Kan inte bo kvar hos mamma.
Hej!
Nk får jättegärna fråga mig.
Hej!
Vad skönt!! Det kommer gå bra ska du se. Ta bara en sak i taget och ta hand om dig själv.
Jobbigt med ångest :( kan du kontakta vårdcentralen och få stöttning därifrån? Ofta kan du boka en tid själv direkt på nätet till en samtalsterapeut. Tror det kan vara bra i den situationen du är i.
Säkert är det så. Mamman har det väl inte lätt men det ursäktar ju inte situationen. Nog är ts vuxen men det är jobbigt att bara kastas ut i vuxenvärlden när man kanske inte ens är riktigt redo än. Man vill ju helst ta det steget själv.
Mina föräldrar skrek åt mig att jag var tvungen att ut därifrån för ?huset var för litet?. Just där och då kändes det som att de hatade mig och inte ville veta av mig. Men det var ju självklart inte så. Pappa kunde inte sova om nätterna och ville ha sovrummet tillbaka för jag hade det då. Båda mådde jättedåligt. Men just då visste jag inte det / förstod inte det. Tog åt mig väldigt mycket. Det var ju inte så man ville ha det, att bli utslängd. Föräldrarna hjälpte mig inte heller med flytt osv. Fick göra allt själv. Men de ville träffa mig hela tiden sen, hälsade på mig osv. Det blev ändå bra. Men just då var det jobbigt. Nu är ju inte alla likadana men ändå.
Men jag vet också att jag inte ville vara där efter att jag fått de orden slängda på mig.
Ta inte åt dig av det här ts. Du kommer att fixa det här jättebra. Är lägenheten långt ifrån där din mamma bor?
Det är ju jättebra! Ta en sak i taget bara. Fixa och dona i din lägenhet, kom iordning lite. Laga lite matlådor. Ta hand om dig. Och så nån samtalsterapeut som stöttar dig.
Du kommer att fixa det här.
Egentligen vill jag jättegärna bo kvar med henne men tyvärr har det här spårat ur totalt.
Vad sa soc om att dina föräldrar bryter mot sitt försörjningsansvar?
Om det bara handlar om ekonomi, så kan du söka försörjningsstöd och bo kvar. Om det handlar om att din mamma inte vill bo med dig, så får du leta upp ett annat boende.
Om det bara handlar om ekonomi, så kan du söka försörjningsstöd och bo kvar. Om det handlar om att din mamma inte vill bo med dig, så får du leta upp ett annat boende.
Han kan ju fortfarande hälsa på henne och tvärtom. Sen är det ju synd att han blir utslängd. Nu har han ju iallafall fått hjälp av soc och fått en lägenhet.
Hej! Din mamma är skyldig att försörja dig tills du går ut gymnasiet eller fyller 21. Slänger hon ut dig ändå går du till socialen. Se till att du tar gymnasieexamen, det kommer du behöva senare i livet och visst går det att läsa upp senare men alla jag känner som gjort så ångrar att de inte bara fixade gymnasiet på en gång.
Hej! Din mamma är skyldig att försörja dig tills du går ut gymnasiet eller fyller 21. Slänger hon ut dig ändå går du till socialen. Se till att du tar gymnasieexamen, det kommer du behöva senare i livet och visst går det att läsa upp senare men alla jag känner som gjort så ångrar att de inte bara fixade gymnasiet på en gång.
Tror att du ska kunna få stöd av soc. Är du arbetslös så borde du också få ersättning av AF eller FK.
Jag var lika gammal som dig när jag flyttade till en liten lägenhet. Det löser sig nog.