flera gånger under en dag) dag 4 helt torrt. Jag räknar väl inte egentligen de där två spottings dagarna som mens men om man gör det tre dagar blödning. 

Igår fick jag en mjukstart men en liten blödning (trosskydd) idag kom skyfall igen. Har tömt vad jag har uppmätt med koppen 1 dl. Nu är kranen avstängd och inget mer kommer. 

Jag har tyvärr ingen aning, bara haft ett MF och det skötte kroppen själv.. väntar på första mensen efter
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Eluthien skrev 2025-01-28 20:25:26 följande:

Hej! 
    Jag och min sambo vill försöka med vårt första gemensamma barn, jag är 36 och han 32 år. 
    Blev gravid på första försöket efter jag tog ur spiralen, tyvärr slutade det i MA, gjorde abort. Sedan försökte vi igen på nästa cykel och blev gravid men tyvärr fastnade ägget i äggledaren men tur så kunde kroppen sköta det själv så behövde ingen operation! 
    Nu har jag precis haft ägglossning och hoppas att denna gång går hela vägen

Så spännande! Håller alla tummar för att det ska gå vägen för er! 
  • AngieF

Min ägglossning verkar bli lite sen efter senaste missfallet men idag fick jag iaf lite förhöjt på ÄL-testet så om det följer samma mönster som tidigare borde peak vara om 2 dagar och ÄL om typ 3! Sen kommer bara den långa väntan på att ta graviditetstest haha..

• Eluthien
    AngieF skrev 2025-01-30 11:33:54 följande:

Min ägglossning verkar bli lite sen efter senaste missfallet men idag fick jag iaf lite förhöjt på ÄL-testet så om det följer samma mönster som tidigare borde peak vara om 2 dagar och ÄL om typ 3! Sen kommer bara den långa väntan på att ta graviditetstest haha..

När jag hade mitt första missfall tog det nästan 4 v innan jag fick ägglossning första gången, kroppen behöver lite tid att återhämta sig
  • AngieF
    Eluthien skrev 2025-01-30 15:11:43 följande:
    När jag hade mitt första missfall tog det nästan 4 v innan jag fick ägglossning första gången, kroppen behöver lite tid att återhämta sig
    Ja mitt första tog lite över 4v innan ägglossningen kickade igång. Men då hade jag gått till v12 och den här gången blev det en kemisk graviditet. Men oavsett inte konstigt att det blir lite försenat, bara skönt att det inte verkar ta längre tid! 
  • nathalie85
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-27 22:46:48 följande:

Jag har haft två ma, båda har tillslut skrapats. Efter första var mensen typ som din, är vanligt! Erter andra blev jag gravid direkt.  utan mens emellan.
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    AngieF skrev 2025-01-30 11:33:54 följande:

Ah.. jag har inte följt min cykel på evigheter så har ingen aning? känns stökigt.. dock har min sexlust varit utan dess like senaste tre dygnen så misstänker att ÄL är rätt nära 
  • Anonym (Tredje)
    nathalie85 skrev 2025-01-30 16:52:41 följande:
    Jag har haft två ma, båda har tillslut skrapats. Efter första var mensen typ som din, är vanligt! Erter andra blev jag gravid direkt.  utan mens emellan.
    Tack för svar 😊 
    Hoppas på denna månad ????
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Äntligen dyker prognosen för ÄL och BIM upp i appen 😍 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Nu har jag blinkade gubbe på mitt ÄL-test så nu blir det åka av.. Hur går det för er andra?

• Eluthien
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-06 09:55:55 följande:

Nu har jag blinkade gubbe på mitt ÄL-test så nu blir det åka av.. Hur går det för er andra?

Spännande, håller tummarna!

Jag är på ÄL +10 o fått rosa på papperet, negativt gravtest så vet inteo m mensen är väldigt tidig eller vad det är! 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Eluthien skrev 2025-02-06 10:08:59 följande:
    Spännande, håller tummarna!

Jag är på ÄL +10 o fått rosa på papperet, negativt gravtest så vet inteo m mensen är väldigt tidig eller vad det är! 
    När är det man brukar kunna se plus? Rosa på pappret kan ju ha med ev graviditet att göra.. 
  • Eluthien
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-06 10:24:28 följande:
    När är det man brukar kunna se plus? Rosa på pappret kan ju ha med ev graviditet att göra.. 
    Helt säker är det väl på BIM  men jag är så otroligt o testa haha! 
    Ja det kan ju antagning vara nidblödning eller tidig mens men avvaktar och ser. Får jag inte rikliga blödningar så lever hoppet 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Håller alla tummar för dig ❤️ har mina fertila dagar så ska väl få hem maken från jobbet nu innan alla ungdomar ramlar hem 

Svar på tråden Fler som planerar barn efter MF?