• Anonym (Utsatt)

Partner låste in mig

Min partner var arg på mig. Hon tvingade in mig i bilen och sa att hon skulle ringa på polisen om jag inte lyssnade på henne. Sedan tvingade hon in mig på en psyket, hon satt bara och berätta för en läkare hur dum hon tycker att jag är. Sedan fick jag ett vårdintyg (tvångsvård) så dom låste in mig. 

Kan man verkligen göra såhär?? 

Hon fick mig inlåst på laglig väg. Borde inte detta vara direkt kriminellt. Läkarna har inte sagt vad jag är för sjuk, men dom är på mig hela tiden. 

Hur kan man ens göra såhär mot sin egna partner. Det borde ju ses som våld i nära relation. 

• Svar på tråden Partner låste in mig
  • Anonym (Samtal)

Om du är på avdelningen nu TS, så tycker jag att du ska vända dig till personalen och prata med dom. Prata med en sjuksköterska eller skötare. Dom finns där för dig.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • klyban

Att bygga en bunker behöver inte ens snudda psykos.
    Utan det kan lika gärna vara en som har medlen och vill se till och ha en möjlighet att skydda sig om något dåligt sker.

Men sen är jag riktigt fundersam  på att hon bara sade hur dum TS var, för det låter inte som ens nära nog för att tvångsvårda någon.
    För det låter riktigt konstigt, kan det vara så enkelt att TS kanske utelämnat något?

Sen när det pratas om brittiska trädgårdmästare, det får mig undrande en del.
    Och inte förmedlat detta till sambon redan?
    Lite mysko faktiskt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Just Precis

Har inte tid att se på tv, äta, sova pga mkt upptagen med att oförankrat bygga bunker med fantastisk trädgård ovanpå? Manisk i kvadrat

Svar på tråden Partner låste in mig