Anonym (för fet för ett fuck) skrev 2025-02-05 12:35:28 följande:
Nja, alltså. Det kanske skulle vara värdefullt för dig att förstå att vad man kan förmedla mening i det man säger och skriver utan att ha det som avsikt. Jag bryr mig själv inte ett dugg om vad du skriver, men eftersom du anger det där orsakssambandet att din avsaknad av behov efter godsaker beror på att du inte äter riktig mat så säger du 1: att alla personer som känner ett sug efter godsaker inte äter riktig mat (och det går lätt att tolka detta som att man därför får skylla sig själv) och 2: att du klappar dig själv lite på ryggen för att du är så duktig, och underförstått är ju andra då sämre än du.
Jag vet inte om detta var din avsikt, kanske inte, men i kommunikation mellan människor är det inte bara avsikten som spelar roll. Du framstår helt enkelt som en lite självgod och dryg typ som ska visa för andra som kämpar med sitt sug efter godsaker hur duktig du minsann är.
Det kanske är precis så du vill framstå, och i så fall kan du bortse från mitt inlägg. :) Men om du inte vill framstå som det och inte riktigt är medveten om hur den här typen av yttranden får dig att framstå det så var så god för förklaringen.
Jag förklarade bara orsaken. Jag är inte ett dugg duktig. Utan är nöjd med mat, förmodligen har jag en tendens att kanske äta för mycket mat istället eftersom mat är gott, medans sötsaker inte är gott. Jag tror snarare att de som inte klarade av att läsa mitt inlägg tyckte det var jobbigt att inse att de har dålig karaktär. (Nej, jag säger inte att jag har bra karaktär. Jag känner liksom inte att jag avstår något)